Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Kjæreste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en samtale med min kjære og kompisene hans ang. dette i dag, faktisk.

Vennenne hans ga uttrykk for at de har lettere for å ta jenter med platinablondt hår, foundationskille hvor hun er oransj i trynet med hvit hals, trashy klesstil etc, useriøst enn hvis jenten ser ordentlig ut og kan kle seg. De foretrekker faktisk søte eller fine jenter, fremfor sexy når det gjelder uteseendemssig.

Typen min sa dersom en jente gir uttrykk for at hun er løs i fra begynnelsen, lett å komme ned i buksen på første date - så er hun for ham, ingen kjærestemateriale. Det er fordi han vil tenke noe ala dette: "Jøss... kom ned i buksen på henne allerede! Jeg er vel ikke den første som har kommet ned på henne såppass tidlig i datefasen..."

Er jo et veldig kjent fenomen at menn har lettere for å miste interessen for jenten dersom de allerede hadde sex på første stevnemøte, og dermed vil mye av spenningen bli borte, men så klart, ingen menn er like - så dette gjelder ikke alle.

Personlig tror jeg at dersom man er/fremstiller seg som en ordentlig jente, i stedet for "bad girl" fra første stund i den fasen der hvor man blir kjent med hverandre, så er det nok en større sjangse for at han vil se på henne som et kjærestemateriale.

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For meg så er det iallefall sånn at uteseende ikke er sååå viktig om personligheten tilsier kjæreste materiale. Om man derimot kun skal ligge med jenta så blir utseende endel viktigere. Altså kan jeg godt innlede et forhold til en jente som ikke ser utrolig bra ut hvis vi er på bølgelengde, ler av de samme vitsene, har det gøy/kos sammen og generelt passer godt sammen.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser på det så finnes det for meg bare en type jenter, og disse jentene går under sexpartner og som kjæreste. Med andre ord foretrekker jeg personlig en type jenter om det skulle være i senga eller som kjæreste.

Men det er som andre her sier- de stabile, snille og skikkelige jentene som blir plukket ut som "kjærestemateriale" Det er der de aller fleste stryker hos meg og ikke på grunn av utseende. Jenta kan være smellvakker, men likevell ha verdier som ikke helt faller i smak for mitt vedkommende.

Faktisk har jeg vært inne på tanken å "skaffe meg" en kristen kjæreste. (Nå høres dette ekstremt egoistisk og steriotypisk ut for kristne mennesker, men greia er at..) Det er mange pene kristne jenter som har mange gode verdier, som du kan stole på og som har ambisjoner her i livet. Personlig er jeg ikke kristen av den person som praktiserer det i mitt liv, og det er kanskje der det stopper også. Jeg kunne ikke tenke meg et forhold der sex er et ikke-tema og for meg er det også en viktig bit av det å være kjærester (Skyt meg ikke nå da. Jeg sier ikke at alle kristne mennesker ikke har sex før ekteskapet, men ingen kan nekte for at det ofte er slik)

Det er nok mange jenter som kunne gått under "sengepartner" for meg, men de aller fleste faller gjennom når de kommer til "kjærestemateriale"

Seksuelle verdier er noe jeg legger mye vekt på, og å finne en livlig jente som er sosial, utadvendt, pen og sjarmerende av den art, det er sjelden vare den dag i dag desverre :( Alt for mange jenter leker hard to get, er løssluppen seksuelt og generelt negative verdier som trekker veldig ned. Jeg føler meg ikke trygg i et slikt forhold og vil da følgelig selvfølgelig ikke innlede et forhold med en slik jente. Da forblir jeg heller singel, for jeg føler ikke at jeg fortjener å bli skuffet.

Edit:

Kom også på en ting angående utseende.

Dersom jeg skulle valgt en sengepartner og kun en sengepartner, så tror jeg kropp ville ha mer å si enn kjæreste. Nå har jeg vært heldig her i livet og hatt kjærester med utrolig fin kropp, men om jeg skulle tippe så skulle jeg tror at kropp vil ha lite å si dersom jenta klikker i ett med meg. Sålenge det ikke er overvekt i bildet og hun har en sunn livsstil, så kunne jeg ikke brydd meg mindre. Pupper og den slags bryr meg nada sålenge jeg har det bra med jenta.. slik vil det ikke være med en sexpartner.

Endret av Mantoius
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så det dere egentlig sier er desto mer sexy/finere jenta er, desto mer vil dere bare ha sex med henne? Ønsker dere da ikke en slik fin/sexy jente som kjæreste?

Eller er det væremåten (holdninger, klesstil ol.) til denne sexy/fine jenta som avgjør?

:)

Det vi sier er:

Jo diggere jenten er --> jo mer lyst på sex får gutten.

Jo flere positive egenskaper jenten har --> jo mer lyst på forhold får gutten.

Eks 1: En jente er veldig sexy og tiltrekkende, og har en fantastisk personlighet. Gutten har lyst til å både ha sex med henne, og innlede et forhold med henne.

Eks 2: En jente er sexy, men dum som et brød. Gutten får lyst til å ligge med henne på grunn av sex appealen, men vil ikke tenke på henne som sine barns potensielle mor.

Eks 3: En jente er stygg, men har fantastisk personlighet. Gutten trenger ikke umiddelbart ha lyst til å ha sex med henne, men kan etter hvert innse at denne jenten er flott og likevel forelske seg.

Eks 4: En jente er både stygg og jævlig dum. Forever alone.

Dette er en grei oppsummering, men det er selvsagt ikke alltid slik.

Lenke til kommentar

Takker for mange flotte svar og håper det forsetter og komme nye fra andre også :)

Ser at flere har nevnt at de kjenner mange smellvakre jenter, som desverre siles ut som kjærestemateriale pga "dårlige verdier". Kan dere gi noen eksempler på det?

Ellers hadde vi satt pris på om dere kunne være litt mer spesifikk. Vi tenker da på f.eks det dere sa med at personlighet og verdier er viktig når det kommer til kjærestemateriale. Som hva da :) ?

Er det f.eks negativt dersom en jente:

- Drikker seg full?

- Bruker mye penger på klær?

- Festrøyker?

ol.

Vi sitter igjen med inntrykk av at gutter er ganske kresne når det kommer til "kjæreste materiale" :ermm:

Bruker penger på Bik-Bok og lignende fjortis-typer. Ikke kult. Bruker penger på classy klær når man shopper, ala skjorter for jenter, synes jeg er kult. Dama bruker endel penger på jente-skjorter, bla. Tommy Hilfigher, og bruker litt penger der. Det er bare positivt. Classy og attraktivt.

Festrøyker, hvem bryr seg egentlig? Sånt er detaljer man aksepterer om man liker en person.

Drikker seg full, alle blir full i ny og ned, men om man hver helg er drita er det utrolig lite attraktivt, og ekstremt dårlig kjærestemateriell. Men om man tar noen øl på fester, og går ut i ny og ned er jo det ikke negativt for 90 % av gutter. Man liker jo jenter med en sosial omkrets så hun ikke blir 100 % avhgengig av deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...