Gå til innhold

Brikkesett, hva er best?

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt, dette er ikke ment som en Intel/AMD diskusjon.

Det jeg lurer på er hvilket brikkesett gir mest for pengene, støtter mest osv.

Jeg skal ha en S-ATA som primærdisk, hvor mye tjener jeg på at controlleren er innebygget i bios og ikke ekstern (promise eller lignende)?

Er det nye Via settet KT600 verd å vente på, eller er nForce2 bedre.

Og hva er største forskjellen mellom i865p og i875p (bortsett fra prisen)

hva tror dere?

Og vær så snill... ingen AMD er bedre enn Intel eller omvendt diskusjon... Jeg skal kjøpe prosessor etter hvilket brikkesett som gir meg mest for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ta en titt på dette da:

http://www.hardwarezone.com/articles/artic...z?cid=6&aid=795

MSI 865PE har fått knallkritikk på Tom's Hardware og jeg er helt enig. Har det kortet selv og det er knallbra. En positiv ting med det chipsettet er at Intel har laget dette chipsettet for at det skal støtte de nye CPUene som Intel kommer med, så de er ihvertfall fremtidsrettet.

Når det gjelder AMD så har jeg ikke lest noen ting om KT600 chipsettet, så jeg tør ikke si noe der. nForce2 har gjort det veldig bra og virker som et knallbra chipsett det også. Har gjort bra tester det også og virker veldig fremtidsrettet det også.

Så som en avsluttning så vil jeg anbefale deg I865PE chipsett dersom du skal ha P4 og nForce2 dersom du skal ha AMD.

Håper det hjelper litt 8)

Lenke til kommentar

I875 eller I865 om du skal ha intel ja, og nForce 2 om du skal ha AMD.

Fordeler med nForce chipsettet er jo det KNALL lydkortet som følger med der. Men eg bruker mitt onboard på Abit IC7 med spdif kabel... Går bra det også.

Husk og kjøpe cpu med 800 fsb om du velger Intel.

Største forskjellen mellom 875 og 865 er vel dual ddr som er på 875, også PAT.... men Asus gjore det vel slik at alle 865 kort skulle ha PAT?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...