pc`baby Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 pc`en finner ikke hardisken etter at eg kobler vekk strømmen så da må eg starte den opp med den andre hardisken for så å skru av og bytte til den andre igjen. hvorfor skjer det. det er er ikke noe gøy. amd 2500+barton asus a7n8x deluxe 2x 512 twinmos m/winbond pc3200 mx420 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 kobler vekk strømmen? Hvorfor det? Windows er ikke laget for å håndtere at strømmen forsvinner på diskene. Lenke til kommentar
thorel Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 (konstruktivt svar, jeg vet) Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 hardisken går ikke uten strøm...noe må til at platene skal snurre inni der :wink: Lenke til kommentar
talisar Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Dere skjønner vel hva han mener vel:) Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 kobler vekk strømmen? Hvorfor det?Windows er ikke laget for å håndtere at strømmen forsvinner på diskene. ok så skal eg ta smør på skivene. satt dataen sammen i går og har en drøss men hardware og software som skal monteres og innstaleres. eg tar en ting om gangen så eg kan lokalisere eventuelle problemer. så når eg skrur av dataen og plugger ut strømmen så klikke western 120 g hardisken. så da må eg skru dataen på med en annen hardisk. for så skru av og bytte til western 120 g . spydige komentarer kan settes i søppel topic. et trykk å du er hekta Lenke til kommentar
HawP Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 ...så når eg skrur av dataen og plugger ut strømmen så klikkewestern 120 g hardisken. så da må eg skru dataen på med en annen hardisk. for så skru av og bytte til western 120 g . Hva mener du med "klikker", hva skjer? Plugger du ikke ut strømmen også når du veksler mellom diskene? Eller er det bare ide kabelen du bytter på? Du har selvfølgelig sjekket master/slave settinger? Har du en 40/80 (aka. udma) kabel, så prøv med cable select (CS) instillinger på disken (antar du har "gammel type" ide disker, siden det fortsatt er mest utbredt). Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 eg har den på 6 g som master og den største på 120 g som slave. grunnen er at eg ville sjekke at alt virket før eg formaterte den store. så det som skjer når eg skal montere for eksempel tv kort. så tar eg ut strømkontakten. så når eg skal starte opp igjen så finner den ikke noe os og vil boote fra en cd. så når eg starte opp med den minste for så og restarte og skru på med den store virker den. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 hvorfor ta ut strømmen? Er en fordel å ta ut/bryte strømmen når man monterer noe i pc'n. Hvis ikke vil HK ha strøm hele tida, selv om pc'n er slått av. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 eg har den på 6 g som master og den største på 120 g som slave.grunnen er at eg ville sjekke at alt virket før eg formaterte den store. så det som skjer når eg skal montere for eksempel tv kort. så tar eg ut strømkontakten. så når eg skal starte opp igjen så finner den ikke noe os og vil boote fra en cd. Er begge diskene tilkoplet da? I såfall, lister BIOS opp begge? Hvis ikke prøv å bytte om hvilken disk som er master og slave. så når eg starte opp med den minste for så og restarte ogskru på med den store virker den. Bruker du en 80 leder 40 pin (udma) kabel? Prøv i såfall å sette cable select (CS) på begge diskene, og kople master i sort kontakt og slave i den grå. Lenke til kommentar
pc`baby Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 mmm faktisk så tar eg master (den lille) som non. har glemt det. skal ta den store som master når eg kommer hjem ikveld. ellers takk for alle svar. et trykk å du er hekta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå