ti-guru Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Leste denne artikkelen om hvordan montere termometer på CPU. Men, hvordan skal det gjøres dersom jeg vil montere det på hovedkortet? Og hvor skal det monteres? Har et ASUS A7N8X Delux. Bilder hadde vært topp oxo... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Jeg er ikke helt 100% sikker på dette.. men til de fleste litt nyere ASUS HK så følger det med "ASUS PROBE" på HK driver cd`en.. hvis du ikke har cden kan du finne programmet her ---> http://www.asus.com.tw/support/download/it...ModelName=Tools. (Trykk på Utilities). Med dette programmet kan du overvåke alt fra Temperaturen på de forskjellige delene, til Vifte hastigheten og strømmen.. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 jeg har installert programmet, men det gir noen helt ville verdier. jeg nekter å tro at min silent twin klarer å kjøle CPU ned til 43 grader idle... dessuten er det litt moro med temp. måler på kabinett oxo... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 jeg har installert programmet, men det gir noen helt ville verdier. jeg nekter å tro at min silent twin klarer å kjøle CPU ned til 43 grader idle... dessuten er det litt moro med temp. måler på kabinett oxo... Det er jo godt mulig at den kommer ned til 43 Grader.. kommer helt ann på hvilken Prossesor du har.. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Så og si alle måleprogramer for temperatur viser feil tempratur. (bruk heller temperaturmåleren i bios) Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Men ASUS probe er kanskje ikke helt nøyaktig men du får en viss oversikt om når det er for varmt inni der.. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 jeg har installert programmet, men det gir noen helt ville verdier. jeg nekter å tro at min silent twin klarer å kjøle CPU ned til 43 grader idle... dessuten er det litt moro med temp. måler på kabinett oxo... Det er jo godt mulig at den kommer ned til 43 Grader.. kommer helt ann på hvilken Prossesor du har.. XP 2500+ Den utvikler jo som kjent en del varme... Så og si alle måleprogramer for temperatur viser feil tempratur. (bruk heller temperaturmåleren i bios) Og tar jeg heller ikke altfor feil, så henter pc probe sine data fra hk'et. Altså er temp. måling fra hk=pc probe... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 vel 2500+ utgir ikke så veldig mye varme i forhold til 2100+.. jeg kjører 2100+.. den er jo helt vill!! ligger på 50-60 hele tiden.. men hvis du har et stort kabinnet.. og en kabinnet vifte og en god CPU vifte så er det godt mulig at du får presset 2500+ ned til 43 grader idle.. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 tvilsomt... meget tvilsomt... sjekk denne testen... vi snakker om en xp2500+ m/ silent twin... (har forøverig kjøpt volcano11) Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 jeg kjører en xp2500 på 100%/41 grader 24/7.. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 jeg kjører en xp2500 på 100%/41 grader 24/7.. hurra, hurra! hva slags kjøler har du da? i hvert fall ikke en silent twin... Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 coolermaster kobber heatsink med 60mm vifte Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 altså bedre enn silent twin... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå