Iriver Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Hei, For et år siden laget jeg en datasystem for en bekjent, som han skulle bruke i sin bedrift. Vi ble enige om at hverken han eller bedriften skulle betale noe for dette. Det er snakk om et slags timelisteprogram med inn og utstempling, utregninger osv. For to måneder siden solgte han firmaet sitt. Jeg husker ikke nøyaktig hva jeg sa til nye eiere, men ja ga beskjed om at de måtte si fra om de ønsket å fortsette å bruke datasystemet. Tror ikke jeg nevnte noe om at de måtte betale for fortsatt bruk. De sa at de ennå ikke var sikre på om de kom til å fortsette å bruke det. Det gikk to måneder hvor de fortsatte å bruke datasystemet mitt. Nå bruker de det ikke lengre. Hver første i de to månedene utførte jeg i tillegg en jobb for de, som gikk ut på å kjøre gjennom timelistene og sende lønningslister til regnskap. Kan jeg ta betalt for de to månedene? Eventuelt hvor mye? Kan jeg ta betalt for den jobben med å kjøre lønningen? Eventuelt hvor mye? Endret 23. februar 2011 av Iriver Lenke til kommentar
darket Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 blir det ikke litt seint å komme med krav tilbake her nå? hvorfor stilte du ikke disse spørsmålene før du gjorde jobben?? Lenke til kommentar
Iriver Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Vet ikke. Det er mulig jeg har gjort det også, men hukommelsen er dårlig. ^^ Kan jo bare ta sjansen, sende faktura.. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Ser for meg at det kan bli et problem å få betalt for noe her, da det ikke var avtalt på forhånd. Endret 23. februar 2011 av Tiugama Kaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå