Steinar2k Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Heisann, jeg lurte på hvilket DVD kopierings program som var best til å lage backups av mine nåværende DVD'er? noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Hmm... hvis du skal lage backup av DVD er nok det enkleste å bruke et lite komprimeringsprogram, du vil med andre ord ikke få alle de menyer og slikt inn på DVDen.. ettersom dette tar for mye plass. Men du kan lage kopi med alle språkvalg osv. Bruk programmet DVDshrink som du laster ned herfra: http://www.dvdshrink.org/misc/dvdshrink23no.zip og dette er på norsk. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Nero og Easy CD & DVD Creator kan gjøre denne jobben lettest tipper jeg Lenke til kommentar
doofus Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 no 1 dvd ripper http://www.dvdtox.com/ om du skal rippe til DIVx SCVD eller vcd, DVD2ONE om du skal ta fra DVD til DVD-r eller+r Doofus Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Nero og Easy CD & DVD Creator kan gjøre denne jobben lettest tipper jeg ØØØØ kan man da bacups av DVD filmer med de programmene? Låter helt ukjent for meg.......DVDShrink og DVDXCOPY Express bruker jeg. Sist nevnte brenner også kopien inn på en dvd, men DVDShrink må du brenne ut filene med f.eks Nero. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Nero og Easy CD & DVD Creator kan gjøre denne jobben lettest tipper jeg ØØØØ kan man da bacups av DVD filmer med de programmene? Låter helt ukjent for meg.......DVDShrink og DVDXCOPY Express bruker jeg. Sist nevnte brenner også kopien inn på en dvd, men DVDShrink må du brenne ut filene med f.eks Nero. Heh, de programmene er laget for å ta backups ja. Men det spørs om du kan lagre dem på HDD. Det du gjør er å putte DVD i DVD-ROM 1. Så putter du tom DVD i DVD-ROM 2. Så velger du "Copy DVD" og velger at du skal kopiere innholdet i DVD1 til DVD2. Eventuelt ved å bare bruke 1 DVD-ROM og mellomlagre på HDD. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Heh, de programmene er laget for å ta backups ja. Men det spørs om du kan lagre dem på HDD. Det du gjør er å putte DVD i DVD-ROM 1. Så putter du tom DVD i DVD-ROM 2. Så velger du "Copy DVD" og velger at du skal kopiere innholdet i DVD1 til DVD2. Eventuelt ved å bare bruke 1 DVD-ROM og mellomlagre på HDD. Ja, men DVD samlingen får ganske mange DVD plater på den måten. Foretrekker å komprimere litt slik at jeg får alt inn på en DVD plate, men dette er selvfølgelig smak og behag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå