Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Skal universitet bevise noe de ikke har lest noe om?

er du enig i at hvis et universitet underviser elektro så vil dem ikke si noe om Islam? er det ikke normalt?

Hvilke universiteter underviser ikke i islam?

 

Det finnes nok av mennesker i Norge som har brukt mange år på å studere islam. Hvis det hadde vært noen sannhet i religionen din, hadde vi hørt det nå.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt....

Dere gidder jo ikke det. (provosering er ikke et mål for meg) meg jeg blir faktisk provosert når jeg ser at folk skriver noe som ikke stemmer & påstår at det er fra Koran.

Jeg gidder ikke lese det (alt), fordi det gir meg ingenting. Det går ikke opp noe lys for meg av å lese en side med sitater fra koranen om Allah. Hadde du trodd på buddhismen om jeg sendte deg en haug sitater fra buddhismen? Nei, nettopp.

Jeg synes du bør lese litt mer om hvorfor jeg har postet det som du leser. det er alltid svar på noe som tidligere ble postet. hovedgrunnen er som sagt. at folk her kommer med usanne påstander. det spres til andre uskyldige.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Jeg synes du bør lese litt mer om hvorfor jeg har postet det som du leser. det er alltid svar på noe som er titligere postet. hovedgrunnen er som sagt. at folk her kommer med usanne påstander. det spres til andre uskyldige.

Ordet "sannhet" og "usann" i denne tråden blir brukt subjektivt.

 

Sannhet = jeg synes.

 

Den virkelige sannheten er det ingen som kjenner, hvertfall ikke noen her som ikke engang har studert filosofi og religion!

Lenke til kommentar

Skal universitet bevise noe de ikke har lest noe om?

er du enig i at hvis et universitet underviser elektro så vil dem ikke si noe om Islam? er det ikke normalt?

Hvilke universiteter underviser ikke i islam?

 

Det finnes nok av mennesker i Norge som har brukt mange år på å studere islam. Hvis det hadde vært noen sannhet i religionen din, hadde vi hørt det nå.

Kilder er viktig så jeg trenger en del kilder.

la meg heller fortelle deg vet du at Einar berg (hovedpersonen som jobbet med Koran oversettelsen sin ) konverterte til islam selv etter å ha forstått den? Jeg snakker om universitet forlaget.

Gud veileder hvem som helst.

Lenke til kommentar

Jeg synes du bør lese litt mer om hvorfor jeg har postet det som du leser. det er alltid svar på noe som er titligere postet. hovedgrunnen er som sagt. at folk her kommer med usanne påstander. det spres til andre uskyldige.

Ordet "sannhet" og "usann" i denne tråden blir brukt subjektivt.

 

Sannhet = jeg synes.

 

Den virkelige sannheten er det ingen som kjenner, hvertfall ikke noen her som ikke engang har studert filosofi og religion!

hva har dette med SANNHET å gjøre?

Dette kommer av at du ikke har annet å si.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Sannheten er i Mormons bok, det er bare det at DU ikke ønsker å se den.

Virkelig? Ser du virkelig ikke den logiske feilslutningen i argumenteringen din?

Forskjellen her er at vi er overbevist med det vi har.

så om du er overbevist er noe annet er det egentlig ditt problem...

Hva faen skal det egentlig bety?

Det er ditt problem at du ikke har somme overbevisning som meg?

 

Jeg har ikke et eneste problem med å ikke være en muslim.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sannheten er i Mormons bok, det er bare det at DU ikke ønsker å se den.

Virkelig? Ser du virkelig ikke den logiske feilslutningen i argumenteringen din?

Forskjellen her er at vi er overbevist med det vi har.

så om du er overbevist er noe annet er det egentlig ditt problem...

Hva faen skal det egentlig bety?

Det er ditt problem at du ikke har somme overbevisning som meg?

 

Jeg har ikke et eneste problem med å ikke være en muslim.

I dette livet ja ...

 

Jeg avslutter der, jeg gidder ikke å si mer enn nok.

Mitt mål er ikke å provosere osv, men oppklare sannheten som mange skjuler/forfalske.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Jeg avslutter der, jeg gidder ikke å si mer enn nok.

Mitt mål er ikke å provosere osv, men oppklare sannheten som mange skjuler/forfalske.

Resultatet av at du dytter din religion på andre er uunngåelig at du provoserer og skaper konflikt.

 

Hvis dette ikke var tilsiktet har du særdeles dårlig innsikt i hva du holder på med.

Lenke til kommentar

kilder er et fint romskip.

kilder? hva mener du med kilder er et fint romskip.

motbevis det! jeg kan ikke si at 1+1=2 er feil fordi kilden er deg fra Koranen.

 

Takker igjen for at du var med på at 1+1=2 er et bevis. det gjør det mye lettere for meg nå.

 

 

Du har nå sitert et senere Quote av meg... men ikke svarte på bevisene du fikk.

 

Du har postet PÅSTANDER, ikke beviser.

 

For at det skal være beviser for en gud sin eksistens, så må argumentet utledes slik at argumentet er sant, samtidig som at svaret bare kan være en gud.

 

La oss begynne fra begynnelsen.

THE SKIES WITH 'WOVEN' ORBITS

... jeg har ikke ord.

Stjerner har kollidert mange ganger. Problemet er bare at kun 0.0000000000000000000042% av universet er masse.

 

Planeter kolliderer, stjerner kolliderer. Det er bare vanvittig lite sansynlig fordi mer enn 99,999999999999999% av verdensrommet er uten stjerner og planeter og asteroider.

 

Planeter kolliderer sjeldent, det samme gjelder stjerner. MEN jorden og alle planeter og stjerner blir hele tiden truffet av meteorer.

Jordens atmosfære blir truffet tusener av ganger hver dag.

 

Dessuten forandres alle himmellegemer sine baner seg hvert eneste sekund; de er spiralformede, ikke runde eller eliptiske. Jorden er på vei vekk fra solen.

Jorden snurrer saktere og saktere rundt -- slik månen vår i dag nærmest står helt stille, selv om den snurret rundt før.

 

Til sist trenger man 10 dimensjoner for strengteori, og strengene blir ikke vevd med mindre man leker litt vel mye med begreper.

 

Neste:

Moses og Tsunami.

Jeg ser ingen som helst relevans, du kan gjerne påpeke noen om du vil.

 

Neste:

36:40 er enda mer interessant:

It is not for the sun to overtake the moon, nor doth the night outstrip the day. They float each in an orbit.

Hva med:

Solformørkelse??!??!?!?!

Mørketiden?!?!?!?!??

Igjen... tolkning...

 

MODERN-DAY RADAR TECHNOLOGY

Igjen, tolkning til det helt absurde.

Allah gjorde metall FORMBART for en person uten bruk av verktøy, og dette skal bety at det refer til mykt jern.

 

Jeg liker for øvrig propagandastilen, med konstant henvisning til fakta blandet med troen og referanser til autoriteter.

 

---

Seriøst.

 

FINN heller noen FÅ men med GODE beviser, for jeg har brukt 20 minutter på fire av dem, og alle var like dårlige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

kilder er et fint romskip.

kilder? hva mener du med kilder er et fint romskip.

motbevis det! jeg kan ikke si at 1+1=2 er feil fordi kilden er deg fra Koranen.

 

Takker igjen for at du var med på at 1+1=2 er et bevis. det gjør det mye lettere for meg nå.

 

 

Du har nå sitert et senere Quote av meg... men ikke svarte på bevisene du fikk.

 

Du har postet PÅSTANDER, ikke beviser.

 

For at det skal være beviser for en gud sin eksistens, så må argumentet utledes slik at argumentet er sant, samtidig som at svaret bare kan være en gud.

 

La oss begynne fra begynnelsen.

THE SKIES WITH 'WOVEN' ORBITS

... jeg har ikke ord.

Stjerner har kollidert mange ganger. Problemet er bare at kun 0.0000000000000000000042% av universet er masse.

 

Planeter kolliderer, stjerner kolliderer. Det er bare vanvittig lite sansynlig fordi mer enn 99,999999999999999% av verdensrommet er uten stjerner og planeter og asteroider.

 

Planeter kolliderer sjeldent, det samme gjelder stjerner. MEN jorden og alle planeter og stjerner blir hele tiden truffet av meteorer.

Jordens atmosfære blir truffet tusener av ganger hver dag.

 

Dessuten forandres alle himmellegemer sine baner seg hvert eneste sekund; de er spiralformede, ikke runde eller eliptiske. Jorden er på vei vekk fra solen.

Jorden snurrer saktere og saktere rundt -- slik månen vår i dag nærmest står helt stille, selv om den snurret rundt før.

 

Til sist trenger man 10 dimensjoner for strengteori, og strengene blir ikke vevd med mindre man leker litt vel mye med begreper.

 

Neste:

Moses og Tsunami.

Jeg ser ingen som helst relevans, du kan gjerne påpeke noen om du vil.

 

Neste:

36:40 er enda mer interessant:

It is not for the sun to overtake the moon, nor doth the night outstrip the day. They float each in an orbit.

Hva med:

Solformørkelse??!??!?!?!

Mørketiden?!?!?!?!??

Igjen... tolkning...

 

MODERN-DAY RADAR TECHNOLOGY

Igjen, tolkning til det helt absurde.

Allah gjorde metall FORMBART for en person uten bruk av verktøy, og dette skal bety at det refer til mykt jern.

 

Jeg liker for øvrig propagandastilen, med konstant henvisning til fakta blandet med troen og referanser til autoriteter.

 

---

Seriøst.

 

FINN heller noen FÅ men med GODE beviser, for jeg har brukt 20 minutter på fire av dem, og alle var like dårlige.

Var ikke det godt nok? eller var du ikke klar til å akseptere at det er sant at planetene går i egne baner. for meg er jo dette fra den som skapte planetene så Gud vet best om de koliderer/ikke.

 

Jeg skjønte at du følte deg provosert så jeg skal passe på at det ikke skjer igjen siden det ikke var ment av meg..

vi pleier å bruke ordet sannheten så det blir sannheten når jeg sier det ut. jeg føler at jeg lurer folk hvis jeg er at vi tror. for det er ikke sånn at jeg "tror" jeg har 0% tanke om at det jeg "tror" ikke er sant. når man sier tror så mener man på en måte "kanskje". i vår tilfelde aå er det ikke noe kanskje her. det er bare der , (accept or deny)

 

Tar kveld!

Endret av peace2
Lenke til kommentar

vi pleier å bruke ordet sannheten så det blir sannheten når jeg sier det ut. jeg føler at jeg lurer folk hvis jeg er at vi tror. for det er ikke sånn at jeg "tror" jeg har 0% tanke om at det jeg "tror" ikke er sant. når man sier tror så mener man på en måte "kanskje". i vår tilfelde aå er det ikke noe kanskje her. det er bare der , (accept or deny)

 

Tar kveld!

Alle religiøse skrullinger snakker om sannheten. Alle religiøse skrullinger har det som deg, de har ingen tvil på det de tror. Men du tror, for ingenting av det du tror er bevist. Du kan ikke bevise Allah, for da er det ikke lenger en religion som krever tro.

 

Slike religiøse skrullinger som deg har jeg møtt hele livet. Alle snakker om at akkurat de har funnet den helt spesielle sannheten. Du er den første muslimen jeg har møtt som har vært i denne kategorien. De andre har vært ex-junkies som har fått hjerner propper full av jesus. Du er omtrent like skremmende.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

vi pleier å bruke ordet sannheten så det blir sannheten når jeg sier det ut. jeg føler at jeg lurer folk hvis jeg er at vi tror. for det er ikke sånn at jeg "tror" jeg har 0% tanke om at det jeg "tror" ikke er sant. når man sier tror så mener man på en måte "kanskje". i vår tilfelde aå er det ikke noe kanskje her. det er bare der , (accept or deny)

 

Dette siste her skjønte jeg ikke, hva er det du prøver å si her? Er det meningen at vi skal måtte tolke det du skriver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...