Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Folk var STØRRE fysiksk før :)

Levealder var bort i mot 1000 år.

 

du kan ha rett dersom du sikter til noen år siden for levealdren går i bølger, mulig at du nevner nedturer men folk var Større for lenge siden.

Du er den eneste i Norge som tror dette. Ingen seriøse forskere er enige i deg. Ingen av landets universiteter er enige i deg.

 

Studerer du peace2? Isåfall, hva studerer du og hvor studerer du? Det er godt mulig at du har mennesker med lang utdanning innen biologi i nærheten av deg. De kan fortelle deg at intet menneske noensinne har vært 1000år. Dessuten har jeg en artikkel om "kjempene" som du snakker om, og det er kun en bløff.

Jeg er ikke den eneste i Norge som tror dette. sjekk deg selv for feil. kjenner du forskerene personlig? har du besøkt alle lands universiteter & spurt dem om dette? hvis ikke så kommer du nok med det jeg kaller for løgn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke den eneste i Norge som tror dette. sjekk deg selv for feil. kjenner du forskerene personlig? har du besøkt alle lands universiteter & spurt dem om dette? hvis ikke så kommer du nok med det jeg kaller for løgn.

Det er ikke bedre å slå i bordet med noen kildehenvisninger enn å gå rett i kjekle-modus?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke den eneste i Norge som tror dette. sjekk deg selv for feil. kjenner du forskerene personlig? har du besøkt alle lands universiteter & spurt dem om dette? hvis ikke så kommer du nok med det jeg kaller for løgn.

Hvem andre tror på noe så sprøtt som at det fantes kjemper før og at mennesker kunne bli 1000 år gamle? Jeg har aldri hørt om eller møtt noen i hele mitt liv i Norge som har påstått noe så rart.

 

Og ja, jeg har en LANG erfaring innen norske skolevesen og utdanningssystem. Jeg har tross alt vært igjennom 15 år med ulike former for offentlig utdanning, så du behøver ikke tvile. Hvilke forskere sier at mennesker har levd i 1000 år? Ingen! Hvilke forskere sier at mennesker var kjemper før? Ingen.

 

Hvordan vet jeg det? Jeg følger med i media, jeg ser hva forskere sier, jeg ser hva de med biologiutdanning sier, jeg har selv hatt biologi 1 & 2 på videregående, jeg ser dokumentarer osv.

 

Ingen seriøse kilder kommer med så drøye påstander. Det du sier, er du alene om.

Lenke til kommentar

Folk var STØRRE fysiksk før :)

Levealder var bort i mot 1000 år.

 

du kan ha rett dersom du sikter til noen år siden for levealdren går i bølger, mulig at du nevner nedturer men folk var Større for lenge siden.

 

Selvfølgelig må det være rett, det er jo selveste DU som sier det.

Kom ut av fantasiverdenen din, og lær deg kildekritikk.

Lenke til kommentar

Så du i det hele tatt hva Narsissisten skrev i post #288?

 

Og jeg etterlyser svar på følgende:

Jeg ba deg ikke lure deg unna. La meg forklare hvorfor du feiler.

 

Jeg har skrevet på en post-it-lapp at jeg er Gud. Ja, den guden du tilber. Når du ber meg bevise at jeg er denne guden, viser jeg enkelt og greit til denne lappen. Dersom du ikke godtar at jeg er gud er du dobbeltmoralsk.

 

Nå, tilbake til spørsmålet: Hvor kommer guden din fra?

 

Redigert: Jeg tar gjerne bilde av den, slik at du har fotobevis.

JEg vil & skal aldri bøye meg for et menneske. æsj!

 

For dere som vil vite mer om denne holdningen, anbefaler jeg denne boken på det varmeste:

 

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=148213

 

Boken er skrevet av Sayyid Qutb, en av Det Muslimske Brorskaps grunnleggere, og er en av islamismens viktigste kampskrifter. Denne boken vil få "bitene til å passe", hva gjelder kokko-uttalelser fra enkelte ikke-navngitte brukere på forumet.

 

Boken er tynn, lettlest og svært lærerik for dere som synes dette er viktig å vite noe om.

Lenke til kommentar

En ting er vaffal sikkert, slik jeg ser det lever allerede mange muslimer i et helvete på jord, undertykt av den islamske religion og kultur. Hvis dette er det Gud ønsker av oss, velger jeg gladlig et etterliv i helvete i sympati for disse.

 

At jeg slipper å støte borti samanta1 og peace2 får reknes som et pluss.

 

Så skal jeg ta den praten med Gud når vi kommer så langt og får sett ant forholdene litt. Har en ting eller to jeg skulle tatt opp med ham jeg også...

 

 

hehehe, må le litt beklage, det er ikke religionen som har gjort at muslimene en del av dem lever sånn så du nevner,det er mye annet som kan gjøre at mann lever sånn,hvis du mener kvinnelige rettigheter så har ikke gud sagt at kvinner får ikke rettigheter, i koranen står det hvordan alle menneske har rettigheter og hva vi må gjøre for å ha det alltid godt, men det er dessverre folken menneskene som gjør at de lever sånnt.

den opprinnelige islamen er den beste,det finnes fake og original !!

 

mange er muslim men det hjelper ikke å si jeg er muslim når du dreper,lyver,stjeler, gjør alt verst.

 

en ekte muslim er ren,har et hjerte som en hvitt bommul, hjelper andre, respekterer, aksepterer å leve som den er,er glad i livet for gud,og lever som en konge fordi de føler at de har alt mens de ikke har noe, om det skjer noe og de mister noen de er glad i de blir ikke trist å ta livet av seg selv men de føler at det er gud som har skapt h*n det er gud som eier oss. vi er tilbake til han uansett om det er i dag eller imorgen eller neste år, ingen vet når.

 

Og alikevell stemmer ikke dette med verden forøvrig. Dette er ditt utopiske syn på "ekte" islam, som forøvrig ikke har rot i virkeligheten.

 

Du kan ikke si at det er pågrunn av religion det er slik, når faktum er at det netopp er derfor at det er slik. Religion er ikke mer enn de mennesker som utøver den.

 

Det er såklart flere ting som kan gi det samme resultatet, men det endrer heller ingen ting. Islam som religion, og kulturen som har fulgt i kjølevannet, er tuftet på frykt og straff.

Individets frie vilje er fjernet og det samme gjelder enkeltmenneskets rettigheter.

 

Vold, utnyttelse og drap av andre mennesker, i hovesak kvinner, er ikke bare akseptert, men forventet i svært store deler av den muslimske verden. Dette er også et faktum. Det er ikke å komme unna.

 

Det hjelper det ikke at du har en helt annen illusjon av hvordan det skulle ha vært.

Lenke til kommentar
Hvorfor i svarte f*en kan du ikke selv argumentere for hvordan mennesker liksom levde i tusen år? Du nevnte det jo, eller gidder du ikke gjøre annet enn å sitere koranen? Hva var isåfall vitsen med denne ubrukelige tråden?

så egentlig ikke dette sitatet (lurte ikke meg unna)

Men jeg er ikke noe "allviten" her så jeg kan lett si "jeg vet ikke". Jeg vet bare at Gud er. Koranen er Guds nyeste bok fri for feil ,så hvorfor ikke sitere derfra?

Jeg tror tåden ble lagd kun så folk som ble hjernevasket anående islam kan gjerne gå inn å lese Islam selv så de kan bekrefte at det som blir sagt om Islam ikke stemmer

 

Dette beviser ikke annet at det ikke er mulig å diskutere religion, ganske enkelt fordi fornuft og argumentasjonrekker ikke gjelder for dette tema.

 

Du har personer som har blitt fortalt av sine foreldre og eller andre religiøse at man har en bok av absolutt sannhet. Hvis man da velger å tro dette, samt avfeie alle logiske brister i boken, se bort i fra dens åpenbare feil, samt se bort fra det faktum at man i dag vitenskaplig kan forklare de faktum man behøvde religion for å forklare for 1000-2000 år siden, så er det ingen vits i å diskutere.

 

En hver argumentasjonsrekke kan avfeies med Gud er allmektig, feilen er ikke.

 

Når muslimer som bor i Norge i så stor grad som dette ikke en gang klarer å se de massive problemene islam i så store deler av verden fører med seg, så sier det seg selv at folk som ikke har fått annen påvirkning by default er helt på jordet. Om dette skyldes selve Gud, troen, religionen eller kulturen eller alle er ikke vesentlig.

Lenke til kommentar

Folk var STØRRE fysiksk før :)

Levealder var bort i mot 1000 år.

 

du kan ha rett dersom du sikter til noen år siden for levealdren går i bølger, mulig at du nevner nedturer men folk var Større for lenge siden.

Både ja og nei. Generelt sett er det eit veldokumentert faktum at gjennomsnittleg høgde har auka, du kan til dømes sjå denne sida med høgdestatistikk frå vikingtida.

 

Dersom vi ser på tidlegare tider har du derimot riktig i at det eksisterte eit tidlegare folkeslag av såkalla kjemper. Desse vert først nemnde i 1.Mos 6,4: "På den tid, og sidan òg, var det kjemper på jorda. For gudesønene levde saman med menneskedøtrene og fekk born med dei. Det var dei veldige mennene frå eldgamal tid, dei namngjetne." Eit spesielt kjenneteikn blant desse var at dei hadde 6 fingrar på kvar hand og 6 tær på kvar fot, som vi kan lese i 2. Sam 21,20: "Sidan kom det til strid ved Gat. Der var det ein kjempekar som hadde seks fingrar på kvar hand og seks tær på kvar fot, tjuefire fingrar og tær i alt. Han òg var ætta frå Rafa."

 

Meir informasjon og arkeologiske funn kan finnast på denne sida

Lenke til kommentar
hehehe, må le litt beklage, det er ikke religionen som har gjort at muslimene en del av dem lever sånn så du nevner,det er mye annet som kan gjøre at mann lever sånn,hvis du mener kvinnelige rettigheter så har ikke gud sagt at kvinner får ikke rettigheter, i koranen står det hvordan alle menneske har rettigheter og hva vi må gjøre for å ha det alltid godt, men det er dessverre folken menneskene som gjør at de lever sånnt.

Du ser det du ønsker å se. Islam er ikke slik du beskriver det.

Her er beviset:

 

WomenStatKor_72dpi_preview.jpg

 

 

WomenStatHadith_72dpi_preview.jpg

Lenke til kommentar

Folk var STØRRE fysiksk før :)

Levealder var bort i mot 1000 år.

 

du kan ha rett dersom du sikter til noen år siden for levealdren går i bølger, mulig at du nevner nedturer men folk var Større for lenge siden.

Både ja og nei. Generelt sett er det eit veldokumentert faktum at gjennomsnittleg høgde har auka, du kan til dømes sjå denne sida med høgdestatistikk frå vikingtida.

 

Dersom vi ser på tidlegare tider har du derimot riktig i at det eksisterte eit tidlegare folkeslag av såkalla kjemper. Desse vert først nemnde i 1.Mos 6,4: "På den tid, og sidan òg, var det kjemper på jorda. For gudesønene levde saman med menneskedøtrene og fekk born med dei. Det var dei veldige mennene frå eldgamal tid, dei namngjetne." Eit spesielt kjenneteikn blant desse var at dei hadde 6 fingrar på kvar hand og 6 tær på kvar fot, som vi kan lese i 2. Sam 21,20: "Sidan kom det til strid ved Gat. Der var det ein kjempekar som hadde seks fingrar på kvar hand og seks tær på kvar fot, tjuefire fingrar og tær i alt. Han òg var ætta frå Rafa."

 

Meir informasjon og arkeologiske funn kan finnast på denne sida

 

Har du noe peer-reviewed litteratur du kan referere til angående disse kjempene (ikke bibelen er du grei) ?

Lenke til kommentar

Folk var STØRRE fysiksk før :)

Levealder var bort i mot 1000 år.

 

du kan ha rett dersom du sikter til noen år siden for levealdren går i bølger, mulig at du nevner nedturer men folk var Større for lenge siden.

Både ja og nei. Generelt sett er det eit veldokumentert faktum at gjennomsnittleg høgde har auka, du kan til dømes sjå denne sida med høgdestatistikk frå vikingtida.

 

Dersom vi ser på tidlegare tider har du derimot riktig i at det eksisterte eit tidlegare folkeslag av såkalla kjemper. Desse vert først nemnde i 1.Mos 6,4: "På den tid, og sidan òg, var det kjemper på jorda. For gudesønene levde saman med menneskedøtrene og fekk born med dei. Det var dei veldige mennene frå eldgamal tid, dei namngjetne." Eit spesielt kjenneteikn blant desse var at dei hadde 6 fingrar på kvar hand og 6 tær på kvar fot, som vi kan lese i 2. Sam 21,20: "Sidan kom det til strid ved Gat. Der var det ein kjempekar som hadde seks fingrar på kvar hand og seks tær på kvar fot, tjuefire fingrar og tær i alt. Han òg var ætta frå Rafa."

 

Meir informasjon og arkeologiske funn kan finnast på denne sida

Og dette tror du på?

Seriøst?

 

Hadde det vært funnet skjelettdeler og andre tegn på kjemper hadde vi visst om det, eller i det minste funnet info om dette på seriøse vitenskaplige sider, ikke bare religiøse sider.

 

Eller er det en konspirasjon for å skjule dette satt i verk av onde antireligiøse krefter?

 

Våkn opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...