mirahh Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Jeg ble i 7 års alderen utsatt for seksuelle overgrep av en av mine brødre. Jeg husker kun to av hendelsene, men ser ikke bort i fra at det har hendt flere ganger. Jeg kan ikke huske å ha blitt penetrert, men tvunget til beføling og oralsex. Han brukte min kjærlighet til han i mot meg for å få meg til å gjøre det han bad meg om. Jeg tror selv at jeg ikke har blitt påvirket av dette, men i det siste har jeg begynnt å lure på om jeg har tatt så lite skade av det som jeg tror. Jeg har alltid bagatelisert det, siden jeg kun husker to hendelser så ser jeg det ikke på så galt. selv om når jeg tenker over det så er det jo det. Jeg kom over en artikkel hvor det sto om senvirkninger av seksuelle overgrep. Et av de handlet om forholdet til sex. Jeg er over gjennomsnittet interesrt i sex, og har sex med "alle" uten at jeg tenker over det. I en alder av 25 har jeg nå hatt 35 forskjellige sexpartnere, og var 14 da jeg mistet jomfrudommen min. Tar meg selv i å tenke at jeg må ligge med han og han for at de skal like meg. Dette er jo en helt absurt holdning.. Men sex er noe jeg er god på, og liker å eksperimentere o.l. Får ikke så mye nytelse selv under selve sexen, men at jeg tilfredstiller han er liksom godt nok. Jeg føler også trangen til å onanere hver kveld, gjerne flere ganger til dagen om jeg har sjangs. er liksom hele tiden kåt, og med på det meste. Prøver liksom hele tiden å få folk til sengs.. er liksom ikke bevisst heller, er bare slik personligheten min er blitt. Jeg får også vondt i nedre del av magen av at noe er i direkte kontakt med den, enten om noen jeg ikke stoler på tar på den, eller om dysjstrålen kommer i direkte kontakt med magen. Bor i trøndelag og har tenkt på å kontakte hjelp der, men føler ikke at det er så viktig heller på en måte..Hva skulle jeg sagt? At jeg ble seksuelt misbrukt to ganger som liten? er jo ikke noe det liksom.. Uff litt rotete dette her, men synes det er litt vanskelig å forklare. Er det noen som har noe å si om dette? Kanskje noen råd å komme med.. Er dett pga. det jeg opplevde som liten? eller er det normalt? Det jeg også synes er litt rart er at jeg tenner på tanken på voldtekt og bli tatt med makt. er det noen sammenheng også her? EDIT: la til noen opplysninger Endret 23. februar 2011 av mirahh Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Oi! Dette er jo helt likt som jeg selv har opplevd.. Kjenner godt til det du sier med sex o.l, også det med dysjstrålen på magen. trodde det kun var meg, jeg.. Jeg lurer også på om det er noen sammenheng mellom det som hendte i barndommen og den seksuelle "utageringen" i dag. Pleier selv å bagatelisere det, men tror nok det ligger mer bak enn jeg selv tror. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Selvsagt har det noe å si. Oppsøk legen, og fortell akkurat det du skrev i Ts-innlegget, da kan du bli henvist videre til en psykolog som kan hjelpe deg med å bearbeide problemene dine, selv om du kanskje tror at du ikke har noen. Det virker også som at du bruker sex for å komme nær andre, og dette vil jeg definitivt si har noe med det at du ble misbrukt av din bror. Selv om det ''bare'' skjedde to ganger, så oppsøk din fastlege! Det er hjelp å få. Det at det kan gjøre vondt ett eller flere steder på kroppen når noen man ikke er helt komfertable med tar deg der er også noe voksne som ble slått som barn kan oppleve. Lenke til kommentar
mirahh Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Selvsagt har det noe å si. Oppsøk legen, og fortell akkurat det du skrev i Ts-innlegget, da kan du bli henvist videre til en psykolog som kan hjelpe deg med å bearbeide problemene dine, selv om du kanskje tror at du ikke har noen. Det virker også som at du bruker sex for å komme nær andre, og dette vil jeg definitivt si har noe med det at du ble misbrukt av din bror. Selv om det ''bare'' skjedde to ganger, så oppsøk din fastlege! Det er hjelp å få. Det at det kan gjøre vondt ett eller flere steder på kroppen når noen man ikke er helt komfertable med tar deg der er også noe voksne som ble slått som barn kan oppleve. Jeg ble faktisk slått som barn! Kanskje et er det som kan være årsaken da? Takk for svar, tror nok jeg skal ta meg en tur til legen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg bare lurer litt på hvor gammel broren din var jeg. Om han var like gammal eller bare så vidt eldre vil jeg nødig kalle det er seksuelt overgrep. Altså, jo, men mulig han ikke visste hva han drev på med selv da? Husker at jeg og nabojenten (i samme alder) ofte gjorde ting som å gni kjønnsorganene våre mot hverandre og "late" som om vi hadde sex. Samt ta på hverandre osv. Var hun som alltid tok iniativet til det. Uansett, har hørt om mange sånne hendelser hvor barn i 9-10 års alderen har gjort noe slikt med yngre søsken/venner, uten å ha vært klar over hva de gjorde eller konsekvensene. Er mye mer av dette enn du tror. Derimot om broren din var f.eks. 15 blir jo ALT helt annerledes. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Det spiller ingen rolle hvor gamle de var, ett overgrep er ett overgrep uansett. Edit: Med det mener jeg at det er mulig at det var ''barnslig lek'' og det er normalt, men å påstå at det ikke er ett overgrep uansett hvor gamle partene er så undergraver du TS sine følelser, noe som kan gjøre så den som føler seg forgrepet på kan begynne å føle skam over seg selv. Ett overgrep er ett overgrep, uansett om den andre parten mener noe annet. Endret 3. mars 2011 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Vel, BuffyAnneSummers, du skriver: Det virker også som at du bruker sex for å komme nær andre, og dette vil jeg definitivt si har noe med det at du ble misbrukt av din bror. Det er en mulighet for det, men vil ikke si at det definitivt har noe med det å gjøre. Hun sier hun er kåt hele tiden og da har et behov for sex. Er UTROLIG mange som har det samme behovet, og det kan nok ødelegge en del. Og et overgrep er et overgrep, skal si meg enig i det, men om broren også var i 7 års alderen og ikke har peiling på hva de drev på med, så synes jeg det blir feil å kalle det et overgrep, da broren ikke mente noe med det, og tenkte sikkert at det bare var en "lek" eller noe. Kan godt være han hadde sett et samleie i en film på tv, og derfor fikk ideen. Sånn ellers vet jeg ikke hvor gammel broren til TS var, men OM broren også var så ung synes JEG det blir feil å gå så langt som å kalle det et overgrep. Overgrep er et sterkt ord. Gå til en lege eller noe som kan gi deg et godt og ordentlig svar, for her på et forum vil man aldri klare å få noe skikkelig Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Du kan også ringe http://www.sentermotincest.no/ Lenke til kommentar
mirahh Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg bare lurer litt på hvor gammel broren din var jeg. Om han var like gammal eller bare så vidt eldre vil jeg nødig kalle det er seksuelt overgrep. Altså, jo, men mulig han ikke visste hva han drev på med selv da? Husker at jeg og nabojenten (i samme alder) ofte gjorde ting som å gni kjønnsorganene våre mot hverandre og "late" som om vi hadde sex. Samt ta på hverandre osv. Var hun som alltid tok iniativet til det. Uansett, har hørt om mange sånne hendelser hvor barn i 9-10 års alderen har gjort noe slikt med yngre søsken/venner, uten å ha vært klar over hva de gjorde eller konsekvensene. Er mye mer av dette enn du tror. Derimot om broren din var f.eks. 15 blir jo ALT helt annerledes. Han var 15-16 år.. Lenke til kommentar
mirahh Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Vel, BuffyAnneSummers, du skriver: Det virker også som at du bruker sex for å komme nær andre, og dette vil jeg definitivt si har noe med det at du ble misbrukt av din bror. Det er en mulighet for det, men vil ikke si at det definitivt har noe med det å gjøre. Hun sier hun er kåt hele tiden og da har et behov for sex. Er UTROLIG mange som har det samme behovet, og det kan nok ødelegge en del. Og et overgrep er et overgrep, skal si meg enig i det, men om broren også var i 7 års alderen og ikke har peiling på hva de drev på med, så synes jeg det blir feil å kalle det et overgrep, da broren ikke mente noe med det, og tenkte sikkert at det bare var en "lek" eller noe. Kan godt være han hadde sett et samleie i en film på tv, og derfor fikk ideen. Sånn ellers vet jeg ikke hvor gammel broren til TS var, men OM broren også var så ung synes JEG det blir feil å gå så langt som å kalle det et overgrep. Overgrep er et sterkt ord. Gå til en lege eller noe som kan gi deg et godt og ordentlig svar, for her på et forum vil man aldri klare å få noe skikkelig Jeg er selv veldig i tvil om det har noen sammenheng med overgrepene. Men jeg er lysten på sex hele tiden, men finner ikke sex veldig tilfredstillende når jeg har det, og etterpå føler jeg meg litt ekkel på en måte. Når jeg tilfredstiller meg selv til orgasme, får jeg den vonde følelsen i magen ofte etter jeg er ferdig. er ikke sikkert det skyldes overgrepene, men jeg er litt ivrig etter å finne svar på hva det kan være som utløser de handlingene og følelsene jeg gjør og har. kan vær det går over med tiden.. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Vel, BuffyAnneSummers, du skriver: Det virker også som at du bruker sex for å komme nær andre, og dette vil jeg definitivt si har noe med det at du ble misbrukt av din bror. Det er en mulighet for det, men vil ikke si at det definitivt har noe med det å gjøre. Hun sier hun er kåt hele tiden og da har et behov for sex. Er UTROLIG mange som har det samme behovet, og det kan nok ødelegge en del. Og et overgrep er et overgrep, skal si meg enig i det, men om broren også var i 7 års alderen og ikke har peiling på hva de drev på med, så synes jeg det blir feil å kalle det et overgrep, da broren ikke mente noe med det, og tenkte sikkert at det bare var en "lek" eller noe. Kan godt være han hadde sett et samleie i en film på tv, og derfor fikk ideen. Sånn ellers vet jeg ikke hvor gammel broren til TS var, men OM broren også var så ung synes JEG det blir feil å gå så langt som å kalle det et overgrep. Overgrep er et sterkt ord. Gå til en lege eller noe som kan gi deg et godt og ordentlig svar, for her på et forum vil man aldri klare å få noe skikkelig Jeg har en kompis som ble regelrett voldtatt av eldre jenter som han gikk i barnehage med. Selv om de var barn og ikke visste helt hva de gjorde så er det fremdeles ett overgrep. Alder har ingenting å si når det gjelder om det faktisk er ett overgrep, men alder har derimot noe å si når det kommer til spørsmålet om ansvar, skyld og straff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg