CAT0 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg fikk for 3 uker siden leveringsbekreftelse på linser jeg kjøpte over nett fra en nettside som henvender seg til norske kunder, men sender varene fra Sverige. De sendte linsene i 3 forskjellige pakker for å unngå tollavgift. Ingen av pakkene har nådd meg. For 1 uke siden henvendte jeg meg til dem og sa jeg ikke har mottatt pakkene. De svarte i dag om at hvis pakkene ikke kommer frem innen 4 uker fra sendingsdato ville de reklamere mot Posten Sverige. Jeg lurer på hva jeg kan gjøre med dette? Det er uholdbart lang ventetid. Da dette er et fjernkjøp har jeg angrefrist (totalbestilling på 600,-)? Kan jeg bruke angrefrist selv når jeg ikke har mottatt varene? Er reklamasjon til VISA et alternativ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Du har ikke angrefrist før du har mottatt varene. Men du kan heve kjøpet og kreve pengene tilbakebetalt om de ikke når deg innen det som anses som rimelig tid. Fire uker er ikke rimelig tid for noen enkle pakker som bare skal over én landegrense, spesielt når de ikke gidder å etterlyse varene før det er gått fire uker. Bare pass på å sende pakken(e) i retur hvis de omsider ankommer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå