Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Maur problemer på denne tiden av året

Anbefalte innlegg

Yes dere leste riktig, jeg har maurproblemer nå.

Beskrivelsen av de:

Middle størrelse/på kjøkkenet mest/svarte/utrolig irriterende/og tåler mye :p slo en 3-4 ganger og han labba videre -.-

Hva kan jeg gjøre får og få de her vekk?

Leiligheten får tiden er ikke så veldig ren kan inrømme det, og har tenkt og ta en ordentlig storvask imorgen men tviler på at jeg fjerner maurene med bare det.

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert sukkermaur, som jeg får besøk av hvert år. De gjør heldigvis ingen skade, men de er irriterende. Kjøp maurgift og slike bokser (selges bl.a på europris), og vask kjøkkenet grundig, da de går etter matrester. Du kan og legge ned fluepapir sånn at de ikke går overalt

Jeg fikk en sånn liten boks av naboen/huseieren og gift, så tok noen dråper og satt den under kjøkkenvasken :>

Men ja, må rydde/vaske og det skjer imorgen.

Og de gjør ikke skade? vil det si de ikke er giftig? 0_O og hater maur :( veldig :p

Jeg tok også av alt av varme i huset og tok opp døra litt, sånn at temperaturen synker kraftig :> vil det hjelpe?

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar

Om de er ca 1-1.5cm store og er svarte er det ikke sikkert at de er sukkermaur.

Farlige er de i utgangspunktet ikke for en voksen mann, for barn derimot er maur kjent for å ha forårsaket et og annet dødsfall, men det er uhyre sjeldent og da må foreldrene være på narkotiske stoffer for å ikke greie å følge med.

Å kjøle ned leiligheten hjelper som regel ikke om de har ""hiet" på innsiden av veggen eller under gulvet ditt.

Lenke til kommentar

Om de er ca 1-1.5cm store og er svarte er det ikke sikkert at de er sukkermaur.

Farlige er de i utgangspunktet ikke for en voksen mann, for barn derimot er maur kjent for å ha forårsaket et og annet dødsfall, men det er uhyre sjeldent og da må foreldrene være på narkotiske stoffer for å ikke greie å følge med.

Å kjøle ned leiligheten hjelper som regel ikke om de har ""hiet" på innsiden av veggen eller under gulvet ditt.

Jeg har ingen barn så det er nok ikke et problem. men jeg HATER maur med VELDIG STORE BOKSTAVER

Gikk litt små amok med støvsugeren på de forbanna drittsekkene :3 men de kommer FREMDELES. er det ingen som tar hintet? SHOW YOURSELF = DIE!!!

:3 mennn er det noen måter som de kan flushes ut på fort? jeg har sånn boks, vurderte og investere i 2 til, og tror jeg fant plassen de kommer ifra, ser ut som det er sprekker i gulvet de kravler ut av -.- *argg*

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Her i dette gamle huset jeg bor, har det i alle tider vært mauproblemer. Både kjøkkenet i første etasje, og det i 2 etasje. Men av de 4-5 årene jeg har bodd her, kom de tidlig i år. Rart, men jeg så meg lei, å få dette igjen. La ut litt gift som jeg har pleid å gjort, så gikk jeg til verks på de stedene jeg trodde de kom ut. Tettet igjen med sånn fugemasse, og nå har jeg ikke sett igjen en eneste maur! :thumbup:

Hvis du bor litt skogaktig, så kan det være maurtue i veggene. Men som her, er det bare mye maur sommerstid utenfor kjøkkenet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...