Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Du vil ikke fortså det jeg sier nå så lett uten å lese selv.

men kristendommen stammer fra Islam slik som Jødedom.

Allah sendte både Moses og Jesus for å veilede folk.

wow... du har en SYK virkelighetsoppfattning..

Det kommer av at du har lav kunskap om det . så det var ikke uforventet for meg at du sier dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vil ikke fortså det jeg sier nå så lett uten å lese selv.

men kristendommen stammer fra Islam slik som Jødedom.

Allah sendte både Moses og Jesus for å veilede folk.

wow... du har en SYK virkelighetsoppfattning..

Det kommer av at du har lav kunskap om det . så det var ikke uforventet for meg at du sier dette.

 

Fra Islam sitt perspektiv stammer alle de abrahamske religionene fra Islam, men da må Islam bevise at Islam har rett om sine meninger. Ser du sirkelargumentasjonen?

Det er nok du som er litt dum og tilbakestående på emnet her uten evne til å reflektere.

Endret av Gabbe
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det kommer av at du har lav kunskap om det . så det var ikke uforventet for meg at du sier dette.

Du har lav kunnskap om andre religioner og filosofi generelt, så det er ikke uforventet at du sier det du sier.

 

Du har egentlig ikke tatt noe valg, for du har aldri lært om andre religioner. Så du tror på det eneste du har lært, uten å kunne sammenligne det med noe annet.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det kommer av at du har lav kunskap om det . så det var ikke uforventet for meg at du sier dette.

Du har lav kunnskap om andre religioner og filosofi generelt, så det er ikke uforventet at du sier det du sier.

 

Du har egentlig ikke tatt noe valg, for du har aldri lært om andre religioner. Så du tror på det eneste du har lært, uten å kunne sammenligne det med noe annet.

Har du tatt noen valg? :)

Lenke til kommentar

Det kommer av at du har lav kunskap om det . så det var ikke uforventet for meg at du sier dette.

Du har lav kunnskap om andre religioner og filosofi generelt, så det er ikke uforventet at du sier det du sier.

 

Du har egentlig ikke tatt noe valg, for du har aldri lært om andre religioner. Så du tror på det eneste du har lært, uten å kunne sammenligne det med noe annet.

Har du tatt noen valg? :)

Kan ikke si noe for Abigor, men eg ble indoktrinert til kristendommen og deretter begynte eg å tenke på andre religioner. Heldigvis fikk eg se mange dokumentarer og ble sterk påvirket av vitenskapen. Det var nok det som fikk meg til å stille spørsmål ved skapelseshistoriene religioner har å komme med, dermed valgte eg å bli en agnostisk ateist.

Lenke til kommentar

Det kommer av at du har lav kunskap om det . så det var ikke uforventet for meg at du sier dette.

Du har lav kunnskap om andre religioner og filosofi generelt, så det er ikke uforventet at du sier det du sier.

 

Du har egentlig ikke tatt noe valg, for du har aldri lært om andre religioner. Så du tror på det eneste du har lært, uten å kunne sammenligne det med noe annet.

Har du tatt noen valg? :)

Kan ikke si noe for Abigor, men eg ble indoktrinert til kristendommen og deretter begynte eg å tenke på andre religioner. Heldigvis fikk eg se mange dokumentarer og ble sterk påvirket av vitenskapen. Det var nok det som fikk meg til å stille spørsmål ved skapelseshistoriene religioner har å komme med, dermed valgte eg å bli en agnostisk ateist.

Vel. Siden du snakker så mye om vitenskap. (Jeg nevner at det står mye vitenskap i Koran BTW) Hva kan du legge frem av bevis for at Ateisme er korrekt ?

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Det kommer av at du har lav kunskap om det . så det var ikke uforventet for meg at du sier dette.

Du har lav kunnskap om andre religioner og filosofi generelt, så det er ikke uforventet at du sier det du sier.

 

Du har egentlig ikke tatt noe valg, for du har aldri lært om andre religioner. Så du tror på det eneste du har lært, uten å kunne sammenligne det med noe annet.

Har du tatt noen valg? :)

Kan ikke si noe for Abigor, men eg ble indoktrinert til kristendommen og deretter begynte eg å tenke på andre religioner. Heldigvis fikk eg se mange dokumentarer og ble sterk påvirket av vitenskapen. Det var nok det som fikk meg til å stille spørsmål ved skapelseshistoriene religioner har å komme med, dermed valgte eg å bli en agnostisk ateist.

Vel. Siden du snakker så mye om vitenskap. (Jeg nevner at det står mye vitenskap i Koran BTW) Hva kan du legge frem av bevis for at Ateisme er korrekt ?

 

Har ikke noe bevis for guder -> uten gudetro. Eg fant imidelrtid ett begrep kalt "gudebevis" men der var det refferert til filosofiske bevis, og ikke-empiriske bevis. Altså noe eg annser som i virkelighetsperspektiv ugyldige bevis.

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar
Har du tatt noen valg? :)

Ja jeg har tatt et valg. Jeg har sett på svært mange av verdens religioner. Du har kun sett på en.

Vel. Siden du snakker så mye om vitenskap. (Jeg nevner at det står mye vitenskap i Koran BTW) Hva kan du legge frem av bevis for at Ateisme er korrekt ?

Dette har blitt fortalt til deg mange mange ganger. Dessuten inneholder alle religioner vitenskapelige faktaer. Også islam. Men det er også mye som er vitenskapelig feil i islam.Det er ingen beviser for at ateisme er korrekt. De aller fleste ateister velger å ikke tro på guder, fordi det ikke finnes noen beviser for at guder eksisterer! Hvordan kan du bevise at Russel's teapot ikke eksisterer? Ser du selv hvor absurd spørsmålet ditt er?

Eller må vi forklare dette til deg igjen om en ukes tid?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg sa abslutt ikke det. så ikke putt ord i munnen min.

Alt jeg sa var at det perfekte livet du har nå ikke vil vare lenge før du oppdager at det egentlig ikke er så perfekt som det "var". Det har noe med at vi er i prøve.

Du vil kanskje ikke skjønne det akuratt nå. bare husk at livet her ikke er lagd for å være perfekt.

Gud sier at Jordelivet er ikke vært myggeving iforhold til nesteliv.

Jeg har vel satt det litt på spissen, men du skjønner hva jeg mener?

 

Hadde jeg vært deg ville jeg heller prøvd å leve livet hver dag som om det var den siste (klisjé, sorry...) i stede for å prøve å få meg eller noen andre til å bli muslim. Du kommer ingen vei med det.

 

Eller, om det er slik at dette er en av de "kravene" din Gud har satt for at du skal ha det godt når du dør, så må du værsågod å fortsette, men jeg tror ikke du kommer noen vei med det.

 

Den Guden jeg hadde ville bare at du skulle tro på han. Han satte ingen krav om ditt og datt.

Og hvis det er noen som har tenkt til å komme med spørsmål som "Hva med De Ti Bud da?" (dette er ikke krav), så kan vi godt ta det også, men dette er litt OT.

Lenke til kommentar

til deg som ønsker å lese om sannheten, hvis ikke du tror på det ikke kom med vonde ord til meg, respekt andre sin religion.

Hvorfor skal noen som helst respektere din religion når du antyder at alle andre religioners helliger skrifter er løgn da de ikke er "sannheten"?

Fra meg skal du få den samme respekten for din religion, som du selv viser til alle andre enn din egen; Ingen.

Endret av O3K
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg sa abslutt ikke det. så ikke putt ord i munnen min.

Alt jeg sa var at det perfekte livet du har nå ikke vil vare lenge før du oppdager at det egentlig ikke er så perfekt som det "var". Det har noe med at vi er i prøve.

Du vil kanskje ikke skjønne det akuratt nå. bare husk at livet her ikke er lagd for å være perfekt.

Gud sier at Jordelivet er ikke vært myggeving iforhold til nesteliv.

Jeg har vel satt det litt på spissen, men du skjønner hva jeg mener?

 

Hadde jeg vært deg ville jeg heller prøvd å leve livet hver dag som om det var den siste (klisjé, sorry...) i stede for å prøve å få meg eller noen andre til å bli muslim. Du kommer ingen vei med det.

 

Eller, om det er slik at dette er en av de "kravene" din Gud har satt for at du skal ha det godt når du dør, så må du værsågod å fortsette, men jeg tror ikke du kommer noen vei med det.

 

Den Guden jeg hadde ville bare at du skulle tro på han. Han satte ingen krav om ditt og datt.

Og hvis det er noen som har tenkt til å komme med spørsmål som "Hva med De Ti Bud da?" (dette er ikke krav), så kan vi godt ta det også, men dette er litt OT.

Det er ikke krav for meg å veilede deg nei. men kun for å være grei å tipe at "dette er feil vei" for det har. for jeg har lest om og fortsått meldingen Gud har sendt, det har ca 1,630,311,479 andre mennesker gjort.

Men du gjør hva du vil, jeg er ikke ansvarlig for deg/lignende. Du lever ditt liv & jeg lever mitt. vi tar på oss avsvaret vårt på eget hånd. så du er ansvarlig for ditt og jeg for mitt..

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Det er ikke krav for meg å veilede deg nei. men kun for å være grei å tipe at "dette er feil vei" for det har. for jeg har lest om og fortsått meldingen Gud har sendt, det har ca 1,630,311,479 andre mennesker gjort.

Men du gjør hva du vil, jeg er ikke ansvarlig for deg/lignende. Du lever ditt liv & jeg lever mitt. vi tar på oss avsvaret vårt på eget hånd. så du er ansvarlig for ditt og jeg for mitt..

Det er jævlig arrogant og frekt av deg å fortelle andre at din sannhet er riktig, mens andre tar feil.

 

Det er bedre for alle at du ikke oppfører deg så dårlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

jeg har lest om og fortsått meldingen Gud har sendt, det har ca 1,630,311,479 andre mennesker gjort.

Inkluderer dette tallet alle de falske muslimene som driver med terrorisme, og alle de falske muslimene som drikker alkohol, og de homoseksuelle muslimene også?

Endret av O3K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan skille falske fra ekte muslimer? Disse terroristene som liker å fly rundt her, hvorfor tar de feil? De bruker jo den samme boken.

Kan jeg stille dette en gang til?

La oss si at koranen er den "O store hellige sannhet", og jeg leser den, og overbevises om at å ta livet av meg og ta med så mange vranglærte og mindreverdige mennesker i samme slengen imot en belønning i mitt etterliv. Tar jeg da feil? Eller har jeg rett? Jeg har jo lest sannheten, den sa tydelig at dette var det rette.

Lever du da feil? Du som har lest den samme boken, men lever på en annen måte?

Er det ikke et unikt sett med regler i Guds bok om hvordan alt henger sammen?

 

Jeg forstår ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke krav for meg å veilede deg nei. men kun for å være grei å tipe at "dette er feil vei" for det har. for jeg har lest om og fortsått meldingen Gud har sendt, det har ca 1,630,311,479 andre mennesker gjort.

Men du gjør hva du vil, jeg er ikke ansvarlig for deg/lignende. Du lever ditt liv & jeg lever mitt. vi tar på oss avsvaret vårt på eget hånd. så du er ansvarlig for ditt og jeg for mitt..

Det er jævlig arrogant og frekt av deg å fortelle andre at din sannhet er riktig, mens andre tar feil.

 

Det er bedre for alle at du ikke oppfører deg så dårlig.

Og det er Jævlig arrogant & frekt av deg å si Dritt & falske påstander om andres relegioner.

Når det kommer til oppførsel så er du den værste drittsekk jeg noen ganger møtt på forumet.

Endret av peace2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er Jævlig arrogant & frekt av deg å si Dritt & falske påstander om andres relegioner.

Greit det. Da kan vi lage en avtale da, om at ingen av oss skal gjøre slikt igjen. Så slipper vi både skittkastinga og forsøket på å konvertere.

 

Husk, ingenting av dette hadde skjedd dersom du ikke hadde påstått at islam var den eneste sanne religionen og at vi burde tro på din gud. Du skapte denne konflikten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...