Gå til innhold

Gamer pc til 10 - 15000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er et oppsett til ganske nøyaktig 13000kr:

Prosessor: Intel Core i7-960

Hovedkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R

Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 "Twin Frozr II" (dette er en overklokket versjon av GTX 580)

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB

PSU: Chieftec Super Series 750W Modular

Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM

SSD: Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB

DVD-stasjon: Ta det billigste du finner

Kabinett: Antec Nine Hundred Midi Tower Sort (dette kan selvfølgelig byttes ut med et annet hvis du ikke liker utseendet)

Her er en link til oppsettet ovenfor på Komplett:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=898556&su=8063CA1D-0F76-4821-9400-9D9591FA9922

Prosessoren i oppsettet er en av de bedre i7-prosessorene på markedet. Grafikkortet er en overklokket versjon av GTX 580, det beste GeForce-kortet nå. Ellers er det ikke så mye mer å si om oppsettet. Vil du spare penger, kan du fjerne SSD (2000kr).

Hvis du har lyst til å ha en bedre CPU-kjøler enn stock, så er nok Noctua NH-U12P SE2 et godt valg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496004 (635kr ekstra)

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Vent med kjøp. Innen Battlefield 3 kommer vil hovedkortene til Intels Sandy Bridge igjen ha kommet på markedet. Sannsynligvis i sen mars/april. AMD kommer med sin Bulldozer og Intel vil også lansere sin nye sokkel LGA2011. Nvidia vil antageligvis også komme med en ny generasjon grafikk-kort iløpet av ikke så alt for lang tid.

Sandy Bridge gruser forøvrig det meste i spill og har dessuten en integrert grafikkchip i CPU

Kjøper du nå er jeg redd for at kommer til å sitte med skjegget i postkassa om noen måneder, så

ergo: Hvis du er utålmodig bør du ihvertfall vente til 1155(Sandy B) hovedkortene re-lanseres :)

Lenke til kommentar

PC-markedet endrer seg så raskt at det vi foreslår nå ikke lenger vil være relevant om et halvt år.

AMD Bulldozer og Intel LGA2011 vil komme i andre eller tredje kvartal i år, og er begge high-end-prosessorserier. Sandy Bridge vil nok også være relevant om et halvt år (dette er mer mid-range).

AMD vil komme med Radeon HD6990, det beste annonserte kortet i HD6xxx-generasjonen (dobbel grafikkprosessor), i slutten av første kvartal. Neste generasjon kommer i andre eller tredje kvartal i år.

NVIDIA vil komme med GeForce GTX 590, det beste annonserte kortet i Nvidia 5xx-generasjonen (også denne har dobbel grafikkprosessor). Neste generasjon kommer også i løpet av året.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Battlefield 3 gleder eg meg til kjeme.

Eg har sjøl tenkt meg og bygge ein pc.

Men eg bygger den slik at den skal klare Crysis 2 når det kjeme ut på markedet =)

Slik ser oppsettet mitt ut:

(Kabinett)---------- Antec Twelve Hundred Big Tower Sort (Kan og byttest ut vist du vil)

(Strømforsyning)---- CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

(Prosessor)--------- INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155

(CPU Kjøler)-------- CORSAIR H70 HYDRO CPU COOLER

(Hovedkort)--------- ASUS P8P67 DELUXE REV 3.0 P67 S-1155 ATX

(Minne)------------- CORSAIR 8GB DDR3 DOMINATOR DHX+1600MHZ CL9

(Skjermkort)-------- Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX eller Gainward GeForce GTX 580

(Skjerm)------------ BenQ 24" LCD G2420HD

(SSD Disk)---------- CORSAIR FORCE 2.5" 120GB SSD MLC

(Harddisk)---------- SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

Satser på at ditta oppsetter er bra nokk til Crysis 2 og Battlefield 3 når den tid kjeme.

Nokre kommentarer til valg av andre produkt??

Lenke til kommentar

Eneste jeg ville ha byttet ut der er kabinettet til Fractal Design sitt :) Ellers ser alt veldig bra ut :)

Et ord: Svett

Jeg ville ikke hatt noe gaming-oppsett i FD sine kabinett uten å ha begge sidedørene av.

hvorfor i all verden ville du hatt av sidedørene ? O.o

Lenke til kommentar

Eneste jeg ville ha byttet ut der er kabinettet til Fractal Design sitt :) Ellers ser alt veldig bra ut :)

Jeg ville ikke hatt noe gaming-oppsett i FD sine kabinett uten å ha begge sidedørene av.

FD sine kabinetter er ikke akkurat beregnet for god kjøling, så om man skal ha et gaming oppsett i en av dems kabinett, er man neste nødt til å ta av sidedørene for å få inn noe frisk luft.

Lenke til kommentar

FD sine kabinetter er ikke akkurat beregnet for god kjøling, så om man skal ha et gaming oppsett i en av dems kabinett, er man neste nødt til å ta av sidedørene for å få inn noe frisk luft.

javel.. jeg har et gaming oppsett i et fractal r3, har ikke merket noe spesiell varme utvikling i dette kabinette i det hele tatt. Har gode viftemuligheter + at du slipper å høre på en støvsuger hele dagen. Ser ikke helt problemet med dette kabinette

http://www.hardware.no/artikler/fractal_design_define_r3/80627/5 Hardware.no er også uenig med deg da dette kabinette anbefales med lave tempraturer. Så jeg skjønner ikke helt hvor du kommer fra.

Lenke til kommentar

javel.. jeg har et gaming oppsett i et fractal r3, har ikke merket noe spesiell varme utvikling i dette kabinette i det hele tatt. Har gode viftemuligheter + at du slipper å høre på en støvsuger hele dagen. Ser ikke helt problemet med dette kabinette

http://www.hardware.no/artikler/fractal_design_define_r3/80627/5 Hardware.no er også uenig med deg da dette kabinette anbefales med lave tempraturer. Så jeg skjønner ikke helt hvor du kommer fra.

Jeg opplevde en enorm tempraturutvikling i mitt Fractal Design Define XL kabinett, noe som førte til at sidedørene måtte av. Er fortsatt så og si lydløst grunnet de stille viftene som går på rimelig lav rpm.

Lenke til kommentar

Har bare hørt veldige gode omtaler jeg om fractal design sine kabinett, dem er helt lydløse, å kjølig nok til å brukes som et gaming kabinett.

Men du har du ssom fikk så jævlig varmeutvikiling koblet til viftene som følger med?

Du har vel glemt å koble til viftene? Eller så må du har flyttet på viftene eller så er bare systemet ditt fuckt. For ingen komponenter koker inne det gode kabinettet der.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde en enorm tempraturutvikling i mitt Fractal Design Define XL kabinett, noe som førte til at sidedørene måtte av. Er fortsatt så og si lydløst grunnet de stille viftene som går på rimelig lav rpm.

Pebkac?

Jeg har R2, og kjører en phenom II passivt kjølt, og skjermkortviften låst til laveste hastighet. Jeg fikk varmeproblemer en gang - når jeg hadde klart å trekke ut viftekontrolleren slik at tre av kabinettviftene ikke gikk.

Lenke til kommentar

Det som er bra med Antec Twelve Hundred er at den har 3 vifter i front som ein kan koble til foreksempel ein Larkooler KU3-241.

og ei giga vifte i topp og 2 vifter bak og ei på sida vist ein måtte ønske =)

Kjenner mange som har det kabinettet og dei seier at dei sitter i ein konstant trekk (lett bris) =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...