Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Jeg ba deg ikke lure deg unna. La meg forklare hvorfor du feiler.

 

Jeg har skrevet på en post-it-lapp at jeg er Gud. Ja, den guden du tilber. Når du ber meg bevise at jeg er denne guden, viser jeg enkelt og greit til denne lappen. Dersom du ikke godtar at jeg er gud er du dobbeltmoralsk.

 

Nå, tilbake til spørsmålet: Hvor kommer guden din fra?

 

Redigert: Jeg tar gjerne bilde av den, slik at du har fotobevis.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor i svarte f*en kan du ikke selv argumentere for hvordan mennesker liksom levde i tusen år? Du nevnte det jo, eller gidder du ikke gjøre annet enn å sitere koranen? Hva var isåfall vitsen med denne ubrukelige tråden?

så egentlig ikke dette sitatet (lurte ikke meg unna)

Men jeg er ikke noe "allviten" her så jeg kan lett si "jeg vet ikke". Jeg vet bare at Gud er. Koranen er Guds nyeste bok fri for feil ,så hvorfor ikke sitere derfra?

Jeg tror tåden ble lagd kun så folk som ble hjernevasket anående islam kan gjerne gå inn å lese Islam selv så de kan bekrefte at det som blir sagt om Islam ikke stemmer

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Du siterte koranen for helvete. At det er mulig. Du vil ikke klare å konvertere noen uansett, du er verken slange-aktig nok eller manipulativ nok. Dra til ifyou'renotamuslimyou'reretarded.com og diskuter der eller noe.

Jeg jeg sagt at jeg vil konvertere deg? :dribble:

Dra til ifyou'renotamuslimyou'reretarded.com og diskuter der eller noe.

Lenke til kommentar

Hvordan kan vi bekrefte at det ikke stemmer når du baserer det du sier på en feilaktig bok? Du argumenterer ikke for noe du sier. Du er bokstavelig talt den verste formen for stereotypfanatikere i diskusjoner, nettopp fordi du bare siterer feilaktige kilder.

om du ser på det som feil kilde så er det ditt problem. jeg ser ikke på det som feil kilde.

Jeg har oppgitt referanser hele tiden så ikke lek idiot. du kn fort google vers nummeret & finne mer ut av det.

Lenke til kommentar

For å svare på det du sier om aldring i koranen, Peace2, skrev jeg kort noe som et eksempel på hvordan man argumenterer og baserer argumentene sine på noe.

 

Vi skiller mellom to typer aldring: Skadebasert aldring, «programmert» aldring.

 

Denne skaden er som regel et resultat av naturlige cellulære prosesser, eller feilaktig opphold/selv''reparering'' av den menneskelige kropp, mens denne programmeringen er drevet av genetiske regulerte prosesser, altså i DNAet vårt og de mest grunnleggende/enkle enkle cellene vi har.

 

Selv om vi skiller mellom disse to typene aldring, eller teoriene om aldring, er det åpenbart at genetisk aldring, eller programmert aldring finnes i begge to.

 

Om man tar enda et skritt utover, kommer man til skadebasert aldring i form av naturlige påvirkningsfaktorer som vi omgir oss med i livet. Dette kan være alt fra hvor man bor i verden, hva man spiser, hvor ofte man beveger seg, til hvor lykkelig man er (ja, faktisk). Som en bekreftelse på dette kan man bruke et veldig greit eksempel, som er vidt forskjellige levetider verden rundt. I Afrika lever det gjennomsnittlige mennesket mye kortere enn noen fra Europa (forskjellen er derimot bare et par tiår max, i liten sammenligning til det koranen påstår), dette til tross for enormt forskjellige levetider (og på grunn av, selvsagt).

 

I dag har vitenskapen også kommet enormt langt, og sørger derfor selvfølgelig for lengre levetider. Endringene her, derimot, og den samtidsaktuelle reelle levetiden differensierer mikroskopisk sammenlignet med tallene Islam inneholder.

 

Om vi lager et lite sammendrag ser vi at til tross for enormt forskjellige levemåter, enormt forskjellige miljø verden over, og enormt forskjellige levetider, så er forskjellen likevel bare med noen tiår. Om man tar i bruk moderne teknologi og kunnskap kan man kanskje strekke dette med noen prosent. Hvordan finner du det troverdig at mennesket liksom har levd flere hundre år lengre (altså flere hundre prosent)? Og hvordan har den genetiske aldringen blitt redusert med flere hundre år plutselig i historien?

 

http://www.senescence.info/theories.html

 

Denne linken inneholder dusinvis av linker. Se gjerne på alle om ønsket.

 

Dette ble rotet men er det eneste jeg orker å skrive når jeg er trøtt. Det er et eksmpel på ordentlig argumentering, Peace2, hvor jeg baserer meningene mine på argumenter og kilder. Jeg siterer ikke blindt uten å forklare verken kilden eller å utdype om sitatet. Ta GJERNE notater. Om du skriver mer utdypende skal jeg med glede lese alle innleggene dine, og ikke bli oppgitt i prosessen.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det har vi utviklet oss fra encellede organismer.

hvor kom de encellede organismer. fra? hvem skapte dem?

 

 

Ingen skapte dem, de kom til av naturlige kjemiske reaksjoner.

 

 

Jeg vet ikke hva som er vært i denne tråden, huggslangens rasisme eller muslimenes tafatte forsøk på bevise fantasi.

 

Gunfreak, kan du redegjøre for hvorfor du kaller meg en rasist?

Lenke til kommentar

"There is a fundamental difference between religion, which is based on authority [imposed dogma, faith], [as opposed to] science, which is based on observation and reason. Science will win because it works."

-Stephen Hawking

 

Jeg har innsett at du misliker innleggene mine, men det jeg sikter til mht. Peace2, er den totale mangel for enhver argumentasjon uansett hvordan han ser på det. Han argumenterer ikke teologisk, filosofisk, eller vitenskapelig, men forkynner heller religionen sin, og hevder at han ikke prøver å konvertere noen.

Endret av Narsissisten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har innsett at du misliker innleggene mine, men det jeg sikter til mht. Peace2, er den totale mangel for enhver argumentasjon uansett hvordan han ser på det. Han argumenterer ikke teologisk, filosofisk, eller vitenskapelig, men forkynner heller religionen sin, og hevder at han ikke prøver å konvertere noen.

Helt enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, så det er SÅNN det er!

Ja :) ser du vissdom bak det?

Gud vil det beste fo oss, men vil at vi skal forjene det selv.

-----------

Er ikke det Dumt å ikke takke den som skapte deg& alt det gode for deg? heller sitte på forum & si det værste som fins. synes ikke du det er urettferdig? , mot kongen av universet?:/

Jeg tror nok ikke du skjønte helt hva jeg mente.. :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

tips (folk var større fysisk før )...

 

Dette er feil. Folk var langt mindre før enn det de er nå. Det kommer av vitamintilskudd, bedre helse og mer næring.

 

Forventet levealder var på rundt 20-40 år før i tiden, og selv i noen afrikanske land er forventet levealder på dette nivået i dag også.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

tips (folk var større fysisk før )...

 

Dette er feil. Folk var langt mindre før enn det de er nå. Det kommer av vitamintilskudd, bedre helse og mer næring.

 

Forventet levealder var på rundt 20-40 år før i tiden, og selv i noen afrikanske land er forventet levealder på dette nivået i dag også.

Folk var STØRRE fysiksk før :)

Levealder var bort i mot 1000 år.

 

du kan ha rett dersom du sikter til noen år siden for levealdren går i bølger, mulig at du nevner nedturer men folk var Større for lenge siden.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Så du i det hele tatt hva Narsissisten skrev i post #288?

 

Og jeg etterlyser svar på følgende:

Jeg ba deg ikke lure deg unna. La meg forklare hvorfor du feiler.

 

Jeg har skrevet på en post-it-lapp at jeg er Gud. Ja, den guden du tilber. Når du ber meg bevise at jeg er denne guden, viser jeg enkelt og greit til denne lappen. Dersom du ikke godtar at jeg er gud er du dobbeltmoralsk.

 

Nå, tilbake til spørsmålet: Hvor kommer guden din fra?

 

Redigert: Jeg tar gjerne bilde av den, slik at du har fotobevis.

Lenke til kommentar

Folk var STØRRE fysiksk før :)

Levealder var bort i mot 1000 år.

 

du kan ha rett dersom du sikter til noen år siden for levealdren går i bølger, mulig at du nevner nedturer men folk var Større for lenge siden.

Du er den eneste i Norge som tror dette. Ingen seriøse forskere er enige i deg. Ingen av landets universiteter er enige i deg.

 

Studerer du peace2? Isåfall, hva studerer du og hvor studerer du? Det er godt mulig at du har mennesker med lang utdanning innen biologi i nærheten av deg. De kan fortelle deg at intet menneske noensinne har vært 1000år. Dessuten har jeg en artikkel om "kjempene" som du snakker om, og det er kun en bløff.

 

Jeg føler det er på tide at du forteller litt om hvilken utdanningsbakgrunn du har. For på ingen norske skoler kan man lære noe av det du forteller om. Inge skoler i Europa eller USA vil gå så langt og undervise i noe av dette tullet. Så hvor har du lært det, og hvor har du din skolebakgrunn fra?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Så du i det hele tatt hva Narsissisten skrev i post #288?

 

Og jeg etterlyser svar på følgende:

Jeg ba deg ikke lure deg unna. La meg forklare hvorfor du feiler.

 

Jeg har skrevet på en post-it-lapp at jeg er Gud. Ja, den guden du tilber. Når du ber meg bevise at jeg er denne guden, viser jeg enkelt og greit til denne lappen. Dersom du ikke godtar at jeg er gud er du dobbeltmoralsk.

 

Nå, tilbake til spørsmålet: Hvor kommer guden din fra?

 

Redigert: Jeg tar gjerne bilde av den, slik at du har fotobevis.

JEg vil & skal aldri bøye meg for et menneske. æsj!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...