Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

du har sikkert hørt om adam og hawa ( adam & eva ) de vær dem første menneskene gud skapt.

Nå har du virkelig misforstått. Ask og Embla var de første menneskene gudene skapte.

 

Ikke glem at koranen inneholder mange motsigelser og er ikke særlig imponerende. Men så er det en bok skrevet av pedofile og landeveisrøvere.

 

http://skepticsannotatedbible.com/quran/contra/by_name.html

 

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(...)

det er mye du må ikke gjøre når du er muslim feks.ikke ( å dreppe,stjelle, lyge, ha dårlig syn på andre osv... )

(...)

Dette er vel helt vanlige ting man skal prøve å unngå som et menneske uten en spesiell religion også?

Ja det kan stemme fint det du sier. men har du tenkt videre på hva som ville skje med deg etter døden? noen spørsmål vil dukke opp:

Bl.ant Om noen har varslet deg dette livet,slik jeg gjør nå. (som vil starte nå) evt. hvorfor du valgte å ikke tro på det. hvorfor du sa at det var falsk uten å sjekke det. osv...

Dette er bare noen basics, Koranen forteller i detaljer. men mange velger å ikke bli veiledet. så valget er nok dems. Veiledelsen er fra Gud.

Jeg snakker ikke til deg personlig , men sånn generelt.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Ja det kan stemme fint det du sier. men har du tenkt videre på hva som ville skje med deg etter døden? noen spørsmål vil dukke opp:

Bl.ant Om noen har varslet deg dette livet,slik jeg gjør nå. (som vil starte nå) evt. hvorfor du valgte å ikke tro på det. hvorfor du sa at det var falsk uten å sjekke det. osv...

Dette er bare noen basics, Koranen forteller i detaljer. men mange velger å ikke bli veiledet. så valget er nok dems. Veiledelsen er fra Gud.

Jeg snakker ikke til deg personlig , men sånn generelt.

Jeg har advart deg. Har du sjekket norrøn religion? Hvorfor vil du ikke tro på de virkelige gudene? Hvorfor sier du at alle andre guder er falske uten å sjekke det?

 

Dette er kun noen eksempler som viser hvor hyklerske muslimer og spessielt du er. Koranen er en bok skrevet av mennesker uten utdanning. Ingenting i boken er overbevisende for dagens mennesker. Ingen her vil la seg lure av slike påstander. Jeg snakker til deg personlig.

http://www.youtube.com/watch?v=MV5w262XvCU

 

Endret av Abigor
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ja det kan stemme fint det du sier. men har du tenkt videre på hva som ville skje med deg etter døden?

 

Absolutt ingenting, når det gjelder personen. Når hjernen dør så er personen død. Kroppen i seg selv vil råtne bort.

 

Vi har ingen sjel som kan overleve kroppen. Alle dine forberedelser er forgjeves.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja det kan stemme fint det du sier. men har du tenkt videre på hva som ville skje med deg etter døden? noen spørsmål vil dukke opp:

Bl.ant Om noen har varslet deg dette livet,slik jeg gjør nå. (som vil starte nå) evt. hvorfor du valgte å ikke tro på det. hvorfor du sa at det var falsk uten å sjekke det. osv...

Dette er bare noen basics, Koranen forteller i detaljer. men mange velger å ikke bli veiledet. så valget er nok dems. Veiledelsen er fra Gud.

Jeg snakker ikke til deg personlig , men sånn generelt.

Har jeg sagt noe sted at jeg ikke tror?

Har jeg sagt noe sted at det er falskt?

I såfall: hvor og hva?

 

Har aldri lest Koranen, og kommer nok heller aldri til å gjøre det.

Jeg har lest litt her og der i Bibelen, men that's it.

 

Kan ikke si jeg er troende nå lenger, men jeg skal svare deg på det du spør om, selv om jeg ikke aner hvor spørsmålene kom ifra.

 

Jeg tror det er det samme etter døden som før fødselen.

Jeg vil gjerne tro at jeg kommer i et vakkert himmelrike med alle de jeg er så glad i, men dessverre tror jeg ikke det. Vil ikke ha forventningene for høyt oppe.

 

Det som står under der skjønte jeg ikke så mye av. Føler at det var litt usammenhengende setninger. Kan du forklare det nærmere?

Lenke til kommentar

du har sikkert hørt om adam og hawa ( adam & eva ) de vær dem første menneskene gud skapt.

Nå har du virkelig misforstått. Ask og Embla var de første menneskene gudene skapte.

 

Ikke glem at koranen inneholder mange motsigelser og er ikke særlig imponerende. Men så er det en bok skrevet av pedofile og landeveisrøvere.

 

http://skepticsannotatedbible.com/quran/contra/by_name.html

Er kun for dem som mangler logikk.

,,,,,,,,,

La oss ta eksempel :

Alcohol var vanslig brukt.

så skulle det forbys gradvis.

 

Først sa Gud at alcohol ikke skulle drikkes når man skulle be.

 

Så kom endlige forbudet

Strong drink and games of chance. Say: In both is great sin.

............

Så det du kommer med er misledelse for andre. Du blir nok dømt for det uten tvil Abigor . du skal stå forran Gud uten behjelpere. så blir du spurt om hvorfor du har sagt det du sa. dette er hvis du dør slik du er nå. Gud godtar at du angrer sålenge du lever.

 

Anbefaler ikke deg å snakke stygt om Gud som skape alt rundt deg.

Lenke til kommentar
Så det du kommer med er misledelse for andre. Du blir nok dømt for det uten tvil Abigor . du skal stå forran Gud uten behjelpere. så blir du spurt om hvorfor du har sagt det du sa. dette er hvis du dør slik du er nå. Gud godtar at du angrer sålenge du lever.

 

Anbefaler ikke deg å snakke stygt om Gud som skape alt rundt deg.

 

Tomme Trussler 2!

Endret av Gabbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det kan stemme fint det du sier. men har du tenkt videre på hva som ville skje med deg etter døden? noen spørsmål vil dukke opp:

Bl.ant Om noen har varslet deg dette livet,slik jeg gjør nå. (som vil starte nå) evt. hvorfor du valgte å ikke tro på det. hvorfor du sa at det var falsk uten å sjekke det. osv...

Dette er bare noen basics, Koranen forteller i detaljer. men mange velger å ikke bli veiledet. så valget er nok dems. Veiledelsen er fra Gud.

Jeg snakker ikke til deg personlig , men sånn generelt.

Har jeg sagt noe sted at jeg ikke tror?

Har jeg sagt noe sted at det er falskt?

I såfall: hvor og hva?

 

Har aldri lest Koranen, og kommer nok heller aldri til å gjøre det.

Jeg har lest litt her og der i Bibelen, men that's it.

 

Kan ikke si jeg er troende nå lenger, men jeg skal svare deg på det du spør om, selv om jeg ikke aner hvor spørsmålene kom ifra.

 

Jeg tror det er det samme etter døden som før fødselen.

Jeg vil gjerne tro at jeg kommer i et vakkert himmelrike med alle de jeg er så glad i, men dessverre tror jeg ikke det. Vil ikke ha forventningene for høyt oppe.

 

Det som står under der skjønte jeg ikke så mye av. Føler at det var litt usammenhengende setninger. Kan du forklare det nærmere?

Har jeg sagt noe sted at jeg ikke tror?

Har jeg sagt noe sted at det er falskt?

I såfall: hvor og hva?

Nei som sagt så jeg snakka generelt. for det gjelder alle mennesker.

- Ang. "falsk" det er mange som sier at Koranen ikke kom fra Gud. at det kun ble diktet opp at profeten Mohammed (pbuh).

 

 

Har aldri lest Koranen, og kommer nok heller aldri til å gjøre det.

er direkte grunn til:

Jeg vil gjerne tro at jeg kommer i et vakkert himmelrike med alle de jeg er så glad i, men dessverre tror jeg ikke det. Vil ikke ha forventningene for høyt oppe.
Lenke til kommentar

Så det du kommer med er misledelse for andre. Du blir nok dømt for det uten tvil Abigor . du skal stå forran Gud uten behjelpere. så blir du spurt om hvorfor du har sagt det du sa. dette er hvis du dør slik du er nå. Gud godtar at du angrer sålenge du lever.

 

Anbefaler ikke deg å snakke stygt om Gud som skape alt rundt deg.

Her kommer du med påstander. Når muslimer ikke lenger klarer å lure fornuftige og kritiske mennesker med ørkenpapirene sine, så bruker de det mest effektive virkemiddelet: Trussel om straff og tortur i det neste liv! Beklager, du klarer ikke å lure noen med det. Skal jeg tro på din gud, bare for et tomt løfte om belønning etter at jeg dør? Hva vis du tar feil og det skjer noe helt annet? En av de minst troverdige religionene er jo islam.

 

Sjangsen er 99.9999% at du tar feil.

 

Når du dør, da skal troll denge deg helt til ragnarok.

Lenke til kommentar

Ja det kan stemme fint det du sier. men har du tenkt videre på hva som ville skje med deg etter døden?

 

Absolutt ingenting, når det gjelder personen. Når hjernen dør så er personen død. Kroppen i seg selv vil råtne bort.

 

Vi har ingen sjel som kan overleve kroppen. Alle dine forberedelser er forgjeves.

Det er sant , så blir kroppen borte etterhvert, det vil bli kun et lite bein igjen (veldig liten bit)

..................

menneskene vil gjenopprettes fra det til dømmedagen.

utforsk gjerne dette med beinet om du tror at jeg juger.

 

Så det du kommer med er misledelse for andre. Du blir nok dømt for det uten tvil Abigor . du skal stå forran Gud uten behjelpere. så blir du spurt om hvorfor du har sagt det du sa. dette er hvis du dør slik du er nå. Gud godtar at du angrer sålenge du lever.

 

Anbefaler ikke deg å snakke stygt om Gud som skape alt rundt deg.

Her kommer du med påstander. Når muslimer ikke lenger klarer å lure fornuftige og kritiske mennesker med ørkenpapirene sine, så bruker de det mest effektive virkemiddelet: Trussel om straff og tortur i det neste liv! Beklager, du klarer ikke å lure noen med det. Skal jeg tro på din gud, bare for et tomt løfte om belønning etter at jeg dør? Hva vis du tar feil og det skjer noe helt annet? En av de minst troverdige religionene er jo islam.

 

Sjangsen er 99.9999% at du tar feil.

 

Når du dør, da skal troll denge deg helt til ragnarok.

kjansen er 100,000000000000000000000% at jeg tar riktig Abigor.

 

Så det du kommer med er misledelse for andre. Du blir nok dømt for det uten tvil Abigor . du skal stå forran Gud uten behjelpere. så blir du spurt om hvorfor du har sagt det du sa. dette er hvis du dør slik du er nå. Gud godtar at du angrer sålenge du lever.

 

Anbefaler ikke deg å snakke stygt om Gud som skape alt rundt deg.

Her kommer du med påstander. Når muslimer ikke lenger klarer å lure fornuftige og kritiske mennesker med ørkenpapirene sine, så bruker de det mest effektive virkemiddelet: Trussel om straff og tortur i det neste liv! Beklager, du klarer ikke å lure noen med det. Skal jeg tro på din gud, bare for et tomt løfte om belønning etter at jeg dør? Hva vis du tar feil og det skjer noe helt annet? En av de minst troverdige religionene er jo islam.

 

Sjangsen er 99.9999% at du tar feil.

 

Når du dør, da skal troll denge deg helt til ragnarok.

kjansen er 100,000000000000000000000% at jeg tar riktig Abigor.

Lenke til kommentar

Det er sant , så blir kroppen borte etterhvert, det vil bli kun et lite bein igjen (veldig liten bit)

..................

menneskene vil gjenopprettes fra det til dømmedagen.

utforsk gjerne dette med beinet om du tror at jeg juger.

Dersom du prøver å lure folk til å tro på din gud, så virker det mot sin hensikt. Det eneste du oppnår her er å støte folk vekk fra islam.

 

Jeg vil aldri la min hjerne være en koloni for din religiøse imperialisme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei som sagt så jeg snakka generelt. for det gjelder alle mennesker.

- Ang. "falsk" det er mange som sier at Koranen ikke kom fra Gud. at det kun ble diktet opp at profeten Mohammed (pbuh).

Altså, tro meg når jeg sier dette: det er ikke for å være frekk; men spyttet Gud den ut av himmelen til oss da?

 

Selvfølgelig er det mennesker som har skrevet boka.

 

Og hvorfor skulle en så stor andel av verdens befolkning være ikke-troende, hvis denne Guden er sann?

Lenke til kommentar

Altså, tro meg når jeg sier dette: det er ikke for å være frekk; men spyttet Gud den ut av himmelen til oss da?

 

Selvfølgelig er det mennesker som har skrevet boka.

 

Og hvorfor skulle en så stor andel av verdens befolkning være ikke-troende, hvis denne Guden er sann?

For det første, velkommen til islam. Muslimer tror veldig mye rart som kritiske og fornuftige mennesker ikke tror på. For det andre er andelen ikke-muslimer som også er religiøse mye større enn andelen ikke-troende.

 

Hvorfor tror flest mennesker på andre eller ingen guder?

 

Fordi islam ikke er det eneste alternativet, og langt ifra den mest troverdige religionen. Sannsynligheten for at islam er den riktige religionen er uendelig usannsynlig.

Lenke til kommentar

Peace 2, du bruker middelalderstrategier for å prøve å konvertere folk, men vi er fra den opplyste delen av verden hvor folk faktisk tar til seg kunnskap. Er det virkelig så totalt umulig å bevise denne guden? :/

Selvfølgelig er det umulig å bevise guden til peace2. Det handler om tro, ikke viten. Dette er omtrent det eneste peace2 og jeg er enige i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oi, glemte visst å fortelle at jeg har vært kristen.

Men jeg er glad det var folk her på forumet som tok meg til fornuft :)

Du vil ikke fortså det jeg sier nå så lett uten å lese selv.

men kristendommen stammer fra Islam slik som Jødedom.

Allah sendte både Moses og Jesus for å veilede folk. men folk ble Jøder & kristne etterhvert som de ble misledd. dvs. Gud sendte Jesus fordi Jødene var blitt misledet. Det er samme Grunn for at Gud sendte Mohammed (Pbuh). det er veldig klart det at Biblen som fins idag ikke sier det samme som de andre versonene den har.

 

Grunnen til at Gud sendte profet Mohammed (pbuh) var også blant annet for å rette folk å fortelle at Jesus (pbuh) var en Profet født mirakelt & at han ikke var Guds sønn , men sendebud. Kristne arabere sier at Allah så Allah er ikke noe nytt ord. Gud er en og den samme for Alle. Jeg snakker om ekte Gud , som skapte universet vårt & mye mer.

 

Jeg tror ikke det at du kommer til å leve et perfekt liv her heller , en eller annen dag blir du sikkert syk som mange er nå. du vil fort vite at du ikke er i et uendlig godt liv. som du ville ha fått om du bare følgte guds veiledelse.

 

Det at det er flertall som støtter deg spiller ingen rolle , for dem vil kun tenke på seg selv i dommedagen.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Okei, så jeg kommer til å bli syk, lide, og så dø fordi jeg ikke tror på Islam Guden?

 

Det må være det dummeste jeg har hørt....

Jeg sa abslutt ikke det. så ikke putt ord i munnen min.

Alt jeg sa var at det perfekte livet du har nå ikke vil vare lenge før du oppdager at det egentlig ikke er så perfekt som det "var". Det har noe med at vi er i prøve.

Du vil kanskje ikke skjønne det akuratt nå. bare husk at livet her ikke er lagd for å være perfekt.

Gud sier at Jordelivet er ikke vært myggeving iforhold til nesteliv.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...