Gå til innhold

Samsung NX - Erfaringstråd for Samsung Systemkamera


Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker å velge hvilken blits jeg vil ha/kjøpe. Jeg kunne tenkt meg en søker, men foretrekker skjermen framfor dagens Samsung søker. Kommer de med en som er like god som Olympus VF-2 eller bedre så kjøper jeg den før den havner i hylla til butikkene.

 

NX100 med blits. Den ser veldig stor ut på bildet, i virkeligheten er den akkurat passe :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke annet enn å konstatere at Billingham Hadley pro er litt i største laget for NX100. Når det ligger på høykant i veska er det nesten plass til to i høyden. Det var forsåvidt meningen å ha plass til litt annet enn kamerastæsj i den så det var ikke totalt bomkjøp, men jeg tror jeg kommer til å kjøpe en Billingham L2 eller no' i tillegg i statene. De hadde kun hadley pro hos scandinavian photo.

Endret av ryback
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått testet både 30mm f/2 og blitsen. Blitsen likte jeg meget godt, anbefales! Jeg er glad for at jeg kjøpte den til 1400kr. og ikke den billigste.

 

Bilde av NX100 og blitsen.

 

 

Tatt med NX100 + 30mm. Med blits :)

 

 

 

 

 

 

 

Resten er uten blits.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

30mm er meget bra. Fokusringen er veldig plastikk, ellers er den toppers :)

LR3 fikser vignettering, forvrengninge og kromatisk aberasjon atuomatisk når jeg bruker 30mm.

 

Vurderer å kjøpeKjøpte 20mm f/2.8 fra Korea, kostet meg 1540kr. Koster 1650kr.

Endret av Kenta F1.8
Lenke til kommentar

Som nevnt har jeg bestilt Samsung 20mm f/2.8 fra Korea. Jeg mailet fram og tilbake med denne selgeren, han kunne tilby meg den elektroniske søkeren for 185USD inkl. EMS frakt. Han skulle også sende melding når den nye 16mm f/2.4 kom ut i Korea :)

 

Han har ikke søkeren inne, men kunne skaffe den hvis jeg ville ha den. Da kan han sikkert skaffe mye annet også. Goodtrader0301 på ebay.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro den kan bli litt høy slik at kameraet havner langt nede i veska og blir krøkkete å få opp samtidig som mye plass går til spille. Min veske er ca samme størrelse og den er litt for høy for et såpass lite kamera.

 

Men det var veldig fin pris på den veska.

 

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe meg en Billingham L2 for å suplere min Hadley pro.

Endret av ryback
Lenke til kommentar

Bag? Neida, alt går med ett par dype lommer :)

Jeg får beskjed så fort 16mm f/2.4 kommer på det koreanske markedet, da blir innkjøp.

 

 

Bokeh? hehe...

 

 

Samsung blitsen jeg kjøpte til NX100 fungerer ypperlig med EX1. Godt å ha en blits igjen, "produkt"/gadget bildene ser ikke så uskarp ut lenger.

 

 

Edit:

NX Systemet mitt :)

 

 

Endret av Kenta F1.8
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rykter:

 

An anonymous source just sent us the following info. We received similar hints form other sources too that’s why we are going to post it here.

According to the source the NX200 and NX20 will be announced in July. Both camera will be in Stock in September. They will share the same new 18 Megapixel sensor that supports 1080p video recording. Samsung will announce the new 2012 lens roadmap in September. There should be a total of 5 new lenses in 2012.

One more thing: Both, the NX20 and NX200 will have a complete new design!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...