Nilsen Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 I morgen ser vi trolig en rekke nye produkter. Les mer Lenke til kommentar
QUiPS Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Håper at de lanserer Ipad 2 imorgen... Lenke til kommentar
blinc Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Creds til Apple om ryktene stemmer med integrert SSD for OS. Leverer de også med lightPeak/Thunderbolt blir dette maskina for teknologifreakene. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Creds til Apple om ryktene stemmer med integrert SSD for OS. Leverer de også med lightPeak/Thunderbolt blir dette maskina for teknologifreakene. Hm. Ser ikke det helt store med dette. Greit nok, artig, men ikke noe mer. Anser meg selv som, om ikke teknologifreak, i alle fall teknologientusiast, men merket ikke at jeg løftet på hverken høyre eller venstre øyenbryn av dette... PS: Cyrix FTW Endret 23. februar 2011 av serpentbane666 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Har hatt SSD som OS disk på desktop maskinene og på mine bærbare siden starten av 2009 så Slikt er vel kun hot i "Apple" verdenen. Lenke til kommentar
andsol1 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Oppsummert: MacBook Pro tirsdag 24. februar: Meget sannsynlig _________ Spør du meg er det meget usannsynlig at 24. februar er en tirsdag... hihi Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg skjønner ikke helt vitsen med en knøttliten SSD bare for OS. Greit, OS-et blir raskere, men hvis man ikke kan installere programmer på den, er det liten vits. En hybriddisk ala Momentus XT må da være en mye bedre løsning, da den lagrer de viktigste filene, både i OS og andre programmer, på SSD-en. Sammenlignet med en hybriddisk høres detee ut som en særdeles dårlig ide. Men det står jo artikkelen at det bare er et rykte, så vi får nesten håpe for Apples del at det blir med det. Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Creds til Apple om ryktene stemmer med integrert SSD for OS. Leverer de også med lightPeak/Thunderbolt blir dette maskina for teknologifreakene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hmm, blir jo interessant med lightpeak, men jeg er litt skeptisk til teknologien. Det er jo allerede standarder på vei for 10 gbit-ethernet, samt strøm og diverse og vanlig TP-kabel (men klarer ikke helt å huske hva den heter nå), fiber virker litt krøkkete å dyrt, og du må ha power i egen kabel. I tillegg har det dukket opp lite konkret info om lightpeak foreløpig. AtW Lenke til kommentar
LemonNinja Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Det går jo også rykter om at den nye MacBook Pro maskinen skal lages i LiquidMetal og at den skal være svart. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Vil vi aldri se en MacBook med HDMI ? 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hva skal du med HDMI når du har Displayport? Ser noen praktiske årsaker, men du kan jo fint ta DisplayPort til HDMI og det fungerer jo helt fint med 8-kanals lyd osv.. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg er spent på iPadden. Mest fordi jeg vil kjøpe et nettbrett, men også fordi jeg lurer på hva Apple har tenkt å trylle fram for å være ledende på nettbrett i år. Konkuransen ser ut til å bli beinhard. Jeg har ikke helt troen på ryktene om superskjermen, men vi får se. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Har hatt SSD som OS disk på desktop maskinene og på mine bærbare siden starten av 2009 så Slikt er vel kun hot i "Apple" verdenen. Flinke gutten! Jeg er sikker på at alle de som kjøpte seg en MacBook Air med SSD i 2008 er mektig imponert... Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Vet ikke hva hardware.no røyker, men blir ikke noe ipad 2 lansering i morra. Har jo blitt sendt ut invitasjon 2 mars til ipad 2 lansering blir nye macbooks i morra ja, men ikke noe ipad Creds til Apple om ryktene stemmer med integrert SSD for OS. Leverer de også med lightPeak/Thunderbolt blir dette maskina for teknologifreakene. Lightpeak er ubrukelig i rev 1, dette burde du vite. Har ikke nok bandwidth dp 1.2 og hdmi 1.4a er mye bedre Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Vet ikke hva hardware.no røyker, men blir ikke noe ipad 2 lansering i morra. Har jo blitt sendt ut invitasjon 2 mars til ipad 2 lansering blir nye macbooks i morra ja, men ikke noe ipad Fjøla oppgraderes Hvis det er ett Apple-produkt som virkelig har vært i vinden de siste månedene, så er det iPad 2. Bekreftelsene kommer nå fra en rekke kanter at denne skal lanseres 2. mars. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hva skal du med HDMI når du har Displayport? Ser noen praktiske årsaker, men du kan jo fint ta DisplayPort til HDMI og det fungerer jo helt fint med 8-kanals lyd osv.. Vel, en meget god grunn er at man med en dedikert HDMI-port slipper å for det første kjøpe seg adapter fra displayport til HDMI, og for det andre slipper man å dra rundt på dette adapter. Bare Apple-brukere synes det er helt genialt å drasse rundt på bøtter av adaptere. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ingen grunn til å bli frekke her å komme med kommentarer som "Bare Apple-brukere synes det er helt genialt å drasse rundt på bøtter av adaptere" for ekstra adaptere er det vell ingen som er noen større fan av, men det er ikke stort med plass til flere utganger og da velger jeg heller en ekstra USB osv fremfor det å ha både DisplayPort og HDMI. Kanskje kunne Apple ha byttet ut DisplayPort med HDMI, men da utelukker de jo folk fra å kunne benytte sine Apple Cinema skjermer direkte på MacBook Pro og det ville jo vært smått ironisk, samtidig så er jo DisplayPort strengt tatt en slags videreutvikling av HDMI så det å erstatte den med HDMI ser jeg svært liten grunn til og plass til en i tillegg er det knapt og nå som Intel har gått sammen med Apple og laget en DisplayPort + LightPeak kombinert port så begge går igjennom samme port så ville det vært enda mer tåpelig å fjerne den. Ser fordelen med HDMI direkte, men samtidig så ser jeg heller ikke helt det store behovet for HDMI når du alt har DisplayPort da er det endel andre porter jeg heller ville ha prioritert egentlig. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ingen grunn til å bli frekke her å komme med kommentarer som "Bare Apple-brukere synes det er helt genialt å drasse rundt på bøtter av adaptere" for ekstra adaptere er det vell ingen som er noen større fan av, men det er ikke stort med plass til flere utganger og da velger jeg heller en ekstra USB osv fremfor det å ha både DisplayPort og HDMI. Kanskje kunne Apple ha byttet ut DisplayPort med HDMI, men da utelukker de jo folk fra å kunne benytte sine Apple Cinema skjermer direkte på MacBook Pro og det ville jo vært smått ironisk, samtidig så er jo DisplayPort strengt tatt en slags videreutvikling av HDMI så det å erstatte den med HDMI ser jeg svært liten grunn til og plass til en i tillegg er det knapt og nå som Intel har gått sammen med Apple og laget en DisplayPort + LightPeak kombinert port så begge går igjennom samme port så ville det vært enda mer tåpelig å fjerne den. Det er tøys, rett og slett. Apple har plenty plass til å implementere flere utganger på laptop'ene sine. Alt koker ned til Apple's skitne policy. Det hadde vært null problem for Apple å legge til en HDMI-port i tillegg til Displayport. Det hadde vært null problem for Apple å inkludere nok en USB-port. Men de gjør det ikke. Designet skal være minimalistisk. Ikke bare fordi det skal se renere ut, men mest fordi det betyr penger spart. De sparer en operasjon i produksjonen av selve chassiset. De sparer innkjøp av portene. De sparer implementering på hovedkortet. Og de tjener penger på at folk må kjøpe seg adaptere. Og likevel selger de maskinene til overpris. Lenke til kommentar
edvahass Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Lightpeak er ubrukelig i rev 1, dette burde du vite. Har ikke nok bandwidth dp 1.2 og hdmi 1.4a er mye bedre Hva skal det bety? Light Peak har 10 Gbit/s, eller 1280 MB/s. Det er like bra som hdmi og dp, pluss att Light Peak er beregnet for I/O, ikke lyd og video. I tillegg har den kapasitet for 10 Gbit/s ned SAMTIDIG med full hastighet opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå