Xernox Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Heisann. Prøvde nettopp demoen til Shogun 2, alt på ultra settings. Problemet er at jeg føler skjermkortet ikke yter det den burde. I historical battle får jeg helt ned til 8 FPS. Jeg har lest mange andre som har kort som 4870, 5770 som også kjører alt på ultra, de får ingen lagg. Hva kommer det av at mitt highend skjermkort kjører dårligere enn ganske gamle skjermkort? Andre specs: 500W PSU 4GB RAM 1600GHz AMD Phenom II 955 3.2GHz Quad M4A79XTD EVO mobo. Skjermkort driver: 11.2 (hadde også 11.1a, men fortsatt jævlig ytelse) Håper noen kan hjelpe meg med denne elendige ytelsen og si at kortet egentlig ikke skal være så dårlig. Tusen takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Kan det være at du kjører DirectX10 og de kjørte DirectX9? Lenke til kommentar
Xernox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Takk for kjapt svar! Hmm, kortet mitt støtter DX11, så hvorfor skulle den kjøre DX10? Hvis det kan være problemet, hvordan får jeg kortet til å kjøre DX9 istedet for DX10/11? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Det står i brukermanualen. Det er opp til applikasjonen og velge hvilken DX-modus den kjører i. Lenke til kommentar
Xernox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Hvis det er opp til applikasjonen burde jeg jo kjøre DX9. Eller? Lenke til kommentar
Xernox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Ser ikke ut til å hjelpe... Noen fortalte meg at driverne til de nye highend kortene ikke er helt "gode", men det skal jo ikke bety at kortet mitt skal kjøre dåligere enn ~5770 kort. Håper ATI kommer med nye drivere snart, ellers går jeg tilbake til mitt 5770 kort. Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hvor mye belastes skjermkortet når du kjører spill? Kan jo evt være at det "kjører seg fast" i strømsparefunksjonen som clocker ned kortet i idle. Har du tilfeldigvis kommet borti PowerTune-knappen kanskje? Lenke til kommentar
Xernox Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Den kjører så godt som 99% load i spillet. Full clock og +20% strøm Har nettopp installert nye CCC, så tviler at jeg har "kommet borti" powertune knappen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå