pentogrent Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Hei Jeg leier ut leiligheter. Inntektene fra disse regnes vel som kapitalinntekter. Hvis man holder lånet utenfor, vil inntektene fra utleie komme på toppen av min nettoinntekt som vist i skattelistene? Det er slik jeg har forstått det, bare lurte på om det var riktig. La oss si at jeg ikke har lån (for å gjøre det enkelt). La oss si jeg tjener 400 000kr i min vanlige jobb og har ingen andre fradrag som kompliserer ting. Da regner jeg med at tallet som ville stått på meg i skattelistene er 400 0000 minus et minstefradrag på ca 70 000. Jeg ville altså da stå med nettoinntekt på 330 000 i skattelistene. La oss så si at jeg tjener 100 000 på ett års utleie og ser bort fra fradragene jeg har mtp forsikring, kommunlae utgifter osv. Da vil disse legges på toppen slik at det "nye" tallet i skattelistene ville bli 430 000? Noen innspill? Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 La oss si at jeg ikke har lån (for å gjøre det enkelt). La oss si jeg tjener 400 000kr i min vanlige jobb og har ingen andre fradrag som kompliserer ting. Da regner jeg med at tallet som ville stått på meg i skattelistene er 400 0000 minus et minstefradrag på ca 70 000. Jeg ville altså da stå med nettoinntekt på 330 000 i skattelistene. La oss så si at jeg tjener 100 000 på ett års utleie og ser bort fra fradragene jeg har mtp forsikring, kommunlae utgifter osv. Da vil disse legges på toppen slik at det "nye" tallet i skattelistene ville bli 430 000? Det stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå