Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den store iPad 2 tråden

QUiPS

iPad 2  

238 stemmer

1. 1. Skal du få deg iPad 2?

2. 2. Hvilken farge er finest/tøffest?

3. 3. Skal du få deg Smartcover og hdmi adapter?

• Ja hdmi adapter og smartcover.
    • Bare hdmi adapter.
    • Bare Smartcover.
    • Ingen av delene

Anbefalte innlegg

Er det noen som bruker iPad til å notere under forelesninger? Tar det lang tid å venne seg til, eller er det helt umulig å bruke den til det?

Jeg prøvde. Synes ikke det fungerte noe særlig bra. Ja, det er kult - men langt fra like funksjonelt som gode gamle penn og papir (evt laptop med skikkelig tastatur). Personlig har jeg gått helt over til penn/papir, da man i mine fag er avhengig av å tegne litt figurer og sånn underveis. Til akkurat det fungerer faktisk ipad med touch-skjerm bedre enn en tradisjonell laptop.

Det var min mening ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja, tenke meg det. Personlig synes jeg ikke det fungerer særlig bra med laptop heller. Gode gamle penn og papir skal nok ikke undervurderes. Akkurat på det feltet virker det som iPad faller litt mellom to stoler. Det jeg finner den mest praktisk til nå er vel lesing av artikler og andre dokumenter, akkurat det gjør den veldig bra, men ellers er det nok mest et leketøy dessverre.

Lenke til kommentar

Det skal dog sies at jeg bruker iPaden til nesten hver eneste forelesning. Jeg har den oppe ved siden av skriveblokka med powerpoint-sidene som hører til forelesningen. Slikt sett kan jeg gå tilbake om det var noe jeg ikke fikk med meg - noe jeg finner svært nyttig. Så til fremvisningsmedium er den heelt ypperlig :) Som et supplement til skriveblokka altså!

Lenke til kommentar

Det skal dog sies at jeg bruker iPaden til nesten hver eneste forelesning. Jeg har den oppe ved siden av skriveblokka med powerpoint-sidene som hører til forelesningen. Slikt sett kan jeg gå tilbake om det var noe jeg ikke fikk med meg - noe jeg finner svært nyttig. Så til fremvisningsmedium er den heelt ypperlig :) Som et supplement til skriveblokka altså!

Hvordan program bruker du til å vise Powerpoint? Har sett litt på QuickOffice og Apple sine egne programmer. Apple sine har ikke landscape mode? Pages har i allefall ikke, noe som er uhøvelig når man skal skrive.

Lenke til kommentar

Ja, Keynote går vel ann, men tror jeg kan være foruten når det koster 70 kr.

Noen som laster ned torrents via ipad? Ser ut til at Opera har torrent-støtte, men klarer ikke å finne ut om denne har blitt fjernet eller ei, og kan ikke teste siden jeg mangler Wifi. Om den så hadde hatt det, vil jeg da kunne ha lastet ned i bakgrunnen å kjørt andre apps, eller er multitasking i real-time umulig?

Jeg kunne jo lastet ned en del på universitetet da. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...