Iriver Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Hei, Vårt firma har hatt flere mobilabonnement hos Tele2. Når jeg solgte firmaet, skulle jeg ha med nummeret mitt. Derfor sendte vi inn eierskifteskjema, for å få nummeret over på meg, og føre det over til LudoMobil. Nå har det blitt veldig mye tull med abonnement, Tele2 og ny eier - så jeg ønsker å angre eierskiftet. 1. I og med at firmaet var juridisk eier - blir jeg ny kunde hos Tele2 når jeg sender inn eierskifteskjema? Har jeg rett til angrefrist? 2. Hvem skal betale bruddgebyret for bindingstiden? Ny eier av firmaet, eller ny eier av abonnementet? Endret 23. februar 2011 av Iriver Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) I utgangspunktet har tele2 en avtale med ditt firma, uansett hvem som eier det. Jeg regner med at den inneholder vilkår om brudd, oppsigelse etc. Ved eierskiftet overdras alle forpliktelser i firmaet til den nye eieren, og i utgangspunktet kan tele2 velge å bare forholde seg til ham. I og med at du er i forhandling med tele2 forutsetter jeg at eierskiftet (av abo, mener jeg) ble meldt før salget. Hvis ikke er det den nye eieren som eier abonnementet, og uten tillatelse fra ny eier har du og tele2 faktisk ikke lov å snakke med hverandre. Uansett, dersom du og tele 2 er reelle parter i denne saken, har tele2 lov å kreve av deg det samme som de krevde av ditt firma ved tegningen av abonnenmentet, herunder bindingstid, minstefakturering og bruddgebyr på kontrakten. (Hvis dette er avtalt, da.) Endret 23. februar 2011 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå