Gå til innhold

LG HB965TZ - vanlig TV-titting?

Anbefalte innlegg

Hei. Har et LG HB965TZ hjemmekino-anlegg som ble kjøpt inn for ikke så lenge siden. Jeg er VELDIG uerfaren når det gjelder hjemmekinoanlegg og div. lignende ting. Synes anlegget har funket bra til Bluray-filmer og filmtitting, men har merket at anlegget av en eller annen grunn ikke virker når jeg ser på vanlig TV, dvs alt annet enn DVD, Bluray, CD-er osv. Noen som vet hva som skal til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innser at jeg burde ha presisert litt. Det ser slik at anlegget funker, men det blir veldig mye during og dårlig lydkvalitet. Noen som har det samme problemet, eller vet hva som eventuelt kan være feil?

Tilleggsspørsmål: Ser at mange kobler opp bluray-spillere og hjemmekinoanlegg og div. andre ting til internett (wifi?). Da jeg fikk ny TV installerte jeg TV-en og hjemmekinoanlegget uten noe mer hokus pokus, uten å skaffe tilgang til internett og brukte de fleste standardinstillingene. Er det noen fordeler for meg å koble til internett dersom jeg bare ser filmer på DVD eller bluray-disker, og dersom jeg ikke har funnet noen feil o.l.?

Endret av Eplesaft
Lenke til kommentar

Det er jo ikke en ulempe og koble opp anlegget til nettet, ettersom du kan gå inn på youtube og spille av filmer og musikk rett derfra. du kan jo også gå på BD-LIVE og streame / laste ned bonus bilder og slettede sener fra forskjellige filmer. :)

Lenke til kommentar

Hei igjen og takk for svar.

Lurer på en ny ting. Anlegget er koblet til en LG 60pk250-TV. Jeg gikk innpå settings og deretter video, hvor det sto at resolution var satt til 1080i. TV-en skal ta 1080p, så jeg lurer på hvorfor 1080i var standard. Anyways, det jeg lurer på er om det er noe vits i å ha den på 1080i framfor 1080p. Hvordan merker jeg at jeg får utbytte av 1080p på film? Er det noe som må være koblet på en annen måte for at jeg skal få dra nytte av 1080p i stedet for 1080i? Og sist; Jeg kan velge mellom 24hz og 50hz. Hva er forskjellen og hva bør jeg velge?

Som dere sikkert skjønner har jeg veldig lite peiling på TV-er og slikt. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...