Gå til innhold

BK : Baby, portrett!


spetwols

Anbefalte innlegg

Hei. Ønsker gjerne tilbakemeldinger på et baby portrett jeg ble ganske fornøyd med. Er helt nybegynner når det gjelder fotografering, derfor trenger jeg masse konskruktiv kritikk! Dette er vel også mitt første portrett noen gang, om man kaller dette et portrett lol. ^^

Lurer også på hvilken av disse 2 versjonene som er best.?

 

Lukkertid ; 1/60

Blender ; F/5,6

Iso ; 200

 

Bilde 1. Dette er oginalstykket, kun skarpet opp.

 

1Original.jpg?t=1298511537

 

Bilde 2. Dette er redigert i ps med brunaktig filter og oppskarpet.

 

2BrownFilter.jpg?t=1298511541

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Det jeg reagerer på først er blitzen. Den gir et litt hardt lys som ikke er så behagelig, samt man får skygger av typen man ser rundt babyens høyre øre og kinn.

 

Ellers så ble øynene litt "tomme", har nok igjen litt med blitzen og at man kommer så nærmt å gjøre, kunne kanskje vært litt etterredigert, men øyne skal etter min smak være mest mulig ekte.

 

Fargemessig likte jeg best nr. 2.

Lenke til kommentar

Jeg synes øynene ble unaturlige på bilde nr. 2. Iris fikk en merkelig ring og pupillen er heller ikke så naturlig. Ellers er det er søtt bilde. Enig i det med blitzen. Spander en extern blitz på deg, eller ta samme portrett uten blits men med dagslys strømmende inn fra et vindu.

Tror jeg likte best fargen på bilde 1.

Lenke til kommentar

Tusen takk for fine svar!!! Jeg vet, jeg irriterte meg grønn over den forbanna blitzen!! Babyen likte det nok ikke godt heller selv. ^^ Skal skaffe meg en ekstern etterhvert, men tar først og fremst ikke så mye portrett bilder da. Vil heller si at dette kanskje var ett litt mere snapshot bilde. Men alikevel så synes jeg det kansje var verdt og legge ut her å få noe kritikk. :)

Lenke til kommentar

En annen ting jeg likte med bildet var perspektivet. Jeg kan bare ikke like bilder som er tatt litt nedenfra sånn at du nesten ser hva vedkommende har hatt til middag.

Er litt nysgjerrig på hva slags objektiv du har brukt? Jeg foretrekker zoom til slike bilder, synes jeg får dem mykere da.

Lenke til kommentar

En annen ting jeg likte med bildet var perspektivet. Jeg kan bare ikke like bilder som er tatt litt nedenfra sånn at du nesten ser hva vedkommende har hatt til middag.

Er litt nysgjerrig på hva slags objektiv du har brukt? Jeg foretrekker zoom til slike bilder, synes jeg får dem mykere da.

 

Tusen takk! :) Har brukt et nikkor 24-120 objektiv, nylig kjøpt. Er kjempe førnyd det med. Ja, dette bilde er tatt med litt zoom, som du sikkert ser. Synes man får en ganske fin komposisjon da, og et behagelig bilde daa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...