abene Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hovedkortgiganten skal friste oss med en skjerm med lav responstid, kombinert med en vekt på 1 kg. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Gammel PC relansert med nytt chassi. Hvem bryr seg om Atom nå som Fusion er lansert? 1 Lenke til kommentar
mark Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 http://sites.amd.com/us/fusion/apu/Pages/fusion.aspx må si dette så spennendes ut simen, vet vi nar vi kan plukke med oss en netbook med amd fusion fra butikkhylla? Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 "Maskinen er utstyrt med siste Atom N455 prosessor " Og der slutta jeg å lese. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 1kg er vell det de letteste 10" fra asus også veier? forstår ikke helt hva som var så spessielt jeg heller. Lenke til kommentar
t542978 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Toshiba NB550D (AMD Fusion) Netbook AMD Fusion C-30 vs. Atom N550 in Toshiba NB550D and NB520 Endret 23. februar 2011 av andrees Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hvilken verdi har lav responstid på en netbook-skjerm? Jeg vil mye heller ha høy oppløsning og god innsynsvinkel. Istedenfor å kjøpe en simpel netbook spanderte jeg heller kr 2500 på en pent brukt Thinkpad X61S, den veier 1,3kg og er bedre å bruke. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 3-celle Li-Ion batteri Dette er vel grunnen til at den veier ett kilo?? Hvem bryr seg om Atom nå som Fusion er lansert hvordan er stømforbruket til fusion vs NB,spu og gpu hos intel? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 u100 veide 1200g og hadde 3cell så det er "fremskritt" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 må si dette så spennendes ut simen, vet vi nar vi kan plukke med oss en netbook med amd fusion fra butikkhylla? Forhåpentligvis: i mårra Realistisk: Om 1-3 uker hvordan er stømforbruket til fusion vs NB,spu og gpu hos intel? Litt lavere enn Atom N550 med Intel IGP eller Nvidia Ion2 i følge de testene jeg har lest. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Argh! Når skal produsentene faktisk se og forandre noe på disse netbookene? De har vert så og si identiske i et par år nå.. Er det virkelig så vanskelig å lage en 10"-ish netbook med spesifikasjoner ala: 1280x800 eller bedre oppløsning Dual core CPU 2GB RAM+ USB 3.0 Grafikk til å kjøre 1080P over HDMI 40GB+ SSD 5 timer batteri++ Skulle da vel være mulig å lage noe slik og få det ut i salg til rundt 4000kr? Endret 23. februar 2011 av vesleengen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 vesleengen: Helt enig, og kuren er på vei. Håper de er i butikken innen et par ukers tid. Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 vesleengen: Helt enig, og kuren er på vei. Håper de er i butikken innen et par ukers tid. Den er her allerede: http://shop.lenovo.com/us/products/professional-grade/thinkpad/x-series/x120e/index.html?cid=us%7Csoc%7Ctl%7Clenovo%7Ctwtx120e%7C1000001& $550 etter at jeg oppgraderte til E350 og 6-cellers batteri. 4125kr for en Thinkpad er neimen ikke noe å kimse av. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Kan man ikke i det minste prøve å ikke vise at man kun har kjørt google translate på en pressemelding? "Maskinen har Atom N455 CPU, DDR3-minne, og MSI TDE teknologi." er typisk pressemelding. Hva med i det minste skrive litt om hva MSI TDE teknologi er? "MSI U160MX leveres med S-Bar verktøylinje, et eget kontrollpanel fra MSI.." er meningsløs artikkelfyll. I overskriften står det "superlett bærbar", men hva er vel superlett med én kilo når de fleste netbooks veier mellom 1-1,2 kg? "Skjermen skal ha en såpass lav responstid som 8 ms, og egner seg derfor godt for multimedia og filmer. Den har også LED-baklys.", hvilke netbook har ikke det? Etter å ha lest artikkelforfatters profil, så er jeg overbevist om at han klarer å skrive svært mye bedre artikler enn å pumpe ut slike meningsløse oversatte pressemeldinger. IT-avisen er ikke spesielt mye bedre, men det klarer i alle fall ofte å vri det over i en annen stil gjerne med litt humor. Det samme gjelder Engadget. Der er det ikke stort annet enn pressemeldinger å spore, men gud så mye mer spennende de er å lese på grunn av måten de er forfattet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 @Nuffern: Er strengt uenig i sammenligningen mellom Engadget og ITavisen samt HW.no. Til tross for at nyhetene til Engadget ofte er svært korte inneholder de akkurat nok informasjon som trengs for å forstå hva det er snakk om, testene dem og previewene over går på langt noe som har kommet fra ITavisen og Hardware.no på lang, lang tid.Nei, uff. Savner "gamle" dager når Hardware.no faktisk testet ting, skjermkort, prosessorer, kabinett og heile sulamitten. Før programvare.no gikk i dass. Overklokking.no gikk i dass. Etter det har det gått fra kvalitet og tester til kvalitet til kvantitet. Er år og dag siden (føles det som) jeg har lest en skikkelig test på HW.no. Eneste som fortsatt holder tritt og greit er Akam og Amobil, HW.no er bare en skygge av sitt gamle jeg.Og nå ble jeg lettere lei meg. *gå og legge seg* Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Den er her allerede: http://shop.lenovo.com/us/products/professional-grade/thinkpad/x-series/x120e/index.html?cid=us%7Csoc%7Ctl%7Clenovo%7Ctwtx120e%7C1000001& $550 etter at jeg oppgraderte til E350 og 6-cellers batteri. 4125kr for en Thinkpad er neimen ikke noe å kimse av. Lurer på hva Lenovo får av Microsoft mot å ikke selge maskinene uten operativsystem/med gratis alternativer. En ting er at "ferdigmaskiner" ikke har det, men når man får tilpasse maskinen selv, burde det virkelig være mulig å kjøpe uten OS. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Sondre: Amobil har tapt seg mye siste året. Akam derimot holder kvaliteten oppe. Ellers venter jeg spent på at vi får MSI X370 i butikkene i løpet av mars. Akkurat tidsnok til bursdag. Endret 24. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå