Gå til innhold

Kort for å erstatte HD4850, ønsker HDMI m/lyd + støysvakt

sunh

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg pleier å lese meg opp på hardware når jeg bygger stasjonær PC. Ettersom det er to år siden sist har jeg nå med letthet mistet oversikten i skjermkortjungelen. Lurer derfor på om noen av dere kan komme med et forslag eller to i forhold til nytt skjermkort.

Inntil nylig eide jeg altså et HD4850 fra Gainward, men her satt det en IC som bestemte seg for å ende livet på spektakulært vis - den gikk opp i flammer, og i et kort øyeblikk hadde jeg tidenes kabinettbelysning. Da jeg etterhvert fikk kontroll over den høyst dramatiske IC-brannen så kortet slik ut, men nok om det. Jeg lever i den tro at det var feil på skjermkortet, ikke HK eller PSU, slik at resten av min hardware er inntakt.

Det jeg ønsker er et skjermkort som er littegrann bedre enn mitt gamle HD4850. Ønsker også en kjøling som er stillegående, og lyd over HDMI slik at jeg enkelt kan hekte PCen på surroundreceiver. Jeg får igjen 950 kr for det kasserte skjermkortet, men tillater meg selv å legge inntil 5-600 kr ekstra i potten om dere mener at jeg får igjen for det. Jeg er kompatibel med både ATI og Nvidia ;)

Hvis det fremdeles er slik at CPU/chipset vil fungere som en flaskehals om jeg kjøper et kostbart skjermkort, så kan jeg nevne at specen ellers er Core 2 Duo E8400 og Asus P5Q SE.

På forhånd takk :)

Endret av sunh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Ser ut som et bra alternativ.

Jeg ser at det finnes både 768- og 1024MB-varianter av 460. Noen vesentlig forskjell?

Netonnet har en Zotac GTX 460 med 768 MB minne til rett under tusenlappen. Må innrømme at jeg aldri har hørt om Zotac, og derfor er litt skeptisk, men det har jeg kanskje ingen grunn til? Asus klinger liksom bedre i ørene mine ;)

edit: Jeg betaler gjerne litt for en kjøleløsning som ikke bråker.

edit2: Hva med HD 5850? 1250 kr på netonnet.

Endret av sunh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...