AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hei, jeg er en gutt på 15, Snart 16 år som er forelsket i ei jente som jeg snakker med/er med litt ofte. Vi har ganske like interesser, men hva skal vi snakke om? jeg går tom for ting å snakke om så kommer de såkalte "awkward moments" da det er helt stilt osv. Har ingen anelse om hva jeg skal snakke/Spørre henne om. Lurer på hvordan jeg skal holde samtalen gående. For eksempel da vi går fra bussholderplassen og hjem, bare vi 2. Vi snakker litt i starten så blir det stilt, hun sier ingenting, ikke jeg eller. Help! Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Tenk at du allerdet har hatt sex med hun. Da går samtalen enklere. 1 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Så er det lov til å si at nå ble det litt kleint til jenta også, de er mennesker de også har jeg hørt rykter om Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Blir det en pinlig stillhet. Så sier du veldig enkelt dette: ''Synes du pinlige stillheter er like kleint som det jeg synes de er?'' 1 Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Dere har like interreser, som hva? Sport? "Så du den kampen igår" eller "hørte du at Marit Bjørgen vant gull i vm?" Lenke til kommentar
Dopamine Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg hadde/ har også lignende situasjoner. Men jeg snudde litt på perspektivet mitt. Jeg syns nemlig å snakke om meg selv og hverdagslige ting er litt kjedelig, og regner med andre syns det samme. Forteller lite om meg selv med mindre jeg blir spurt direkte. Det som hjelper i en slik situasjon kan være å si noe om seg selv. For eks at du skal på fotballtrening til helga eller noe annet rart. Du vil kanskje tenke at det er rart å plutselig begynne å snakke om fotball, men dersom du observerer hvordan andre leder en samtale vil du merke at det er jo slik en prater med venner. Så, du sier et eller annet bagatellmessig, så greier dere kanskje å vri samtalen over på noe mer interessant etter hvert. Det blir lettere dess mer dere snakker sammen. Det er et tips i alle fall. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Vendt oppmerksomheten over på hun. Snakk om hun, ikke om deg selv. 1 Lenke til kommentar
jevli Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Til TS: Jeg slet med akkurat samme problemstillingen da jeg var på din alder. Slapp av, man blir bedre med årene Mitt tips til deg er å bare prøve å slappe av når dere er sammen. Det er lov å snakke om hverdagslige ting også, det gjør det bare lettere til å nøste opp noe som er mer interessant Men det kan være vanskelig for "voksne" folk også, merker det støtt og stadig. Men om det er null flyt i samtalen uansett er det noe galt, da er det en av dere som gjør noe feil eller så er hun rett og slett bare ikke interessert. Jeg tipper at iom at hun er samme alderen som deg så sitter hun sikkert med akkurat samme problemstillingen: "Hva skal jeg si til han?" Så er det lov til å si at nå ble det litt kleint til jenta også, de er mennesker de også har jeg hørt rykter om Det å si at det ble kleint er bare dumt. Det gjør man ikke når man er med kompiser heller. Hva mener du å oppnå med det? Hjelper det å klage på samtalen for å få bedre flyt? Vil du at jenta skal føle et større press på seg for å holde samtalen igang? For å oppsummere: Ikke si det, prøv heller å slappe av 1 Lenke til kommentar
Wakarimasen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hah, sliter du med pinlige stillheter nå.. Tenk deg å tilbringe resten av livet med henne 4 Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) @Yamas: Forretningsmannen trenger tips om å bli - nettopp forretningsmann -, mens dating har han stålkontroll på. Endret 26. februar 2011 av Vamos 1 Lenke til kommentar
Luringfax Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Verste du kan gjøre er å nevne at det er kleint. Funker veldig bra der og da, med latter, og samtalen glir videre. Men senere.. Da vil hun tenke på det du sa HVER gang det kommer en pinlig stillhet. Og da kommer hun til å føle seg ukomfortabel hver gang. IKKE SMART Mitt beste tips til deg er å jobbe med å la henne føle seg trygg rundt deg. Da vil ikke pinlige stillheter bli pinlige. De vil bare bli stille Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Det er veldig viktig at du får hun til å føle seg viktig, men ikke viktigere enn deg. Innled samtalen ved å snakke om hennes ting. Da blir det lettere å snakke om dine ting etterpå. Jenter vil bli hørt, de vil få sagt det de vil si. Etter det, så er de samtaletilfredstillet, og da er de villig til å snakke om noe annet enn seg selv. Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Umm, litt OT kankje men yamas, du lagde den der "hvordan få seg venner/klæreste" tråden. Der så det ut som om du ikke kunne noen ting om å være sosial, men du har tydligvis kommet deg, Godt jobba! Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Umm, litt OT kankje men yamas, du lagde den der "hvordan få seg venner/klæreste" tråden. Der så det ut som om du ikke kunne noen ting om å være sosial, men du har tydligvis kommet deg, Godt jobba! Han er et troll så vidt jeg skjønner 1 Lenke til kommentar
maikzor Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 30 sider med trolling skal godt gjøres, han er et godt troll ivertfall Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg leser ikke lenger bøker om PUA, fordi Geir (TWFA) nekter meg det. Så jeg holder meg til How To Win Friends And Influence People-boken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå