justinvernon Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei! Jeg har pådratt meg en tennisalbue etter litt for mye tennis, volleyball og styrketrening. Jeg lurer på hva jeg burde gjøre fremover. Burde jeg hvile 100% til jeg er helt bra igjen? Eller bare trappe ned treningen? Jeg har litt vondt konstant, men er verst etter at jeg har brukt armene mye. Men, f.eks nå når jeg skriver dette innlegget kjenner jeg det i albuen... Så; Har dere noen tips for å "behandle" tennisalbue? Hvilke styrkeøvelser kan jeg kjøre? (jeg har kommet på mage/core-øvelser + knebøy) Jeg er atm på det som de fleste vil kalle en "cut", altså gå ned i fett% med vedlikehold på styrke/muskler, burde jeg droppe kcal-underskudd hvis jeg ikke får trent noe særlig styrke mens dette heles? (er litt paranoid for å miste muskelmasse som jeg har jobbet hardt for ) Takker veldig for svar! Lenke til kommentar
HOK Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) Her står det en del om tennisalbue, hvordan behandle selv osv. Endret 5. mars 2011 av HOK Lenke til kommentar
Warren Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hei! Jeg har pådratt meg en tennisalbue etter litt for mye tennis, volleyball og styrketrening. Jeg lurer på hva jeg burde gjøre fremover. Burde jeg hvile 100% til jeg er helt bra igjen? Eller bare trappe ned treningen? Jeg har litt vondt konstant, men er verst etter at jeg har brukt armene mye. Men, f.eks nå når jeg skriver dette innlegget kjenner jeg det i albuen... Så; Har dere noen tips for å "behandle" tennisalbue? Hvilke styrkeøvelser kan jeg kjøre? (jeg har kommet på mage/core-øvelser + knebøy) Jeg er atm på det som de fleste vil kalle en "cut", altså gå ned i fett% med vedlikehold på styrke/muskler, burde jeg droppe kcal-underskudd hvis jeg ikke får trent noe særlig styrke mens dette heles? (er litt paranoid for å miste muskelmasse som jeg har jobbet hardt for ) Takker veldig for svar! Eksentriske øvelser er bra mot tennisalbue for å bygge opp motstandskraft og normalisere vevstrukturen. Eksentrisk trening vil si at det skjer en kontrollert forlengelse av muskelen. Her finner du mer om tennisalbue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå