Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Data slår seg bare av, også på igjen av seg selv!


Anbefalte innlegg

Hei, hadde strømbrudd her for en stund siden, å de treskallene på Helgeland Kraft (elns) slo den på fler ganger en det de skulle, så strømmen har kommet å gådd flere ganger i løpet av ganske kort tid, jeg kunne ikke gjøre noe med det siden jeg ikke var hjemme å pc'en sto på.

Problemet er at maskinen slår seg på og er på i rundt 2-3 minutter så bare plutselig "Blacker" den ut, det blir et rødt lys på hoverkortet (ASUS P7P55D-E LX) så starter den igjen å gjør det samme på nytt. Jeg startet maskinen i sikker modus eller hva det var og nå slår den seg ikke av. noen som kanskje vet hva det er? :)

kjører windows 7 64 bit

Endret av Frozenblade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den knappen det står mem-OK på kan trykkes inn. Derav navnet ;) Mulig det hadde gjort samme nytten.

Den stiller inn RAM til en stabil innstilling som systemet kan startes på.

 

Veldig veldig merkelig at man må flashe/oppdatere BIOS pga. et strømbrudd. Resette CMOS eller trykke inn memOK vil nok gjøre samme nytten dersom en flash fungerer.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Den knappen det står mem-OK på kan trykkes inn. Derav navnet ;) Mulig det hadde gjort samme nytten.

Den stiller inn RAM til en stabil innstilling som systemet kan startes på.

 

Veldig veldig merkelig at man må flashe/oppdatere BIOS pga. et strømbrudd. Resette CMOS eller trykke inn memOK vil nok gjøre samme nytten dersom en flash fungerer.

 

Syntes også det var veldig merkelig, prøve den knappen fler ganger uten at det funket. Men det er ikke så nøye om det var merkelig eller ikke, den funker allefall nå :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...