Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Sannheten er i koranen, men det er dere som ikke ønsker å se !

det står i koranen, nær dommedagen vil jesus komme til jorda å si nå er islam den religionen som alle må tro på, ingen tvinger andre om å være det, men hva er målet med dette livet ???

det står vel i korannen les det hvis du tør.

Dette er bare religiøs rabling.

 

Ingen voksne, kritiske, fornuftige og selvtenkende mennesker lar seg lure av at du sier at "sannheten er i koranen". Hvorfor? Fordi religiøse skrullinger sier slike ting uavhengig av religion. Du sier ikke at koranen inneholder sannheten på grunn av hva som står i koranen. Du sier at islam inneholder sannheten fordi du er en religiøs skrulling.

 

Og religiøse skrullinger har jeg sett mer enn nok av. Du lurer ingen. Ditt forsøk på å lure andre til å tro på din gud virker mot sin hensikt. Det eneste du oppnår her er å støte folk bort fra islam.

 

Jeg vil ikke la min hjerne være en koloni for din religiøse imperialisme.

Det kommer en dag du vil angre på at du ikke trodde på islam og gud ( Allah )

vent å se, det er ikke lenge igjen til den dagen !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Bevis finnes, men det er dere som ikke vil se på de bevisene. det største beviset er deg som et menneske, er det ikke nok for å vite at det finnes en gud som har skapt deg ?

tror du mor sin egg og far sin sperm er nok til å skape deg ???? jeg gjentar det skjer med guds villige

 

 

Dersom du ble adoptert av en indisk familie i en alder av to år, ville du blitt hinduist.

Da ville du okket deg over at ikke-hinduister ikke bryr seg om Dharma.

Jeg ville vært en ateist, fordi jeg avviste barndomstroen jeg ble opplært i.

 

Dersom du ble adoptert av en kristen familie i en alder av to år, ville du blitt kristen.

Da ville du ikke forstått hvorfor folk ikke forstår at bibelen er guds ord.

Jeg ville vært en ateist, fordi jeg avviste barndomstroen jeg ble opplært i.

 

Dersom du ble adoptert av scientologer, ville du blitt en scientolog.

Jeg ville vært en ateist, fordi jeg avviste barndomstroen jeg ble opplært i.

 

Du ville ikke konvertert til Islam i disse scenarioene, slik nesten ingen (under en hundredel) konverterer til eller fra andre religioner.

 

Jeg vet at jeg kan ta en celle, og plassere mitt eget DNA inni denne cellen.

Så kan jeg plassere denne cellen i en livmor.

Slik kan jeg skape en klone av meg selv, uten bruk av sædceller eller innholdet i en eggcelle.

 

Altså er ikke egg eller sædceller nødvendige for å skape liv, kun skallet fra en eggcelle pluss en livmor pluss oppskriften på et levende vesen.

 

 

Du ville ikke konvertert til Islam i disse scenarioene, slik nesten ingen (under en hundredel) konverterer til eller fra andre religioner.

løgn...

Det er langt flere som har konvertert

 

Sannheten er i koranen, men det er dere som ikke ønsker å se !

det står i koranen, nær dommedagen vil jesus komme til jorda å si nå er islam den religionen som alle må tro på, ingen tvinger andre om å være det, men hva er målet med dette livet ???

det står vel i korannen les det hvis du tør.

Dette er bare religiøs rabling.

 

Ingen voksne, kritiske, fornuftige og selvtenkende mennesker lar seg lure av at du sier at "sannheten er i koranen". Hvorfor? Fordi religiøse skrullinger sier slike ting uavhengig av religion. Du sier ikke at koranen inneholder sannheten på grunn av hva som står i koranen. Du sier at islam inneholder sannheten fordi du er en religiøs skrulling.

 

Og religiøse skrullinger har jeg sett mer enn nok av. Du lurer ingen. Ditt forsøk på å lure andre til å tro på din gud virker mot sin hensikt. Det eneste du oppnår her er å støte folk bort fra islam.

 

Jeg vil ikke la min hjerne være en koloni for din religiøse imperialisme.

Det kommer en dag du vil angre på at du ikke trodde på islam og gud ( Allah )

vent å se, det er ikke lenge igjen til den dagen !

Vi bør ikke si dette direkte i frykt om at dette ikke vil skje. for vi vet at Gud kan veilede folk underveis. settningen din stemmer kun om han dør slik som nå.

Lenke til kommentar

kilder er et fint romskip.

kilder? hva mener du med kilder er et fint romskip.

motbevis det! jeg kan ikke si at 1+1=2 er feil fordi kilden er deg fra Koranen.

 

Takker igjen for at du var med på at 1+1=2 er et bevis. det gjør det mye lettere for meg nå.

 

 

Du har nå sitert et senere Quote av meg... men ikke svarte på bevisene du fikk.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Det er langt flere som har konvertert

Å fortelle om andre mennesker som har konvertert fra det ene til det andre blir kun brukt som propaganda. De som bruker dette som virkemiddel ønsker å lure andre til å tro at selve konverteringen er et bevis på at det som det konverteres til er sant.

 

Saken er at mennesker konverterer i alle mulige rettninger.

 

Og konverteringer blir alltid brukt som propaganda for å prøve å få sin egen religion til å virke mer sann. Her er et godt eksempel på at dette er propaganda:

 

http://www.youtube.com/watch?v=uwtHEq_uXr8

 

 

 

Why I Left Islam - Tass Saada (former PLO Sniper)

 

Why I Left Islam-Ex-Muslim terrorist Walid Shoebat

 

Why I Left Islam - Wafa Sultan

 

Ex-muslim Confessions - Why I left islam

 

 

Council of ExMuslims Forum - We left Islam, You can do it too!

 

Former Muslim on why he left Islam

 

Why I left Islam to become an Atheist

 

Why I Left Islam - Ergun Caner

 

Why a Muslim Militia Leader Left Islam - Zachariah Anani

 

Som du ser er det nok av eksempler på mennesker som ikke lenger vil være muslimer. Disse titlene er hentet fra et enkelt søk på youtube. Uansett hvor mennesker konverterer, så er ikke det et argument for at religionen er mer eller mindre sann. Husk at majoriteten av verdens befolkning ikke er muslimer.

 

Dessuten ville vi sett svært mange mennesker som konverterte bort fra islam dersom de fikk lov til det. Per idag er millioner av muslimer hindret ved lov å velge religion selv.

Wikipedia:

 

Some Islamic countries with Islamic law outlaw and carry strict sentences for proselytizing. Several Islamic countries under Islamic law, Saudi Arabia, Yemen, Afghanistan and Pakistan, Egypt, Iran, and Maldives outlaw apostasy and carry imprisonment or the death penalty for those leaving Islam and those enticing Muslims to leave Islam.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det er langt flere som har konvertert

Å fortelle om andre mennesker som har konvertert fra det ene til det andre blir kun brukt som propaganda. De som bruker dette som virkemiddel ønsker å lure andre til å tro at selve konverteringen er et bevis på at det som det konverteres til er sant.

 

Saken er at mennesker konverterer i alle mulige rettninger.

 

Og konverteringer blir alltid brukt som propaganda for å prøve å få sin egen religion til å virke mer sann. Her er et godt eksempel på at dette er propaganda:

 

http://www.youtube.com/watch?v=uwtHEq_uXr8

 

 

 

Why I Left Islam - Tass Saada (former PLO Sniper)

 

Why I Left Islam-Ex-Muslim terrorist Walid Shoebat

 

Why I Left Islam - Wafa Sultan

 

Ex-muslim Confessions - Why I left islam

 

 

Council of ExMuslims Forum - We left Islam, You can do it too!

 

Former Muslim on why he left Islam

 

Why I left Islam to become an Atheist

 

Why I Left Islam - Ergun Caner

 

Why a Muslim Militia Leader Left Islam - Zachariah Anani

 

Som du ser er det nok av eksempler på mennesker som ikke lenger vil være muslimer. Disse titlene er hentet fra et enkelt søk på youtube. Uansett hvor mennesker konverterer, så er ikke det et argument for at religionen er mer eller mindre sann. Husk at majoriteten av verdens befolkning ikke er muslimer.

Kan fint liste opp noen converts:

From Christianity

 

A

 

* Abdul-Karim al-Jabbar (Sharmon Shah) - former NBA player[3]

* Abdullah Beg of Kartli - Georgian convert to Islam[4] who was a claimant to the kingship of Kartli.

* Abel Xavier - former Portuguese professional footballer converted to Islam with his new name Faisal.[5]

* Abu Tammam - 9th century Arab poet born to Christian parents.[6]

* Abu Usamah - American-born Imam of Green Lane Masjid in Birmingham, UK.Accused of preaching messages of hate towards non-Muslims in a UK Television documentary.[7]

* Adam Gadahn (born Adam Pearlman) - al-Qaeda English language spokesman. Homeschooled Christian.[8]

* Adam Neuser - a German Lutheran pastor who criticized the doctrine of the trinity and was consequently imprisoned.[9]

* Addas - Companion of the prophet Muhammad during his time. One of the earliest Christian converts to Islam.

* Adi ibn Hatim - Companion of the prophet Muhammad during his time.

* Ahmad Faris Shidyaq - a Lebanese scholar, writer and journalist who was a Maronite convert to Islam.[10]

* Ahmad Rashād - Emmy award-winning sportscaster (mostly with NBC Sports) and former American football wide receiver.[11][12]

* Ahmed Santos - Filipino, fugitive, founder of the Rajah Solaiman Movement & suspected by Filipino authorities to be an Al Qaeda operative converted from Catholicism[13][14][15]

* Ahmad Thomson - British barrister and writer and also a member of the Murabitun movement.[16]

* Akhenaton - French rapper and producer of French hip hop.[17]

* Allahverdi Khan - general and statesman of Georgian origin who was Christian and converted to Islam.[18]

* Alexander Litvinenko - former FSB officer converted to Islam on his deathbed.[19][20]

* Alexander Russell Webb - Former Presbyterian.[21] American journalist, newspaper owner, and former Consul-General of the U.S.A. in the Philippines.[22][23]

* Aminah Assilmi - Formerly a Southern Baptist preacher, she converted to Islam in 1977 in college while trying to convert some Muslims to Christianity.

* André Carson - former Baptist,[24] second Muslim to serve the United States Congress.[25]

* Anselm Turmeda - a Majorcan writer and a Franciscan friar who converted to Islam[26]

* Art Blakey - American Jazz musician[27]

* Aukai Collins - fought in Chechnya, paid FBI informant, author of an autobiographical book[28]

* Anthony Mundine - former Australian rugby league player for the St George Illawarra Dragons and now a boxer

* Anthony Small - professional boxer[29]

* Sir Archibald Hamilton, 5th Baronet - a distinguished British convert to Islam.[30][31][32]

* Atik Sinan - a Greek architect for the Ottomans.

 

B

 

* Badr al-Din Lu'lu', an Armenian convert to Islam[33] and successor to the Zangid rulers of Mosul.

* Benjamin Chavis - controversial former head of the NAACP; joined the Nation of Islam.

* Bernard Hopkins - American boxer[34]

* Betty Shabazz - wife of Malcolm X; former Methodist.[35]

* Bilal Philips - Islamic scholar and author[36]

* Bruno Metsu - French coach of the Senegal team at the 2002 FIFA World Cup[37]

* Bryant Neal Vinas - participated in and supported al-Qaeda plots in Afghanistan and the U.S., and helped al-Qaeda plan a bomb attack on the LIRR[38]

 

C

 

* Colleen LaRose - American citizen charged with terrorism-related crimes

* Chris Eubank - British boxer[39]

* Christian Gonzalez - Indonesian-Uruguay footballer. He changed his name become Mustafa Habibi Gonzalez

* Claude Alexandre de Bonneval or Humbaracı Ahmet Paşa is 18th century French nobleman.[40]

* Count Cassius- Visigothic aristocrat who founded the Banu Qasi dynasty of Muladi rulers.[41]

 

D

 

* Daniel Maldonado - American Islamist convicted in the United States on charges of training with al-Qaida in East Africa. Raised Catholic.[42]

* Danilo Fernando - Brazilian Footballer. He changed his name become Muhammad Danilo Fernando

* Danny Thompson - English double bass player converted from Catholicism.[43]

* Danny Williams - British boxer[44]

* David Belfield - American, fled to Iran after assassinating Ali Akbar Tabatabai, an Iranian dissident.[45]

* David Benjamin Keldani, a former Catholic priest.

* Dave Chappelle - comedian and television star[46]

* Dawud Wharnsby-Ali (David Wharnsby) - Canadian singer/poet.[47][48]

 

E

 

* Elsa Kazi - German writer of one-act plays, short stories, novels and history, and one of the greatest poets of her time.

* Erekle I of Kakheti - Georgian convert to Islam[49] who ruled the kingdoms of Kakheti and Kartli.

* Éric Abidal (changed his name to Bilal) - French football player, currently playing for FC Barcelona, converted to Islam after marriage.[50]

* Everlast - Rapper from the Irish-American hip-hop group House of Pain, converted from Catholicism.[51]

 

F

 

* Farqad as-Sabakhi - an Armenian Islamic preacher who was formerly a Christian[52] known for his knowledge of Judeo-Christian scriptures.[53]

* Franck Ribéry- a French football player. His name after he converted to Islam is Tarek.[54]

* Firouz - an Armenian Christian convert to Islam[55] who served as a spy for Bohemund during the Siege of Antioch.[56]

 

G

 

* Gabriele Torsello - Italian freelance photojournalist based in London who was abducted in Helmand Province, Afghanistan.[57]

* Gauhar Jaan-British-Indian Singer.[58]

* George XI of Kartli - Saffavid commander.[59]

* Germaine Lindsay - one of the suicide terrorists in the 7 July 2005 London bombings[30][60][61] in which 52 people were murdered.

 

H

 

* Hamza Yusuf - American convert from Greek Orthodox to Sunni Islam; co-founder of the Zaytuna College.[62]

* Hedley Churchward - English painter[63]

* Hersekzade Ahmed Pasha - born to a Christian Croatian[64] family, he was an Ottoman general and statesman from Hercegovina.

 

I

 

* Ian Dallas - Shaykh Dr. Abdalqadir as-Sufi — Sufi shaykh of Scottish origins.[65]

* Ibn Jazla - an 11th century physician and Christian convert to Islam who later wrote to refute doctrines of Christianity.[66]

* Ibrahim Bey - an Egyptian Mamluk of Georgian Christian origins.

* Ibrahim Muteferrika (original name not known) - From Unitarian Christianity, an early example of a Muslim publisher and printer.[67]

* Ilie II Rareş - prince of Moldavia.[68]

* Ingrid Mattson - Canadian scholar and current president of the Islamic Society of North America (2006) converted From Catholicism.[69]

* Isabelle Eberhardt - from Lutheran Christianity, 19th century explorer & writer[70]

* Ismael Urbain - French journalist and interpreter.

* Ivan Aguéli (Johan Agelii) - famous Swedish painter.[71][72]

* Iyasu V - Ethiopian emperor.[73]

 

J

 

* C. Jack Ellis - Mayor of Macon, Georgia[74]

* Jacques-Francois Menou - French general under Napoleon I of France.[75]

* James Yee - previously Lutheran[76] and former U.S. Army Muslim chaplain.[77]

* Jermaine Jackson (Muhammad Abdul Aziz) - former member of The Jackson 5.[78]

* Jerôme Courtailler - one of two French brothers convicted by French authorities in 2004 for abetting terrorists[30][79][80]

* Joe Tex - soul singer and recording artist.[81]

* Johann Ludwig Burckhardt was a Swiss traveller and orientalist.[citation needed]

* St. John Philby - Arabist, explorer, writer, and British colonial office intelligence operative; converted from Anglicanism.[82]

* John Tzelepes Komnenos - a Greek Byzantine leader.

* John Walker Lindh - the "American Taliban" converted From Catholicism[83][84]

* John Whitehead - an American singer, songwriter, and record producer.[85]

* John Nelson - first recorded Englishman to become a Muslim.[86]

* Joseph Thomas - Australian convert, acquitted of terrorism charges, placed under a control order under the Australian Anti-Terrorism Act 2005, currently pending retrial.[87][88]

* Józef Bem - Polish general, an Ottoman Pasha and a national hero of Poland and Hungary.

* Judar Pasha - conqueror of the Songhai Empire.[89]

 

K

 

* Kareem Abdul-Jabbar (Lew Alcindor) - retired basketball player & the NBA's all-time leading scorer[90]

* Keith Ellison - American, Representative from Minnesota's 5th congressional district, first Muslim to be elected to the United States Congress, converted From Catholicism[91]

* Kevin Barrett - university lecturer and member of Scholars for 9/11 Truth.[92]

* Khaled Edward Blair - British barrister, later married Princess Badiya bint El Hassan of Jordan.

* Khalid Yasin - Executive Director of the Islamic Teaching Institute, and a Shaykh currently residing in Australia.[93]

* Knud Holmboe - Danish journalist and explorer converted From Catholicism.[94]

* Koca Yusuf Pasha - a Georgian Grand Vizier of the Ottoman Empire who also served as the governor of Peloponnese.[95]

* Köse Mihal - a Byzantine renegade, he accompanied Osman al-Ghazi in his ascent to power and converted to Islam.[96][97]

* Kumba Ialá - a Guinea-Bissau politician who converted in 2008.

 

L

 

* Dolores "LaLa" Brooks - American musician.[98]

* Leo of Tripoli - a Byzantine Greek renegade who freed 4000 Muslim prisoners while attacking the Byzantine city of Thessalonica.[99]

* Loon - American hip hop and rap artist[100]

* Lee Hughes - professional association football player, currently playing for Notts County F.C.[101]

* Lauren Booth - A journalist Former British Prime Minister Tony Blair's sister-in-law in 2010.

 

M

 

* Mahmoud Abdul-Rauf (Chris Jackson) - retired basketball player[102]

* Marcio Souza Da Silva - Brazilian Footballer

* Markus Horison - Indonesian Goalkeeper. He changed his name become Muhammad Markus Haris Maulana

* Marmaduke Pickthall - famous translator of the Quran.[103]

* Mario Scialoja - Italian ambassador and President of the World Muslim League.[104]

* Matthew Saad Muhammad (formerly Matthew Franklin) - former boxer, converted From Catholicism.[105]

* Michael Muhammad Knight - American novelist, writer, and journalist.[106]

* Mike Tyson - Is an American boxer to Sunni[107]

* Mihnea Turcitul - was a Prince (Voivode) of Walachia. Converted from Eastern Orthodox Christianity.[108]

* Mirza Malkam Khan - an Iranian Armenian proponent of Freemasonry who was active during the period leading up to the Iranian Constitutional Revolution.[109]

* Mleh, Prince of Armenia - an Armenian convert to Islam from Catholicism,[110] he was the eighth lord of Armenian Cilicia.

* Mohammad Yousuf - Pakistani cricketer. Known for holding the world record for the most Test runs in a single calendar year, converted From Catholicism.[111]

* Mohammed Knut Bernström - Swedish ambassador to Venezuela (1963–1969), Spain (1973–1976) and Morocco (1976–1983)[112]

* Mohammed Zakariya - an American master of Arabic calligraphy, best known for his work on the popular Eid U.S. postage stamp.[113]

* Moralı Enişte Hasan Pasha - Greek Ottoman Grand Vizier.[114]

* Muhammad Abd-al-Rahman Barker (Philip Barker) - professor of Urdu, former chair of the University of Minnesota's Department of South Asian studies and creator of the Tékumel fantasy world.[115]

* Muhammad Ali (formerly Cassius Clay), from Baptist[116][117] to The Nation of Islam to sufism Islam.[118] famous boxer.

* Muhammed al-Ahari born January 6, 1965 as Ray Allen Rudder is an American essayist, scholar and writer on the topics of American Islam, Black Nationalist groups, heterodox Islamic groups and modern occultism.

* Murad Wilfred Hofmann - NATO official, converted From Catholicism[119]

 

N

 

* Nicolas Anelka - French football player[120]

* Nuh Ha Mim Keller - from Catholicism to agnosticism to Sunni Islam, Islamic scholar.[121]

 

O

 

* Olu Dara (born Charles Jones III in Natchez, Mississippi[1] on 12 January 1941) is an American cornetist, guitarist and singer

* Omar Bongo - Gabonese, President of Gabon.[122]

* Omar Hammami - American-born member of the Somali Islamist paramilitary group al-Shabaab. Known by the nom de guerre Abu Mansoor Al-Amriki.[123]

* Omar Pasha - Ottoman general. Converted from Serbian Orthodoxy.[124]

* Omar Sharif - Egyptian actor who converted from Catholicism.[125][126]

 

P

 

* Pargalı İbrahim Pasha - born to a Christian Greek family, he was the first Grand Vizier in the Ottoman Empire appointed by Suleiman the Magnificent.

* Peter Murphy - vocalist of the goth/rock group Bauhaus, converted from Catholicism.[127]

* Pierre Vogel - German Islamic preacher and former professional Boxer.

* Poncke Princen - Dutch soldier, later human rights activist, converted From Catholicism.[128]

* Preacher Moss - Former Baptist,[129] American comedian and comedy writer.[130]

 

R

 

* Raghib Pasha - was a Greek Ottoman politician who served as Prime Minister of Egypt[131] and who converted to Islam from Christianity.[132]

* Radu cel Frumos - was the younger brother of Vlad Ţepeş (Dracula) and prince of the principality of Wallachia, converted From Catholicism.[133]

* René Guénon - French Author in the field of metaphysics, converted From Catholicism.[134][135]

* Richard Colvin Reid - shoe bomber (convicted terrorist)[136]

* Richard Thompson - British musician, best known for his guitar playing and songwriting.[137]

* Robert of St. Albans - an English templar knight who converted to Islam from Christianity in 1185 and led an army for Saladin against the Crusaders in Jerusalem.[138]

* Robert D. Crane is the former adviser to the late President Richard Nixon, and is former Deputy Director (for Planning) of the U.S. National Security Council.[139]

* Robin Padilla - Filipino actor.[140]

* Roger Garaudy - French philosopher, converted From protestant.[141]

* Ronald Bell or Khalis Bayyan (born 1 November 1951, Youngstown, Ohio) is an American singer, composer and saxophonist

* Rowland Allanson-Winn, 5th Baron Headley - British soldier and peer.[142]

* Rudolf Carl von Slatin - Anglo-Austrian soldier and administrator in the Sudan. Later reverted to Catholicism.[143]

* Ruqaiyyah Waris Maqsood - British author, converted from Protestantism.[144]

* Ryan G. Anderson - former Lutheran, convicted of charges of espionage for Al Qaeda[145][146]

* Ryan Harris- football player for the Denver Broncos[147]

 

S

 

* Salman the Persian A convert from Christianity[148] who was previously Zoroastrian.

* Sana al-Sayegh, dean of the Science and Technology Faculty at Palestine International University, converted to Islam in August 2007. Fatah has accused its political rival Hamas of forcing the professor to convert from Christianity, a charge Hamas denies.[149]

* Sarah Joseph - commentator on women's issues and founder of emel magazine, converted From Catholicism.[150]

* Brad Terrence Jordan ("Scarface") - American rapper[151]

* Shah Shahidullah Faridi - Writer of German descent born to a Christian family.[152]

* Sheila Musaji - founder of The American Muslim magazine.[153]

* Silma Ihram - formerly a born again Baptist who is an Australian pioneer of Muslim education in the West, founder and former school Principal of the 'Noor Al Houda Islamic College', campaigner for racial tolerance, and Author.[154]

* Siraj Wahaj - Former Baptist.[155] African-American Imam, noted for his efforts to eliminate Brooklyn's drug problems.[156]

* Snoop Dogg - Rapper, Joined Nation Of Islam.[157]

* Suhaib Webb - American Islamic activist and speaker.[158]

* Suleiman Pasha - French-born Egyptian commander.[159]

 

T

 

* T. B. Irving - An American scholar, author and translator

* Tariq Abdul-Wahad (Olivier Saint-Jean) - originally from France, former basketball player for the Mavericks and Kings[160]

* Tawana Brawley (changed her name to Maryam Muhammad) - African American woman noted for claiming to have been raped by several white men, a claim determined to be a fabrication by a grand jury. Later in life she converted to Islam.[161][162][163]

* Tekuder - Mongol leader of the Ilkhan empire who was formerly a Nestorian Christian.[164]

* Thomas J. Abercrombie - photographer[165]

* Timothy Winter - prominent British Islamic thinker and scholar, and a lecturer in Islamic studies in the Faculty of Divinity at the University of Cambridge.[166]

* Torquato Cardilli - Italian ambassador, converted From Catholicism.[167]

 

V

 

* Vincenzo Luvineri - American rapper and the lyricist behind the Philadelphia underground hip-hop group Jedi Mind Tricks, converted From Catholicism.[168]

 

W

 

* Wadih el-Hage born to a Maronite Christian family in Sidon, Lebanon, a former al-Qaeda member.[citation needed]

* William Abdullah Quilliam - 19th century British poet, ambassador and journalist.[169]

* Willie Brigitte - French convert to Islam who associated with al-Qaeda in Pakistan and was possibly involved in a plot to conduct a terrorist operation in Australia.[170]

* Wojciech Bobowski - raised Protestant, he was a Polish musician and translator of the Bible into Ottoman Turkish.[171]

 

Y

 

* Yahiya Emerick - American Muslim scholar, President of the Islamic Foundation of North America, converted from Protestantism.[172]

* Yasin Abu Bakr (Lennox Philip) - of Trinidad and Tobago, under trial for an attempted coup as of 9 March 2006[173]

* Yusuf Estes - Former preacher and federal prison chaplain, converted from Protestantism.[174]

* Yvonne Ridley - British journalist, from Anglicanism. She converted after being kidnapped and released by the Taliban.[175][176]

 

Z

 

* Zaid Shakir - American Muslim convert former Baptist to Sunni Islam, speaker, intellectual, author, Islamic scholar, and co-founder of Zaytuna College in the United States.[177][178]

* Zağanos Pasha - one of the prominent military commanders of Mehmet II (Mehmet the Conqueror) and a lala, at once an advisor, mentor, tutor, councillor, protector, for the sultan.[179]

 

[edit] From Judaism

 

* Abdullah ibn Salam - 7th century sahabi said to have been a rabbi of aristocratic stock.[180]

* Hibat Allah Abu'l-Barakat al-Baghdaadi - influential 12th century physicist, philosopher, and scientist who wrote a critique of Aristotelian philosophy and Aristotelian physics.[181]

* Ibn Yahyā al-Maghribī al-Samaw'al - 12th century mathematician and astronomer.[182][183]

* Ibn Sahl of Seville - 13th century Andalusian poet.[184]

* Jacob Querido - 17th century successor of the self-proclaimed Jewish Messiah Sabbatai Zevi.[185]

* Leila Mourad - Egyptian singer and actress of the 1940s and 1950s.[186]

* Lev Nussimbaum - 20th century writer, journalist and orientalist.[187]

* Muhammad Asad (Leopold Weiss) - Viennese journalist, author, and translator who visited the Hijaz in the 1930s, and became Pakistani ambassador to the United Nations.[188]

* Rashid-al-Din Hamadani - 13th century Persian physician[189]

* Sultan Rafi Sharif Bey (Yale Singer) - 20th century pioneer in the development of Islamic culture in the United States.[190]

* Tali Fahima - Israeli left-wing activist, convicted of aiding Palestinian fighters. Converted to Islam in Umm al-Fahm in June 2010.[191]

* Yaqub ibn Killis - 10th century Egyptian vizier under the Fatimids.[192]

* Youssef Darwish - a labour lawyer and activist[193] who was one of the few from the Karaite Jewish community to remain in Egypt after the creation of the state of Israel in 1948.

 

[edit] From Dharmic religions

[edit] From Buddhism

 

* The Barmakid family - originally the guardians of the great Buddhist shrine near Balkh, upon conversion they became "the greatest family" in the early Abbasid caliphate.[194]

* Daniel Moore - poet[195]

* Donei Kalaminjaa - king of the Maldives.[196]

* Korguz - was an Uyghur governor of Khorasan[197] during the reign of the Mongol ruler Ogedei Khan.[198]

* Mahmud Ghazan - seventh ruler of the Ilkhanate.[199]

* Muhammad Khodabandeh - eighth Ilkhaid dynasty ruler in Iran from 1304 to 1316.[200]

* Mubarak Shah - head of the ulus of the Chagatai Khanate (1252–1260, March–September 1266).[201]

* Tarmashirin - Khan of the Chagatai Khanate following Duwa Timur.[202]

* Hussein Ye - An Islamic scholar of Chinese descent whose lectures are frequently aired on Peace TV.[203]

 

[edit] From Hinduism

 

* Abdul Wahid Pedersen - Danish cleric.[204]

* A.R. Rahman (stands for Allah Rakha Rahman) - Modern South Indian singer ,songwriter & Oscar winner officially converted to Islam from Hinduism.[205]

* Dhiren Barot - Born in India to a Hindu family, Barot was later sentenced to 40 years in prison in the United Kingdom for conspiracy to murder. Barot admitted to plotting to bomb the New York Stock Exchange, the International Monetary Fund headquarters, and the World Bank, amongst other targets.

* Divya Bharti - Indian actress who converted on marriage to producer Sajid Nadiadwala

* Jalaluddin Muhammad Shah - son of Raja Ganesha; he converted to Islam, then to Hinduism and finally reverted back to Islam, and later introduced Islam to many Hindus.[206]

* Kabir Suman- Modern Bengali singer & songwriter officially converted to Islam from Hinduism in 2000.[207]

* Kamala Suraiyya (formerly Kamala Das) - Anglo-Malayalam writer[208]

* Khusro Khan - a medieval Indian military leader who was a Hindu convert to Islam.

* Malik Kafur - Indian military general.[209]

* Malik Maqbul - Prime Minister or Wazir of the Delhi Sultanate,[210] during the reign of Feroz Shah Tughlaq.

* Murshid Quli Khan - the Mughal governor of Bengal.[211]

* Muhammed Yusuf Khan - Born Maruthanayagam Pillai, he converted to Islam[212] and later served as Commandant for the British East India Company troops.

* Rama Varma Kulashekhara - reportedly the first Indian king to accept Islam[213][214]

* Sahaj Ram Sapru - the grandfather of the British-Indian Muslim Philosopher, Sir Dr. Muhammad Iqbal, who was an official in Kashmir during the administration of the Afghan Governor Azim Khan.[215]

* Sharmila Tagore - Converted after marriage to M A Patudi

* Steven Vikash Chand - Arrested in the 2006 Toronto terrorism arrests[216]

* Tansen - Notable musician and poet.[217][218]

 

[edit] From Sikhism

 

* Ubaidullah Sindhi - religious leader and political activist.[219]

 

Du ville ikke konvertert til Islam i disse scenarioene, slik nesten ingen (under en hundredel) konverterer til eller fra andre religioner.

 

løgn...

Det er langt flere som har konvertert

 

(Seriøse) kilder er et fint romskip.

 

Er temlig sikker på at dette er over 100 personer (av kjendissene) så "Red Frostraven" tar egentlig VELDIG feil når han sier at det er under 100

 

han sier at jeg bruker dårlige /useriøse kilder blant annet. nå har jeg lista dem opp med navn så vet ikke hva han har å si mot dette.

 

Det er ikke første gang noen sier dette til meg. det kommer opp når folk ikke har annet å si i mot når dem møter sannheten. så problemet ligger nok der!

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Som sagt er det helt urelevant hvor mange som konverterer.

 

At mennesker konverterer betyr ikke noe annet enn at mennesker har valg og frihet til å velge.

 

Per idag lever millioner av muslimer i tvang, da de ikke har lov til å fritt velge religion. Dersom muslimer opplevde samme frihet som vi her i Norge, ville vi sett svært mange som konverterte bort fra islam.

 

Wikipedia:

 

Some Islamic countries with Islamic law outlaw and carry strict sentences for proselytizing. Several Islamic countries under Islamic law, Saudi Arabia,[38][39] Yemen,[40] Afghanistan and Pakistan,[41] Egypt,[42] Iran,[43][44] and Maldives[45] outlaw apostasy and carry imprisonment or the death penalty for those leaving Islam and those enticing Muslims to leave Islam.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du kan ikke komme med koranen som kilde, da det ikke er et vitenskapelig dokument, men en religiøs eventyrbok. Selv om det er mange som følger den blindt betyr det ikke at det er riktig.

 

Hvem er den største dåre? Den som leder an, eller de som følger blindt etter uten kritisk tenkning?

 

For å ta dette som et eksempel: Hvis det stod i koranen at du skulle ta ditt liv, ville du gjort det? Eller for å forandre det til en mer gjenkjennelig ordlyd:

 

Han sa: «Hør, mitt folk! Har vel min slekt en større maktstilling overfor dere enn Gud, at dere åpent kan vende Ham ryggen? Herren har alt dere gjør under kontroll! Derfor skal dere kaste dere i døden om dere ikke har en make i livet som voksen! Dette gjorde Vi som et avskrekkende eksempel for både samtid og ettertid, og for de gudfryktige til oppbyggelse.!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, du har rett, det er det som er problemet de vil ikke lese og se mye, det eneste de vil er å høre og se det de selv vil.

"Hyggelig" holdning du har til medmennesker av andre trosretninger.

Dette er en av grunnene til at jeg ikke tror at å akseptere koranen som "sannheten" automatisk gjør en til et bedre menneske.

 

Sannheten er i koranen, men det er dere som ikke ønsker å se !

Sannheten er i Mormons bok, det er bare det at DU ikke ønsker å se den.

Virkelig? Ser du virkelig ikke den logiske feilslutningen i argumenteringen din?

 

det står vel i korannen les det hvis du tør.

Jeg har lest koranen.

Den var kjedelig, og jeg er fortsatt ateist.

Har du noen gang lest Mormons bok?

Les den! Eller er du redd?:roll:

Og hvis du ikke er Mormoner etter å ha lest den så har du bare lest den feil.

 

Det kommer en dag du vil angre på at du ikke trodde på islam og gud ( Allah )

vent å se, det er ikke lenge igjen til den dagen !

Hvorfor skulle noen som helst angre på at de ikke trodde på Islam og Allah?

Selv om Islam skulle være "sannheten" så burde vel Allah kunne forstå at seriøse voksne mennesker ikke vil assosieres med en tro hvor tilhengerne sprer propaganda, er nedlatende om andre mennesker, og har ekstremt lav toleranse.

Endret av O3K
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ja, jeg vil høre sannheten.

 

Bring it on, overbevis meg.

om du vil høre sannheten om Gud klikk her

Det der er bare tull. Jeg vil bli overbevist, jeg. Tråden handler jo om dette. Sorry mac, jeg gidder ikke lese så mange linjer av det der.

 

Å sende meg en slik link burde egentlig gjøre meg provosert. Det er irriterende at folk påstår at de har skjønt noe som jeg «ikke har skjønt». Men jeg blir ikke provosert, jeg blir bare litt lei meg for at du kan akseptere noe med så få bevis.'

 

Edit: Om jeg er litt upresis her, så er hele poenget mitt bare at det ikke er noe utgangspunkt i å tro på noe av dette som sannheten. Det eneste grunnlaget du har er indoktrinering og/eller 'bevis' i form av følelser, osv. Noe som er feil fra A til Å.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Jeg er bare så forbannet lei av religiøse kjøtthuer som klarer å si ting som:

 

-men du må jo tro på gud, bare se rundt deg på alt som eksisterer!

-veldig mange konverterer til islam, derfor er islam sann!

-koranen er sann fordi det står i koranen.

-jeg vil ikke lære noe om andre religioner, men problemet er at ingen vil lese og lære om islam!

-jeg vet ikke noe om andre religioner, men du burde lære om islam!

 

Faen så dumme enkelte fremstår her i denne tråden, utifra de ugjennomtenkte argumentene som blir brukt.

 

Og kanskje et godt eksempel på at muslimer er hyklere:

Forskjellen her er at vi er overbevist med det vi har. så om du er overbevist er noe annet er det egentlig ditt problem...

At du er overbevist om at islam er sannheten er ditt problem. Ikke skyv ditt problem over på andre!

Endret av Abigor
  • Liker 9
Lenke til kommentar

De er redde for andre religioner (og redde for veldig mye annet også, for eksempel homofile og grisekjøtt).

 

For hvis noen kan overtales til å bli muslim... Så er de nok så svake at de kan nok lett overtales til andre ting også, som å gi bort huset sitt og alt de eier til en hyggelig og veltalende imam, selge sin datter til en handelsreisende, gifte seg med jenter under 10 år, eller kanskje litt homsesex for å nevne et par ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

CypheroN:

jeg gidder ikke lese så mange linjer av det der.

 

Å sende meg en slik link burde egentlig gjøre meg provosert. Det er irriterende at folk påstår at de har skjønt noe som jeg «ikke har skjønt». Men jeg blir ikke provosert, jeg blir bare litt lei meg for at du kan akseptere noe med så få bevis.

Som sagt....

Dere gidder jo ikke det. (provosering er ikke et mål for meg) meg jeg blir faktisk provosert når jeg ser at folk skriver noe som ikke stemmer & påstår at det er fra Koran.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

De er redde for andre religioner (og redde for veldig mye annet også, for eksempel homofile og grisekjøtt).

 

For hvis noen kan overtales til å bli muslim... Så er de nok så svake at de kan nok lett overtales til andre ting også, som å gi bort huset sitt og alt de eier til en hyggelig og veltalende imam, selge sin datter til en handelsreisende, gifte seg med jenter under 10 år, eller kanskje litt homsesex for å nevne et par ting.

det er ikke sånn verden fungerer så synd om du har den tankegangen. Du påstår ting som er usant, men vil at vi ikke skal fortelle deg at dette er feil & bevise deg hvorfor. for i lik linje med mange andre så gidder du ikke å lese det jeg ville postet , det ville provosert deg i stedet. så det er ikke noe annet løsning for det sorry, problemet ligger der..

Lenke til kommentar

det er ikke sånn verden fungerer så synd om du har den tankegangen. Du påstår ting som er usant, men vil at vi ikke skal fortelle deg at dette er feil & bevise deg hvorfor. for i lik linje med mange andre så gidder du ikke å lese det jeg ville postet , det ville provosert deg i stedet. så det er ikke noe annet løsning for det sorry, problemet ligger der..

Dersom det du sier er sant, ville ikke alle de som har studert islam funnet ut av det? Husk at mennesker bruker hele livet sitt på å studere islam, uten at de finner noe sannhet der.

 

Vi har universiteter i Norge, Sverige, Danmark, England, Frankrike, USA, Canada, Tyskland, Tyrkia, Belgia osv... ingen har funnet beviser for at islam er sann.

 

Jeg stoler mer på de som har utdanning og vet litt om religion, fremfor et forumtroll som ikke engang forstår at antall religiøse ikke er et godt argument eller at antall konverteringer ikke er et godt argument for sannhet.

Dere gidder jo ikke det. (provosering er ikke et mål for meg) meg

Du provoserer alle rundt deg når du skal overtale alle andre om at de tar feil og du har rett. Du provoserer alle rundt deg når du maser om og om igjen om at alle andre skal tro på din gud. Hvorfor kan ikke du heller tro på noen andres guder? HYKLER!

Endret av Abigor
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Husk at mennesker bruker hele livet sitt på å studere islam, uten at de finner noe sannhet der.

Skal jeg huske en påstand?

 

ingen har funnet beviser for at islam er sann.

Skal universitet bevise noe de ikke har lest noe om?

er du enig i at hvis et universitet underviser elektro så vil dem ikke si noe om Islam? er det ikke normalt?

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Som sagt....

Dere gidder jo ikke det. (provosering er ikke et mål for meg) meg jeg blir faktisk provosert når jeg ser at folk skriver noe som ikke stemmer & påstår at det er fra Koran.

Jeg gidder ikke lese det (alt), fordi det gir meg ingenting. Det går ikke opp noe lys for meg av å lese en side med sitater fra koranen om Allah. Hadde du trodd på buddhismen om jeg sendte deg en haug sitater fra buddhismen? Nei, nettopp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har lest og sett det aller meste av det du har postet, men jeg fant bare svada. Jeg vil påstå at du dessverre er litt for lettlurt min venn. Jeg vil gjerne at du kommer med ekte fakta, jeg vil gjerne at du prøver å overbevise meg, men du må komme med noe håndfast, og ikke bare det samme oppgulpet som du/dere kommer med hele tiden.

 

Det fungerer kanskje på barn og unge der hjernen er myk ennå og lett påvirkelig av nye og sprø ideer, men for et normalt oppegående menneske med et snev av kritisk sans er det ikke så enkelt, går ikke an å drive med den samme hersketeknikken som å bare repetere om og om igjen at "det står i koranen", "les koranen", "gud sa det for gud er allmektig", og "han har skrevet koranen så alt som står der er sant".

 

Dette er jo tross alt en diskusjon, du kan da ikke bare legge deg ned og gi deg etter 6 sider? Eller er det det du gjør, skjønner du innerst inne at du tar feil?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...