Nautica Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Da er tilbudet over. NX100 koster 3500kr. hos Lefdal nå Det er bra, da overlevde jeg denne fristelsen også Lenke til kommentar
kesse Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Har egentlig bestemt meg for å kjøpe NX100 nå, men jeg ser også at den lokale sjappa her selger NX5 til samme pris. Er det noen andre forskjeller enn at NX5 har innebygget blitz? Lenke til kommentar
se# Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Har egentlig bestemt meg for å kjøpe NX100 nå, men jeg ser også at den lokale sjappa her selger NX5 til samme pris. Er det noen andre forskjeller enn at NX5 har innebygget blitz? NX5 er større, tyngre og har innebygd søker. Muligens en annen standardzoom. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Har egentlig bestemt meg for å kjøpe NX100 nå, men jeg ser også at den lokale sjappa her selger NX5 til samme pris. Er det noen andre forskjeller enn at NX5 har innebygget blitz? Du kan se de tekniske forskjellene her, hovedsakelig så har NX100 bedre skjerm,hdmi,direkte gps-mulighet. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 Noen fra idag... Lenke til kommentar
kesse Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Fine bilder! Hvor mye arbeid må du gjøre i etterkant på disse bildene? Skyter du i RAW eller JPEG? Lenke til kommentar
# offline Skrevet 13. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Skyter i RAW og konverterer dem til Adobe DNG ved import inn til Lightroom. For meg er JPG bortkastet tid. Jeg bruker ikke mye tid på å redigere bildene. Det første jeg gjør er å beskjære/croppe, rette horisonten og justere hvitbalensen. Så går jeg gjennom diverse presets som jeg har lagret/lastet ned fra internetten, finner noe jeg liker og redigerer ut ifra det. Finner jeg ikke en preset jeg liker så justerer jeg eksponering, levels, farger etc. Fix ferdig på 1-2-3 Det hender jeg lager en virtuell kopi og startet helt på nytt hvis bildet er noe bra. Endret 13. mars 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Samsung NX100 med handreim og grep i brun "skinn". Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Var å kjøpte meg et NX100 på elkjøp i dag. Helgetilbud til 1500kr. Nå er spørsmålet: Hvor får jeg kjøpt veske? Gjerne ei som har plass til et par småting som blits og ekstra objektiv. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 1500kr!!!! You lucky bastard! Veske? Det er bare å finne en liten veske som får plass til NX100, blits og objektiv. Du trenger ikke noe fotoveske. Jeg bruker en ammobag kjøpt fra armystore. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Elkjøp Moa (Ålesund) hadde 5 kamera til 1500kr stk som helgetilbud. Var bare tilfeldig at jeg gikk forbi tidlig på fredagen og så plakaten de hadde stående utenfor inngangen. Var innom en tur på lørdagen for å se om de hadde tilbehør, da var såklart kameraene utsolgt. Jeg har sett litt på et par av de mindre veskene men er litt skeptisk siden de har bare ét stort oppbevaringsrom. Ser på hjemmesiden til samsung at det finnes 3 originale vesker i forskjellige størrelser. Er dårlig med tilbehør til disse kameraene i de lokale butikkene her men jeg skal til Oslo i dag/morgen. Er det noen fotobutikk der som er verdt å ta seg en tur innom? Et annet spørsmål: Hvilket "klasse" minnekort er det lurt å gå for på disse kameraene? Jeg kjøpte ett Kingston(?) 16 GB klasse 6 SD i går. I mobiltlf ser jeg at jeg har et 16 GB klasse 2 MicroSD. Endret 20. mars 2011 av PantZman Lenke til kommentar
se# Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Et annet spørsmål: Hvilket "klasse" minnekort er det lurt å gå for på disse kameraene? Jeg kjøpte ett Kingston(?) 16 GB klasse 6 SD i går. Klasse 6 er minimum, men burde fungere greit. Personlig kjøper jeg litt raskere kort, først og fremst med tanke på skrivehastighet når jeg bruker RAW (men har ikke testet på NX100). Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Jeg har 3 av SanDisk 8GB 30MB/s Class10. Edit: Bruker du RAW eller JPG? NX100 har RAW filer på 23-29MB. Jeg anbefaler det kortet jeg linket til hvis du bruker RAW. Endret 20. mars 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Er dårlig med tilbehør til disse kameraene i de lokale butikkene her men jeg skal til Oslo i dag/morgen. Er det noen fotobutikk der som er verdt å ta seg en tur innom? Ville absolutt tatt en tur innom FotoVideo og JapanPhoto. Endret 20. mars 2011 av Nautica Lenke til kommentar
ryback Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Jeg skyter raw og bruker SanDisk Secure Digital Extreme®SDHC 32GB. Funker fint det, men jeg har ikke fått testet serieskyting ennå. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624520 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) 45MB/s kort på 16GB bestilt. Kjøpte mitt fra MPX, får litt rabatt Kjøpte Samsung blitsen til 1400kr. også. Har nettopp kommet hjem fra en fototur i Telemark. Første gang jeg har vært der, var i Porsgrunn. Flere fotomulighheter der enn i Tønsbergområdet. Skal tilbake når snøen er helt borte. Endret 20. mars 2011 av Kenta F1.8 Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Kompis som var på Elkjøp i Ålesund i dag. Etter at jeg har snakket fullt hodet hans om Samsung NX100, så har han det i bakhodet. Viser seg at de har det på tilbud til 1499,-. Han ringer meg og det ender med at han kjøper et til meg og et til seg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Kompis som var på Elkjøp i Ålesund i dag. Etter at jeg har snakket fullt hodet hans om Samsung NX100, så har han det i bakhodet. Viser seg at de har det på tilbud til 1499,-. Han ringer meg og det ender med at han kjøper et til meg og et til seg. Smart å slå til på slike tilbud. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Nå begynner vi å bli en 5-6 NX100 eiere. Sånt liker vi Jeg har fått nytt minnekort, blits og 30mm f/2 til min NX100 idag. Pakkene skal åpnes så fort jeg har fått dusjet av meg all sagspon og betongstøvet. Jeg har kvittet meg med Panasonic GF1 + 20mm f/1.7. Har SLRMagic 35mm f/1.7 igjen. Snart har jeg null microfourthirds utstyr og er hel masse NX utstyr(og en liten donge med kompaktkameraer ) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Gleder meg til de begynner å kjøre lignende tilbud på NX11/NX20. (Jeg "må" ha innebygget EVF og blits) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå