hjelpetrengende Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Etter å ha koblet fra ruteren og koplet til, har vi nå mistet den trådløse internettforbindelsen. Ruteren er riktig tilkoblet men dsl-lyset bare blinker. Kontaktet Nextgentel, men det kan ta dager før det kan komme noen for å se på det. Er det noen her med liknende erfaring? Må ruter aktiveres på ett eller annet vis? Nextgentel sier at dette skal være unødvendig, og det eneste råd vi har fått er å slå av og på ruteren. Har forsøkt med to ulike rutere uten resultat. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Etter å ha koblet fra ruteren og koplet til, har vi nå mistet den trådløse internettforbindelsen. Ruteren er riktig tilkoblet men dsl-lyset bare blinker. Kontaktet Nextgentel, men det kan ta dager før det kan komme noen for å se på det. Er det noen her med liknende erfaring? Må ruter aktiveres på ett eller annet vis? Nextgentel sier at dette skal være unødvendig, og det eneste råd vi har fått er å slå av og på ruteren. Har forsøkt med to ulike rutere uten resultat. Sansynligvis et linjebrudd? Om ruteren ikke aktiverer så må de ut med montør for å fysisk sjekke sambandet/linjen, dette går via en 3dje part. Vanligvis så går en slik feilsøk ganske fort, dog er avhengig av hvor mye montørene har å gjøre. Lenke til kommentar
hjelpetrengende Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Joda, montøren sto uheldigvis utenfor huset da ingen var hjemme. Jeg er klar over dette, men det jeg lurte på var om det var noe man kunne gjøre selv annet enn å måtte holde seg hjemme på dagtid mellom kl 0900 og 1500. Nextgentel lurte også på om det kunne være linjebrudd, men det som er rart at det skjedde samtidig med at den måtte kobles fra et øyeblikk. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Joda, montøren sto uheldigvis utenfor huset da ingen var hjemme. Jeg er klar over dette, men det jeg lurte på var om det var noe man kunne gjøre selv annet enn å måtte holde seg hjemme på dagtid mellom kl 0900 og 1500. Nextgentel lurte også på om det kunne være linjebrudd, men det som er rart at det skjedde samtidig med at den måtte kobles fra et øyeblikk. Om du har testet med forskjellige rutere så er det ingen tvil at problemet ligger i linjene. Du kan jo avtale tidspunkt direkte med montøren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå