jarikarl Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 I forbindelse med en hofteoperasjon har jeg vært gjennom pasientskadenemda og klagenemda og fått avslag. Jeg har fått 6 måneder på meg til å eventuelt gå til en sivil rettsak. Problemet mitt nå er at jeg ikke klarer å få en uttalelse fra en sakkyndig lege innen denne tidsfristen. I dette dokumentet Sivil rettsak finner jeg dette: Stevning og rettsgebyr Etter at saken er sendt til retten, må den legges fram ved inngivelse av stevning til domstolen innen ett år. Som oftest blir stevningen satt opp av en advokat. Men man kan også få hjelp i retten. Jeg har en advokat, men vi snakker litt "forbi hverandre" på dette punktet. Betyr dette at jeg kan "sette opp en rettsak" uten å ha alle dokumentene klare innen fristen, for deretter å ha et år på meg til å få tak i en sakkyndig uttalelse? Eller må jeg bare glemme hele rettsaken pga. at jeg ikke greier å innhente alle papirer innen tidsfristen? Takk for all hjelp Jan Arild Kristiansand Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Du må stevne staten for domstolene innen fristen, men du trenger ikke ha alle papirene klare for å stevne. En del av prosessen før saken skal pådømmes er nettopp det å utveksle bevis og sakkyndige uttalelser m.m. Lenke til kommentar
jarikarl Skrevet 23. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2011 Takk for svaret Jeg ble litt beroliget nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå