Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden Islam-bashingen er så påfallende, får jeg komme med min mening.

 

Islam er flere kulturer.

Noen av kulturene innen Islam kan sammenlignes med norske Vigrid.

Andre kan sammenlignes med blitz.

 

Noen av kulturene er helt normale.

 

-----

 

MEN Islam er en religion som ikke har blitt sekularisert:

Det er ikke rom for rasjonalitet i de islamske kulturene -- å forkaste tro for bedre viten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg har lest om og fortsått meldingen Gud har sendt, det har ca 1,630,311,479 andre mennesker gjort.

Inkluderer dette tallet alle de falske muslimene som driver med terrorisme, og alle de falske muslimene som drikker alkohol, og de homoseksuelle muslimene også?

 

 

Ikke sannsynlighvis, mange er muslimer bare fordi demes familie er muslimer og de er født som muslim, men ikke sikker at dem har lest koranen eller har forstått det eller evt. noen i familien lært h*n noe om denne religionen, og hvis det skjer så er det mange andre ting som gjør at de mister troen, det er fordi dem finner ikke seg slev, de vet ikke hvorfor de lever og hvorfor de ble skapt, og det er mange venner,familie,forhold,situasjon som kan virke på et menneske, og det kan gjør at mann mister troen, fordi i begynnelsen hadde h*n ikke noe sterk tro.

 

men dette er nesten bare en dråp av havet, nesten halv parten av jorda tror på islam, jeg vet mange norske og andre europiske som ble muslim, fordi de viste at de tapper ikke noe hvis de bare en gang leser hele koranen og tenker litt i seg selv og si hva lever jeg for? hvor går jeg etter døden? er dette livet skapt kunn for å leve i noen år og ferdig ? tenk det er ikke noe farlig å lese koranen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dem skjønner det samanta1, jeg sa dette før. har tilogmed bevist en del , de vil ikke klikke på lenker , ikke spille av video & ikke lese sitater. problemet oppstår der. dem kommenterer ting basert på tittel. jeg har testet ut dette. jeg postet link fra dems rekker for å sjekke om dem leser innholdet. dem kommenterte linken basert på tittel , sa at det er bare tull osv... var småmorsomt for meg , men det ga med inntrykket av at dem ikke har lyst å vite noe som helst. er best å la dem være i fred siden dem skjønner poenget nå... la dem si hva dem vil , det går på dems konto...

Lenke til kommentar

De bruker samme boken? kanskje de gjør det, men de tålker koranen FEIL !

Alle som ikke tolker koranen slik som du gjør, tolker den feil?

 

Ganske dårlig bok, dersom den skal være så viktig, burde det ikke være rom for feiltolkninger.

 

 

Du forstår ikke hva jeg ment, hvis jeg siter nå og leser koranen så er det ikke sikkert at jeg kan forstå alt, det er mange ord som ikke brukes i dagliglivet, du må nesten være en som har studert og lært om koranen og menningene i ordene. det er ikke bare sånn som dere leser på norsk,koranen som ble oversatt til norsk så er det menningene som de har skreved ikke bare ord med ord.

Lenke til kommentar

Dem skjønner det samanta1, jeg sa dette før. har tilogmed bevist en del , de vil ikke klikke på lenker , ikke spille av video & ikke lese sitater. problemet oppstår der. dem kommenterer ting basert på tittel. jeg har testet ut dette. jeg postet link fra dems rekker for å sjekke om dem leser innholdet. dem kommenterte linken basert på tittel , sa at det er bare tull osv... var småmorsomt for meg , men det ga med inntrykket av at dem ikke har lyst å vite noe som helst. er best å la dem være i fred siden dem skjønner poenget nå... la dem si hva dem vil , det går på dems konto...

 

 

Jo, du har rett, det er det som er problemet de vil ikke lese og se mye, det eneste de vil er å høre og se det de selv vil, hvis dette har vært om noe music og sånn så ville de med engang har funnet ut.

Lenke til kommentar

Vi vet en ting & det er at flertallet ikke har noe å si. DVS at hver enkelte er ansvarlig for sitt... Her på forumet er dem flertall & det er ikke noe rart sånn geografisk sett.

Koranen forteller kun de som Gud vil at dem skal vite. resten kan ikke se / høre. det beviser oss at koranen snakker helt sant. jeg har bekreftet mange verser her. det fikk meg til å bli mye sterkere i tro på det skjulte.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

De bruker samme boken? kanskje de gjør det, men de tålker koranen FEIL !

Koranen er Koranen, er den ikke? Altså samme boken. Ikke samme fysiske bok, men teksten som står skriblet på papirene de har i hånden er de samme.

Men, siden de tolker koranen feil, hvordan kan en vite at en tolker koranen riktig? Hjelper ikke å blåse bort alle gale handlinger ved å si at koranen feiltolkes.

Så, hvordan vet du at en som er snill og god med alle og respekterer alle fordi Koranen sier det ikke tolker den feil, mens Muhammed Ali som tar en snartur innom naboens hus med et Boeing 737 tolker den helt korrekt?

 

Og du sier at deen må tolkes av lærde. Hvordan kan du si at MENNESKET MED UTDELT FRI VILJE FRA GUDEN ikke vil benytte denne til sin egen subjektive fordel? Stoler du blindt på de lærde?

 

Hvordan føles det å leve feil ifølge den helligste bok?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Dem skjønner det samanta1, jeg sa dette før. har tilogmed bevist en del , de vil ikke klikke på lenker , ikke spille av video & ikke lese sitater. problemet oppstår der. dem kommenterer ting basert på tittel. jeg har testet ut dette. jeg postet link fra dems rekker for å sjekke om dem leser innholdet. dem kommenterte linken basert på tittel , sa at det er bare tull osv... var småmorsomt for meg , men det ga med inntrykket av at dem ikke har lyst å vite noe som helst. er best å la dem være i fred siden dem skjønner poenget nå... la dem si hva dem vil , det går på dems konto...

 

 

Jeg har som oftest svart på bevisene påstandene du kom med :(

 

Mennesker som snakker, er ikke bevis for noe annet enn at mennesker kan snakke.

Hva en professor sier i en video spiller ingen rolle, med mindre professoren kan vise til tilgjengelige og konkrete beviser.

 

Og da linker du til de konkrete bevisene, ikke videoen.

Kildekritikk er også en fin bil:

Beviser er beviser er beviser.

 

Beviser beviser seg selv; 1+1 = 2.

Mutasjon + generasjoner + naturlig utvelgelse = Evolusjon.

 

Dersom et argument er sant, så vil argumentet finnes på seriøse og nøytrale nettsider.

Dersom et argument er usant, så vil du bare finne argumentet på propagandasider.

Lenke til kommentar

til deg som ønsker å lese om sannheten, hvis ikke du tror på det ikke kom med vonde ord til meg, respekt andre sin religion.

Hvorfor skal noen som helst respektere din religion når du antyder at alle andre religioners helliger skrifter er løgn da de ikke er "sannheten"?

Fra meg skal du få den samme respekten for din religion, som du selv viser til alle andre enn din egen; Ingen.

 

 

Sannheten er i koranen, men det er dere som ikke ønsker å se !

det står i koranen, nær dommedagen vil jesus komme til jorda å si nå er islam den religionen som alle må tro på, ingen tvinger andre om å være det, men hva er målet med dette livet ???

det står vel i korannen les det hvis du tør.

Lenke til kommentar

Dem skjønner det samanta1, jeg sa dette før. har tilogmed bevist en del , de vil ikke klikke på lenker , ikke spille av video & ikke lese sitater. problemet oppstår der. dem kommenterer ting basert på tittel. jeg har testet ut dette. jeg postet link fra dems rekker for å sjekke om dem leser innholdet. dem kommenterte linken basert på tittel , sa at det er bare tull osv... var småmorsomt for meg , men det ga med inntrykket av at dem ikke har lyst å vite noe som helst. er best å la dem være i fred siden dem skjønner poenget nå... la dem si hva dem vil , det går på dems konto...

 

 

Jeg har som oftest svart på bevisene påstandene du kom med :(

 

Mennesker som snakker, er ikke bevis for noe annet enn at mennesker kan snakke.

Hva en professor sier i en video spiller ingen rolle, med mindre professoren kan vise til tilgjengelige og konkrete beviser.

 

Og da linker du til de konkrete bevisene, ikke videoen.

Kildekritikk er også en fin bil:

Beviser er beviser er beviser.

 

Beviser beviser seg selv; 1+1 = 2.

Mutasjon + generasjoner + naturlig utvelgelse = Evolusjon.

 

Dersom et argument er sant, så vil argumentet finnes på seriøse og nøytrale nettsider.

Dersom et argument er usant, så vil du bare finne argumentet på propagandasider.

Så du mener at du var innom og bekreftet at følgende kun er påstander? for det tror jeg ikke kort sagt :)

jeg er enig med deg at 1+1=2 .

kan du bekrefte at jeg har tatt på koppen din om du finner min fingerprint på den? det kaller jeg også for bevis.

 

THE SKIES WITH 'WOVEN' ORBITS (NEW)

THE TSUNAMI EFFECT IN THE PROPHET MOSES (PBUH)'S

PARTING OF THE SEA (NEW)

THE SUN WILL EVENTUALLY EXPIRE (NEW)

MODERN-DAY RADAR TECHNOLOGY (NEW)

THE CONTRACTION MOTION THAT FACILITATES BIRTH (NEW)

THE SOLIDITY OF THE ATOM AND ELECTRON ORBITS (NEW)

A RED ROSE IN THE SKY: THE ROSETTE NEBULA (NEW)

BONE LOSS IN OLD AGE

THE HELIO-CENTRIC SYSTEM

THE OZONE LAYER AT THE POLES AS THE SUN RISES

HEART MASSAGE

THE CLONING OF LIVING THINGS

THE SUN WILL EXPIRE AFTER SOME TIME

THE PULLING MOTION THAT FACILITATES BIRTH

THE EXPANDING EARTH

QUASARS AND THE GRAVITATIONAL LENS EFFECT

SCIENTIFIC FACTS IN THE STORY OF THE FLOOD OF NUH

THE EARTH’S GRAVITATIONAL FORCE

AERODYNAMIC FORCES AND THE FLIGHT PROGRAMMED IN BIRDS

THE MIRACLE OF FIRE AND WOOD, THAT CANNOT BE OBTAINED ARTIFICIALLY

RADIO RECEIVERS ON MOUNTAINS

THE WISDOM BEHIND THE PROHIBITION OF BLOOD IN THE QUR’AN

FOSSILIZATION AND IRON CONTENT

THE MOTHER’S WOMB WITH ITS SECURE PROTECTION

THE SUN’S HYDROGEN AND HELIUM CONTENT

OXIDATION IN THE BLOOD

THE QUIVERING AND SWELLING OF THE EARTH

THE COMING OF THE UNIVERSE INTO EXISTENCE

THE EXPANSION OF THE UNIVERSE

THE END OF THE UNIVERSE AND THE BIG CRUNCH

CREATION FROM HOT SMOKE

THE SPLITTING ASUNDER OF "THE HEAVENS AND THE EARTH"

THE CREATION OF WHAT LIES BETWEEN THE HEAVENS AND THE EARTH

THE PERFECT EQUILIBRIUM IN THE UNIVERSE

THE FINE TUNING IN THE UNIVERSE

THE STRUCTURAL DIFFERENCES BETWEEN THE SUN, THE MOON AND THE STARS

ORBITS AND THE ROTATING UNIVERSE

THE SUN'S TRAJECTORY

THE MOON'S ORBIT

CALCULATING THE LUNAR YEAR

THE FORCE OF GRAVITY AND ORBITAL MOVEMENTS

THE ROUNDNESS OF THE EARTH

THE EARTH'S DIRECTION OF ROTATION

THE EARTH'S GEOID SHAPE

THE DIAMETERS OF THE EARTH AND SPACE

THE LAYERS OF THE ATMOSPHERE

THE PROTECTED ROOF

THE SKY MADE A DOME

THE RETURNING SKY

THE LAYERS OF THE EARTH

THE EARTH DISGORGES ITS CHARGES

THE FUNCTION OF MOUNTAINS

THE MOVEMENT OF MOUNTAINS

DIFFERENT POINTS IN THE RISING AND SETTING OF THE SUN

LAND LOSS AT THE EXTREMITIES

THE SPLITTING EARTH

THE MIRACLE OF IRON

THE FORMATION OF PETROL

THE RELATIVITY OF TIME

CREATION IN SIX DAYS

THE TRUTH OF DESTINY

DUALITY IN CREATION

SUB-ATOMIC PARTICLES

BLACK HOLES

PULSARS: PULSATING STARS

THE STAR SIRIUS

LIGHT AND DARK

COMBUSTION WITHOUT FIRE

THE WEIGHT OF CLOUDS

THE PROPORTION OF RAIN

THE FORMATION OF RAIN

RAINS WHICH BRING A DEAD LAND BACK TO LIFE

THE FORMATION OF HAIL, THUNDER AND LIGHTNING

 

 

THE FECUNDATING WINDS

THE STAGES OF WIND FORMATION

HOW THE PROCESS OF PHOTOSYNTHESIS BEGINS IN THE MORNING

THE SEAS NOT MINGLING WITH ONE ANOTHER

DARKNESS IN THE SEAS AND INTERNAL WAVES

THE REGION THAT CONTROLS OUR MOVEMENTS

HEARTS FIND PEACE IN THE REMEMBRANCE OF ALLAH

FORGIVENESS ACCORDING TO THE MORALS OF ISLAM AND ITS BENEFITS ON HEALTH

HOW PRAYER ACCELERATES THE TREATMENT OF THE SICK

STRESS AND DEPRESSION: THE RESULTS OF NOT ABIDING BY THE RELIGION

THE BIRTH OF A HUMAN BEING

THE CREATION OF HUMAN BEINGS FROM WATER

CREATION FROM CLAY

THE PROGRAMMING IN GENES

THE MENSTRUAL PERIOD

PREGNANCY AND BIRTH

THE SEQUENCE IN DEVELOPMENT OF HUMAN ORGANS

THE FORMATION OF MILK

MIRACULOUS MIXTURE: MOTHER'S MILK

THE IDENTITY IN THE FINGERPRINT

THE FEMALE HONEY BEE

THE MIRACLE OF HONEY

THE DATE AND ITS USES AS DESCRIBED IN THE QUR'AN

THE FIG: A FRUIT WHOSE PERFECTION HAS ONLY RECENTLY BEEN REVEALED

FISH: A VALUABLE SOURCE OF NUTRITION

PORK AND ITS HARMFUL EFFECTS ON HEALTH

THE OLIVE: A HEALTH-GIVING PLANT

CORONARY BY-PASS SURGERY

HEALTH BENEFITS OF MOVEMENT, WASHING AND DRINKING WATER

THE EXISTENCE OF MICROSCOPIC LIFE

THE EXISTENCE OF ANIMAL SOCIETIES

BIOMIMETICS: DRAWING INSPIRATION FROM THE DESIGN IN LIVING THINGS

LOCUSTS MOVING IN SWARMS

ANT COMMUNICATION

THE FOOD CYCLE

THE EARS ARE ACTIVE DURING SLEEP

THE IMPORTANCE OF MOVEMENT IN SLEEP

REDUCED MOVEMENT AT NIGHT

CHEST CONTRACTION WITH INCREASING HEIGHT

les om hvert av dem her: (forumets copyright tillater ikke meg å hente inn selve materialet)

så klikk HER.

Lenke til kommentar

Dem skjønner det samanta1, jeg sa dette før. har tilogmed bevist en del , de vil ikke klikke på lenker , ikke spille av video & ikke lese sitater. problemet oppstår der. dem kommenterer ting basert på tittel. jeg har testet ut dette. jeg postet link fra dems rekker for å sjekke om dem leser innholdet. dem kommenterte linken basert på tittel , sa at det er bare tull osv... var småmorsomt for meg , men det ga med inntrykket av at dem ikke har lyst å vite noe som helst. er best å la dem være i fred siden dem skjønner poenget nå... la dem si hva dem vil , det går på dems konto...

 

 

Jeg har som oftest svart på bevisene påstandene du kom med :(

 

Mennesker som snakker, er ikke bevis for noe annet enn at mennesker kan snakke.

Hva en professor sier i en video spiller ingen rolle, med mindre professoren kan vise til tilgjengelige og konkrete beviser.

 

Og da linker du til de konkrete bevisene, ikke videoen.

Kildekritikk er også en fin bil:

Beviser er beviser er beviser.

 

Beviser beviser seg selv; 1+1 = 2.

Mutasjon + generasjoner + naturlig utvelgelse = Evolusjon.

 

Dersom et argument er sant, så vil argumentet finnes på seriøse og nøytrale nettsider.

Dersom et argument er usant, så vil du bare finne argumentet på propagandasider.

 

 

Bevis finnes, men det er dere som ikke vil se på de bevisene. det største beviset er deg som et menneske, er det ikke nok for å vite at det finnes en gud som har skapt deg ?

tror du mor sin egg og far sin sperm er nok til å skape deg ???? jeg gjentar det skjer med guds villige

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sannheten er i koranen, men det er dere som ikke ønsker å se !

det står i koranen, nær dommedagen vil jesus komme til jorda å si nå er islam den religionen som alle må tro på, ingen tvinger andre om å være det, men hva er målet med dette livet ???

det står vel i korannen les det hvis du tør.

Dette er bare religiøs rabling.

 

Ingen voksne, kritiske, fornuftige og selvtenkende mennesker lar seg lure av at du sier at "sannheten er i koranen". Hvorfor? Fordi religiøse skrullinger sier slike ting uavhengig av religion. Du sier ikke at koranen inneholder sannheten på grunn av hva som står i koranen. Du sier at islam inneholder sannheten fordi du er en religiøs skrulling.

 

Og religiøse skrullinger har jeg sett mer enn nok av. Du lurer ingen. Ditt forsøk på å lure andre til å tro på din gud virker mot sin hensikt. Det eneste du oppnår her er å støte folk bort fra islam.

 

Jeg vil ikke la min hjerne være en koloni for din religiøse imperialisme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Bevis finnes, men det er dere som ikke vil se på de bevisene. det største beviset er deg som et menneske, er det ikke nok for å vite at det finnes en gud som har skapt deg ?

tror du mor sin egg og far sin sperm er nok til å skape deg ???? jeg gjentar det skjer med guds villige

 

 

Dersom du ble adoptert av en indisk familie i en alder av to år, ville du blitt hinduist.

Da ville du okket deg over at ikke-hinduister ikke bryr seg om Dharma.

Jeg ville vært en ateist, fordi jeg avviste barndomstroen jeg ble opplært i.

 

Dersom du ble adoptert av en kristen familie i en alder av to år, ville du blitt kristen.

Da ville du ikke forstått hvorfor folk ikke forstår at bibelen er guds ord.

Jeg ville vært en ateist, fordi jeg avviste barndomstroen jeg ble opplært i.

 

Dersom du ble adoptert av scientologer, ville du blitt en scientolog.

Jeg ville vært en ateist, fordi jeg avviste barndomstroen jeg ble opplært i.

 

Du ville ikke konvertert til Islam i disse scenarioene, slik nesten ingen (under en hundredel) konverterer til eller fra andre religioner.

 

Jeg vet at jeg kan ta en celle, og plassere mitt eget DNA inni denne cellen.

Så kan jeg plassere denne cellen i en livmor.

Slik kan jeg skape en klone av meg selv, uten bruk av sædceller eller innholdet i en eggcelle.

 

Altså er ikke egg eller sædceller nødvendige for å skape liv, kun skallet fra en eggcelle pluss en livmor pluss oppskriften på et levende vesen.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De bruker samme boken? kanskje de gjør det, men de tålker koranen FEIL !

Koranen er Koranen, er den ikke? Altså samme boken. Ikke samme fysiske bok, men teksten som står skriblet på papirene de har i hånden er de samme.

Men, siden de tolker koranen feil, hvordan kan en vite at en tolker koranen riktig? Hjelper ikke å blåse bort alle gale handlinger ved å si at koranen feiltolkes.

Så, hvordan vet du at en som er snill og god med alle og respekterer alle fordi Koranen sier det ikke tolker den feil, mens Muhammed Ali som tar en snartur innom naboens hus med et Boeing 737 tolker den helt korrekt?

 

Og du sier at deen må tolkes av lærde. Hvordan kan du si at MENNESKET MED UTDELT FRI VILJE FRA GUDEN ikke vil benytte denne til sin egen subjektive fordel? Stoler du blindt på de lærde?

 

Hvordan føles det å leve feil ifølge den helligste bok?

 

Jeg vet at det er vanskelig for deg å forstå, du vet selvfølgelig at ikke alle kan snakke Arabisk ( koran er på Arabisk ) ....

Lenke til kommentar

Ikke sannsynlighvis, mange er muslimer bare fordi demes familie er muslimer og de er født som muslim, men ikke sikker at dem har lest koranen eller har forstått det...

Så det er en mulighet for at kun 50% av tallet peace2 presenterte er ekte muslimer?

25%? 10%? 1%? Mindre enn 1%?

 

peace2, det hjelper ikke å presentere et stort tall når man på forhånd har etablert at ikke alle registrerte muslimer er "ekte" muslimer.

 

jeg vet mange norske og andre europiske som ble muslim, fordi de viste at de tapper ikke noe hvis de bare en gang leser hele koranen og tenker litt i seg selv og si hva lever jeg for? hvor går jeg etter døden? er dette livet skapt kunn for å leve i noen år og ferdig ? tenk det er ikke noe farlig å lese koranen.

Og det er sikkert mange ikke-vestlige muslimer som har blitt kristne, fordi de visste at de ikke taper noe på å lese hele Bibelen, og spørre seg selv hva de lever for, hvor de går etter døden og om hva meningen med livet er. Det er ikke noe farlig med å lese bibelen.

Prøver du å servere meg dårlig propaganda?

De fleste religioner gir svar på alle disse spørsmålene.

Og de fleste forsyner like mye bevis for påstandene sine; Nada.

 

 

P.S.

Du glemte å svare på spørsmålet mitt:

Hvorfor skal noen som helst respektere din religion når du antyder at alle andre religioners helliger skrifter er løgn da de ikke er "sannheten"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi vet en ting & det er at flertallet ikke har noe å si. DVS at hver enkelte er ansvarlig for sitt... Her på forumet er dem flertall & det er ikke noe rart sånn geografisk sett.

Koranen forteller kun de som Gud vil at dem skal vite. resten kan ikke se / høre. det beviser oss at koranen snakker helt sant. jeg har bekreftet mange verser her. det fikk meg til å bli mye sterkere i tro på det skjulte.

Samtidig har du overbevist alle andre om at religionen din ikke inneholder fnugg av troverdighet. De aller fleste som leser denne debatten ser fornuftige mennesker på den ene siden og religiøse skrullinger på den andre siden.

 

Kanskje har du blitt sterkere i din tro, men du gir alle andre motsatt effekt.

Lenke til kommentar

Selvsagt bryr vi oss ikke noe nevneverdig, dere kommer jo bare med svada med liten til ingen hold i virkeligheten.. Hvis noen kommer med ville påstander uten konkrete bevis, det vil si bilder, lydopptak eller troverdige vitner er jo dette å regne som sladder.

 

Spør dere selv, en bok som er skrevet 100år etter den pedofile drapsmannen Mohammeds død, hvor mange var det som hadde sett han i aksjon som levde ennå, i en tid da de færreste ble over 35-40 år? Hvor mye ble overdrevet og overdrevet og overdrevet i generasjon etter generasjon? Og ikke kom her å fortell at det var gud som skrev den, eller Gabriel, det blir for dumt.

 

Jeg vil anbefale å finne en bedre bok å lese, det er veldig mye bra litteratur som vil utvikle deg som person og ikke holder dere tilbake som den ene boken dere leser nå gjør.. Spør gjerne i litteraturforumet her på diskusjon.no for gode boktips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...