Memento_Mori Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg har googlet en del uten særlig resultat. Jeg lurer på om det ikke kan være noen av de følgende, på oppdrag fra UD Vektere/politi/private sikkerhetsselskaper ? Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Vet ikke hvordan det fungerer her til lands, men i USA har de DS (Bureau of Diplomatic Security). Tipper det går under PST eller vanlig politi her i Norge Lenke til kommentar
Memento_Mori Skrevet 28. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2011 Litt usikker på det altså!. jeg tror ikke PST har kapasitet til å ha vakthold på vel 110 (om jeg ikke tar feil) ambassader?. Mulig at UD styrer showet selv. svært lite info og finne om dette. det virker ganske intressant Lenke til kommentar
Tok3n Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Så har vår gjennomgang vist at det ikke på noe tidspunkt i de mange møter som har vært holdt mellom politiet og UD om sikkerheten ved den amerikanske ambassade gjennom årene, http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/aktuelt/taler_artikler/utenriksministeren/2011/ambassade_innlegg.html?id=631027 Er nok UD (som du sier) som har ansvaret. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Har fra tid til annen sett flere annonser hvor den amerikanske ambasaden i Oslo søker flere ansatte. Ut ifra annonsen vil jeg tro at de ansetter egne sikkerhetsvakter. Annonsene står på engelsk, og søknaden må skrives på engelsk. Endret 1. mars 2011 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
William_S Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) USA har US marines som står for hoveddelen av vaktholdet. Ellers er det nok noen folk som verves av de ulike militærattachene som bevokter de norske ambssadene. http://en.wikipedia.org/wiki/Marine_Security_Guard Endret 2. mars 2011 av William_S Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Om jeg ikke tar feil har regjeringen de eneste offentlig ansatte vekterne i Norge. Tror ikke de står for ambassadevaktholdet dog. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Du tar feil. Flere sykehus har offentlige vektere, men det er flere eksempler. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Da opplyste de meg feil på vekterkurset. Curses! Endret 3. mars 2011 av Astralnoise Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Da jeg var inne i den Amerikanse Ambassaden på skoletur i juni 2010, besto vaktstyrken av både amerikanere og nordmenn. Vet ikke hva slags funksjoner de forskjellige hadde. UD organiserer vel et vakthold i landene Norge har ambassader, ved hjelp av utenlandske vaktselskaper. Og politi i de landene ambassadene ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå