Rankiz Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Har spilt på prosjektor i hjemmekinorommet mitt i noen år nå, men vurder å stoppe all spilling på prosjektor. Synes det til tider blir for stort og uoversiktlig å spille på en så stor skjerm, og bilde ville blitt sylskarpt på f. eks en bra LED TV. Som sagt er prosjektoren noen år gammel, men en dyr modell med bra oppløsning og 1080i hd. Hvordan vil bildekvaliteten på dagens prosjektor være kontra en LED tv? I et helt mørkt rom. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 En projektor som bare støtter 1080i er nesten garantert en 720p projektor med interpolering (den har altså bare fysisk 1280*800 pixler), og du vil få bedre bilde av å stille kilden din til 1280*720. En god led-tv er veldig bra, og en god projektor er bedre. Forskjellen her er pris. For 17 000 får du LG sin råeste 47" - som i mine øyne gir det aller beste bildet du får tak i på noen tv. Men om du velger en av sony sine råere sxrd modeller så vil disse være enda et hakk bedre, spesielt når det kommer til å gi et mer behagelig og naturlig bilde. 17 000 gir deg dog den aller rimeligste modellen, og jeg vet ikke hvordan den sammenligner med lg-tven. Men sonys modell til 30 000 er bedre enn tven, med en viss margin, for ikke å snakke om at bildet blir veldig mye større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå