FlinkeFreddy Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei! Jeg skal snart flytte fra min nåværende bolig, grunnet en god del mangler. En av dem er at vaskemaskinen har sluttet å fungere. Vi har ikke skriftlig kontrakt. Da jeg var på visning for to år siden var det vaskemaskin der, men den ble først tatt i bruk nå nylig. Den var ikke- fungerende, men jeg ble aldri fortalt at dette ikke fulgte med i leien. Regnes vaskemaskin som møbel eller inventar? Er dette å anse som en mangel? Er det flere lover enn husleierloven som dekker slike forhold? Mvh Freddy Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Slik jeg har forstått det er utstyr i leiligheten inkludert i leien og utleier skal sørge for at dette virker (med mindre det står noe annet i kontrakten). Siden du ikke har noen kontrakt regner jeg med at det som var i leiligheten følger med, og dermed skal virke. Imidlertid har du ingen mangel før du har rapportert dette til utleier, og vedkommende unnlater å fikse vaskemaskina. Disclaimer: Ingen jurist - og dette er fritt fra hukommelsen etter en tilsvarende sak i et tidligere leieforhold. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Det var det jeg også tenkte. Er i en flytteperiode nå, og ville flytte ut uten å betale leie for oppsigelsestiden. Jeg anså derfor blant annet vaskemaskinen som en mangel. Utleier mente det var et møbel. Og har rapportert dette før. Slapp heldigvis unna fordi det var en del andre ting også som definitivt er mangler. Moralen er: Selv om utleier er et stort selskap som bør være ærlige og handle etter loven, er det ikke alltid slik! Ikke stol blindt på utleier! Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå