Gå til innhold

Bytte ut HD4870 X2? Eller skifte kjøler....

Anbefalte innlegg

Heisann, som tittelen sier så vurderer jeg å bytte ut mitt "hylende" 4870 X2.....

Grunnen til dette er først og fremst temperaturen og bråket fra dette ellers så oppegående kortet...

I første omgang lurte jeg på om det finnes en god kjøler som en kan bytte ut med den turbinen som står på kortet originalt?

Har lest en del om "Accelero XTREME" kjøleren og lurte på om noen her inne har erfaringer fra denne?

Kortet funker fortsatt til det jeg bruker det til, men er som sagt lei av det forferdelige bråket....

Om noen vil komme med innspill så please gjør det.... :thumbup:

Hvis jeg skulle evt bytte ut kortet med ett nytt, hvilket ville dere anbefale da? Max pris 2000,-

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat det kortet her også, og sliter med et lignende problem. (Prøvde vifta på 100% her i forrige mnd. Å HÆRRE min hatt. Nesten som et jet-fly.)

Hvis du har kun 2000 å bruke på et nytt kort ville jeg ventet. 4870x2 er egentlig et relativt kraftig kort ennå. Vil jeg si.

Jeg er ganske sikker på at jeg har klart å ødelegge mitt kort , med hjemmelagd kjøle-utstyr. Så jeg må bare ha noe nytt. GTX 580 eller noe.

"Accelero XTREME" leste jeg om også. Men etter det jeg fant ut er denne kjøleren hverken i produksjon eller i salg for 4870x2 nå for tia.

Kommer ikke Amd med et nytt Radeon-kort snart ? Da blir det sikkert forandring i prisene. Jeg ville ventet til da.

En gang i verden betalte jeg i overkant av 3000 Kr for et nVidia 6800Gt. Uka etter datt prisen betraktelig.

Planlegg nøye. : |

Lenke til kommentar

Har akkurat det kortet her også, og sliter med et lignende problem. (Prøvde vifta på 100% her i forrige mnd. Å HÆRRE min hatt. Nesten som et jet-fly.)

Hvis du har kun 2000 å bruke på et nytt kort ville jeg ventet. 4870x2 er egentlig et relativt kraftig kort ennå. Vil jeg si.

Jeg er ganske sikker på at jeg har klart å ødelegge mitt kort , med hjemmelagd kjøle-utstyr. Så jeg må bare ha noe nytt. GTX 580 eller noe.

"Accelero XTREME" leste jeg om også. Men etter det jeg fant ut er denne kjøleren hverken i produksjon eller i salg for 4870x2 nå for tia.

Hei og takk for Svar :thumbup:

Kjøleren finnes fortsatt i salg, men frister uansett med litt nyere kort.... kan nok legge i litt mere penger om d trengs, mener jeg betalte over 4k!! for 4870`et da d kom ut så jeg er villig til å betale for noe som er bra!! ;)

Forresten så er oppsettet mitt som følger: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition, Asus M4A89GTO Pro, 8Gb Patriot Viper II Sector 5 1600mhz, Corsair HX1000w , Cooler Master V8, og OCZ Vertex 2 90Gb som systemdisk...

Hva vil funke best her, AMD eller Nvidia??

På forhånd takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Først kan du prøve å blåse ren kjøleren. Da med noe kraftigere enn luft på boks. Starte å blåse forsikktug med kompressor. Det hjelper sikkert og med å bytte kjølepasta på kortet der det er.

Bare ett problem med å ta av kjøler, er att kjøle paddene er av den ganske porøse typen. Er du forsiktug med dem å ikke ødelegger dem så bør det funnke.

Jeg kunne kjøre det på 35-36% med temp på litt under 50. men det på idle og det var når det var fullt av støv. Tippsene burde hjelpe å er så å si gratis. Om du har pasta

Lenke til kommentar

Først kan du prøve å blåse ren kjøleren. Da med noe kraftigere enn luft på boks. Starte å blåse forsikktug med kompressor. Det hjelper sikkert og med å bytte kjølepasta på kortet der det er.

Bare ett problem med å ta av kjøler, er att kjøle paddene er av den ganske porøse typen. Er du forsiktug med dem å ikke ødelegger dem så bør det funnke.

Jeg kunne kjøre det på 35-36% med temp på litt under 50. men det på idle og det var når det var fullt av støv. Tippsene burde hjelpe å er så å si gratis. Om du har pasta

Hei og takk for tipset! :thumbup:

Men, dette har jeg gjort allerede, både rengjort og skiftet pasta.... gikk ned med ca 10 grader men allikevel ligger det på ca 70 ved idle og vifta på 30%....

Er for mye varme i dette kortet , always was..always will be... :thumbdown:

Uansett , takk for tips!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...