Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ålreit gaming pc fra 7500 - 8500? Oppdatert førstepost!

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på let etter en ålreit gamer PC i mellom 7500 til 9000.

Er det mulig og "oppdrive"?

Det jeg har er:

- Skjerm

- Tastatur

- Mus

- Windows 7

- Høyttallere

Spillene jeg spiller i dag er CS 1.6 og Battlefield 2. Dette er grunnet min svært dårlige PC, som ikke klarer å dra større spill. Det er derfor jeg er på let etter en ny PC.

Battlefield 3 kommer til å være en hovedprioritet når det lanserer, og PC'en burde klare å dra dette på greie graphics, uten lagg. (Medium-High).

Jeg vil også ha en stabil PC generelt.

Et annet kriterie jeg har er at jeg egentlig ikke vil bygge selv. Dette er grunnet dårlige erfaringer med selvbygg.

Mulig at dere kan lage en liste for meg hos Komplett.no?

Kan i "verste" fall bygge selv, men dette er noe jeg egentlig ikke har lyst til. Men er nok mulig at jeg finne en som gjør det for meg, som er mer erfaren enn meg selv.

Handlelister (hvis jeg må bygge selv) og lister hos Komplett's "Komplett-PC" tas godt i mot.

Takk :)

Oppdatert del;

Lista til nå;

2rxcmfp.jpg

Innvendinger?

Og har jeg stor nok PSU?

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kebabsen sitt forslag er det beste hvis du vil ha ferdigbygd med akkurat det kabinettet.

Her er mine forslag for PC i deler:

Hvis du har råd til å gå litt over budsjettet (9200 ca) kan du få en PC som er en del bedre, med kraftigere i7-prosessor og GTX 560 Ti som grafikkort: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=898341&su=9C5FEC0D-6DE2-4BCC-ABDE-71B8959DFE39

Hvis du vil holde deg innenfor budjsettet, så kan du gå for denne i stedet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=898411&su=A2D5367C-7006-492A-AEAD-8E246F36B5CA Her har jeg byttet ut i7-prosessoren med AMD Phenom X4 965, den beste 4-kjerners prosessoren til AMD, og grafikkortet med HD6950, som faktisk yter noe bedre enn GTX 560 Ti (men er noe dyrere).

Begge er nok bedre enn den du vil få ferdigbygd, i hvert fall i spill (pga bedre grafikkort). Du kan også bytte ut harddisken med en dyrere harddisk hvis du vil ha mer lagringsplass, for eksempel Samsung SpinPoint F3 1TB.

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Som skjermkort er Msi's spesial versjon av GTX 560 TI (Twin frozr II) et veldig bra kjøp.

Helt sinnsyk kjøling og veldig billig mtp hva du får. Fikk også veldig gode kritikker når det gjelder støy. Det kommer med en fin fabrikkoverklokk, men kan enda overklokkes ytterligere til du får en kanon ytelse (:

Lenke til kommentar

Takker for forslag.

Ja, jeg kan gjerne gå for et billigere kabinett, så lenge det er stilrent, samt god isolering når det kommer til lyd.

@Kebabsen

Jeg fikk ikke linken din til å fungere, dessverre.

Og selvfølgelig -

Det beste hadde jo vært om jeg kunne fått en god PC for 7500 - 8000, så jeg har litt å gå på i senere tid. Videre oppgraderinger f.eks :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha i7 når i5 yter så og si like mye i spill og er kjempelett å klokke. Hyperthreading trengs jo ikke til gaming uansett.

Vent til mars og Sandy Bridge så kjøper du et ASUS hovedkort, Fractal Design Define R3 kabinett (siden du snakker stilrent), en i5-2500k, 4 eller 8GB Corsair xms3 1600mhz ram, en 60GB ssd til systemdisk og en Samsung Spinpoint F3 som lagringsdisk. Skjermkort som anbefalt over. Holvder med en 5-600W strømforsyning også.

Lenke til kommentar

Takk, phlake.

Er nok smart og vente på Sandy, ettersom jeg da får en fremtidsrettet PC.

Men Sandy Bridge er vel en del av Intel, er det ikke? Ettersom Sandy vil være det beste valget innen Intel uansett, så kan vi vel gå over på AMD?

Tips til AMD oppsett. Fikk et svært godt oppsett av Mathias-S. Det er notert.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha i7 når i5 yter så og si like mye i spill og er kjempelett å klokke. Hyperthreading trengs jo ikke til gaming uansett.

Hei. Blandet innlegget med et annet innlegg hvor en som ville ha gamer-PC også skulle bruke den til streaming. Da er det en fordel med i7. Men det trenger vel ikke trådstarter her, så jeg er enig med deg at i5 nok er et bedre valg.

Vent til mars og Sandy Bridge så kjøper du et ASUS hovedkort, Fractal Design Define R3 kabinett (siden du snakker stilrent), en i5-2500k, 4 eller 8GB Corsair xms3 1600mhz ram, en 60GB ssd til systemdisk og en Samsung Spinpoint F3 som lagringsdisk. Skjermkort som anbefalt over. Holvder med en 5-600W strømforsyning også.

Enig.

Wow. Det var jo enormt billig!

Men hvorfor har Dustinhome Sandy Bridge CPU'er inne? Ble ikke disse tilbaketrukket grunnet problemer?

Det var hovedkortene som ble tilbaketrukket, ikke CPU-ene. Jeg kan dessverre ikke se handlelista på Dustin, men hvis det matcher prisen på AMD, så bør du definitivt gå for et Intel-oppsett med 1155/Sandy Bridge, fordi det gir mye mer ytelse for penga.

Tips til AMD oppsett. Fikk et svært godt oppsett av Mathias-S. Det er notert.

Oppsettet mitt er et fleksibelt oppsett der du kan bytte ut hvilken som helst av delene og fortsatt ha et bra fungerende oppsett. Du kan nok bruke oppsettet mitt som utgangspunkt og variere etter behov, for eksempel:

• RAM: Bytte til 8GB RAM, +200kr
  • Prosessor: Bytte ut med billigere Phenom II X4-prosessor (Phenom II X4 955, -150kr) eller dyrere (Phenom II X4 970, +150kr, Phenom II X4 975, +300), alle er like den jeg foreslo bortsett fra klokkefrekvensen (henholdvis 3.2, 3.5 og 3.6 GHz sammenliknet med 3.4 i den jeg foreslo)
  • Harddisk: Kanskje du vil ha SSD for operativsystemet ditt? Crucial C300 64GB koster 1000,- ekstra.
  • Grafikkort: Radeon HD6950 og GeForce GTX 560 Ti yter i utgangspunktet nesten likt (6950 er litt bedre), men det er lurere å ha et Radeon-kort i et AMD-oppsett. Du kan likevel velge GTX 560 Ti hvis du vil i stedet, det vil også bli litt billigere.

Lite tips til slutt: Når du kjøper bør du absolutt prøve å kjøpe det fra Dustin i stedet for Komplett, da det er stor sjanse for at du kan spare noen hundrelapper ved å gjøre det. ;)

Lenke til kommentar

Wow. Det var jo enormt billig!

Men hvorfor har Dustinhome Sandy Bridge CPU'er inne? Ble ikke disse tilbaketrukket grunnet problemer?

Det var ikke CPUene det var noe feil med. Men Brikkesettet som man trenger til hovedkortene som det var feil på. Ergo finner du CPUene i butikken men INGEN hovedkort

Ooops så først nå at andre hadde svart hehe. My Bad ! elns.

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Det ser ut som et veldig solid oppsett, og yter nok også bedre enn mitt AMD-oppsett. Det grafikkortet yter også en god del bedre enn vanlige GTX 560 Ti-kort!

Men du har ikke tatt med DVD-leser/brenner. Hvis du har en gammel PC, så er det mulig at du har en DVD-stasjon som ikke bruker SATA, og da må du også investere i en ny (dette koster bare 150 kr, så det er jo ikke akkurat en stor investering uansett).

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...