Frozenblade Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Hei, hadde strømbrudd her for en stund siden, å de treskallene på Helgeland Kraft (elns) slo den på fler ganger en det de skulle, så strømmen har kommet å gådd flere ganger i løpet av ganske kort tid, jeg kunne ikke gjøre noe med det siden jeg ikke var hjemme å pc'en sto på. Problemet er at maskinen slår seg på og er på i rundt 2-3 minutter så bare plutselig "Blacker" den ut, det blir et rødt lys på hoverkortet (ASUS P7P55D-E LX) så starter den igjen å gjør det samme på nytt. Jeg startet maskinen i sikker modus eller hva det var og nå slår den seg ikke av. noen som kanskje vet hva det er? kjører windows 7 64 bit Endret 23. februar 2011 av Frozenblade Lenke til kommentar
heggheim1 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 hvilke rødt lys er det som lyser på hovedkortet? cpu led? kan være en indikasjon på at hovedkortet eller noe annet hardware er defekt. Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 hvilke rødt lys er det som lyser på hovedkortet? cpu led? kan være en indikasjon på at hovedkortet eller noe annet hardware er defekt. Er ved en knapp det står MemOK! på. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 da e det rammen som e skdet Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 da e det rammen som e skdet kan du forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 rammen e defekt, du må nokk kjøpe nye, bare kanskje Lenke til kommentar
Jogi Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Akkurat sånn oppfører Pcen min seg også Begynte for 2 dager siden... Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 rammen e defekt, du må nokk kjøpe nye, bare kanskje men HVA er rammen? Akkurat sånn oppfører Pcen min seg også Begynte for 2 dager siden... Jeg oppdaterte BIOS og nå funker den igjen, prøv det Lenke til kommentar
Jogi Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 25. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2011 Hvordan gjorde du det? Brukte bare ASUSUpdate Lenke til kommentar
Jogi Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvordan gjorde du det? Brukte bare ASUSUpdate Ahh Skal prøve på min Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Den knappen det står mem-OK på kan trykkes inn. Derav navnet Mulig det hadde gjort samme nytten. Den stiller inn RAM til en stabil innstilling som systemet kan startes på. Veldig veldig merkelig at man må flashe/oppdatere BIOS pga. et strømbrudd. Resette CMOS eller trykke inn memOK vil nok gjøre samme nytten dersom en flash fungerer. Endret 25. februar 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 26. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2011 Den knappen det står mem-OK på kan trykkes inn. Derav navnet Mulig det hadde gjort samme nytten. Den stiller inn RAM til en stabil innstilling som systemet kan startes på. Veldig veldig merkelig at man må flashe/oppdatere BIOS pga. et strømbrudd. Resette CMOS eller trykke inn memOK vil nok gjøre samme nytten dersom en flash fungerer. Syntes også det var veldig merkelig, prøve den knappen fler ganger uten at det funket. Men det er ikke så nøye om det var merkelig eller ikke, den funker allefall nå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå