Arnstein Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Jeg har et, for meg, stort problem med hovedkortet mitt. Dette er hva jeg har: Abit KR7A (ny) AMD Duron 1 GhZ (ny) 3. parts 256 DDR minne(ny) 3dfx Voodoo3 3000(gammel) Tekram DC315U SCSI kort SB Live! lydkort SMC 10/100 nettverkskort IBM 30Gb HD Monterte alt i går kveld. Tok det veldig "smooth", så prossessoren ikke skulle ødelegges.(har gjort det en del ganger før). Det som skjer: Ved "oppstart" kommer det ikke noe skjermbilde, menpc`n går. Det kjente "pipet" fra hovedkortet kommer heller ikke. Det jeg prøvde: Satte så inn ett annet skjermkort(RIVA tnt 16mb). Startet opp, og skjermbildet kom frem! Jeg gikk inn i bios for første gang og tok en liten titt. Avsluttet så bios og skulle starte maskinen på nytt. Men deretter kom det intet skjermbilde(IGJEN!). Jeg resetà bios på HK, og prøvde igjen å starte, men nein! Tok så ut Riva og puttet igjen inn Voodoo3 kortet. Startet opp og fikk skjermbilde! Jeg hadde WinME(bu!) på maskinen fra før så den bootet opp ME, men det låste seg, og jeg måtte prøve å boote opp igjen, men nå med en Win98 oppstartsdisk. MEN IKKENO SKJERMBILDE!!! OG IKKENO PIPP!(fra HK). Fjernet så alle kortene untatt skjermkortet, og prøvde igjen! Men NEI! Håpløst! Jeg innbiller meg å ha prøvd det som er, men er det noen glupinger der ute, som kanskje kan hjelpe meg, hadde det vært helt utrolig topp!!!! TAKK! Lenke til kommentar
msh Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Det er et eller annet som kommer nær hovedkortet. Ta ut hele hovedkortet fra kabinette,og sett alt på nytt. Prøv uten HD FD Lydkort. Lenke til kommentar
eught Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 sjekk at harddisk og cdrom/og eller brenner ikke er i konflikt om master status. for å sjekke dette må du se bakpå enhetene og se om en liten svart dings står på rett sted. vanligvis står det oppå enhetene hvilken posisjon som er hva. jeg anbefaler å bruke hd som master. Lenke til kommentar
GasMan Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Jeg tipper på at det kan være ram brikka, eller ram som ikke sitter skikkelig på plass. Les i gjennom her: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...c=9523&forum=24 Kanskje løsningen står beskrevet der :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå