Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det har vi utviklet oss fra encellede organismer.

hvor kom de encellede organismer. fra? hvem skapte dem?

 

 

Ingen skapte dem, de kom til av naturlige kjemiske reaksjoner.

 

 

Jeg vet ikke hva som er vært i denne tråden, huggslangens rasisme eller muslimenes tafatte forsøk på bevise fantasi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BTW:

I følge Gud så ble Adam (første mennesket skapt av leire.) (komplett kropp) så blåste Gud liv i ham.

 

Det er ikke slik at det plutselig dukket opp et menneske fra intet. Menneskearten stammer for aper, og vi har utviklet oss over flere millioner av år. Det er faktisk allment kjent. Du kan lese mer om menneskets opprinnelse her:

 

http://www.snl.no/mennesket/opprinnelse_og_utvikling

Lenke til kommentar

Står det i koranen at encellede organismer ble skapt? Eller mennesker?

Nei det står Adam & Eva.

 

Men det står at Gud er skaper av ALT (var nok derfor jeg spurte deg videre, for uansett så er Gud skaperen, men i dette tilfeldet har Gud informert oss at vi er barna til Adam& Eva). skapte alt med full nøyaktighet.

Lenke til kommentar
BTW:

I følge Gud så ble Adam (første mennesket skapt av leire.) (komplett kropp) så blåste Gud liv i ham.

 

Det er ikke slik at det plutselig dukket opp et menneske fra intet. Menneskearten stammer for aper, og vi har utviklet oss over flere millioner av år. Det er faktisk allment kjent. Du kan lese mer om menneskets opprinnelse her:

 

http://www.snl.no/mennesket/opprinnelse_og_utvikling

Ta en titt på hva Gud sa om skapelsen:

071 En gang sa Herren til englene: «Jeg vil skape mennesket av leire.

 

072 Når Jeg har formet ham og innblåst Min ånd i ham, så skal dere falle ham til fote.»

 

073 Og englene falt ned alle sammen,

 

074 unntatt Iblis. Han var hovmodig, og hørte til de vantro.

 

075 Han sa: «Nå Iblis, hva hindret deg i å falle ned for det Jeg har skapt med mine hender? Er du hovmodig, eller er du blitt stor på det?»

 

076 Han svarte: «Jeg er bedre enn ham! Du skapte meg av ild, og ham skapte Du av leire.»

 

077 Han sa: «Ut med deg herfra! Du er forkastet!

 

078 Min forbannelse skal hvile over deg til dommens dag.»

 

079 Han svarte: «Se det an med meg til den dag de gjenoppvekkes.»

 

080 Han sa: «Du er av dem det vil bli sett an med

 

081 til en bestemt tids dag.»

 

082 Han svarte: «Ved Din allmakt! Jeg skal føre dem vill alle sammen,

 

083 unntatt Dine oppriktige tjenere blant dem.»

 

084 Han sa: «Dette står fast, det Jeg sier står fast.

 

085 Jeg vil fylle helvete med deg og alle dem som følger deg.»

 

Gud skapte mennesket av en kombinasjon av elementer som koster nesten ingenting. Mysteriet ligger ikke i materialet ut som mennesket er laget, men i Skaperen ...

 

Som det er forklart i sura The Believers, 12 vers, ble mennesket skapt fra en kvintessens. Gud kombinerte elementene som finnes i leire som følge av fine beregninger. Disse elementene er harmonisk og proporsjonalt fordelt i kroppen ved fødselen, kroppen er programmert til å gjøre bruk av dem i rett forhold og til å disponere et eventuelt overskudd. Menneskekroppen inneholder om lag 2 kg kalsium. Kroppen vår trenger 120gr av kalium. En reduksjon av det kan føre til muskelkramper, tretthet, tarm problemer, og hjertebank. Vi trenger bare ca 2gr å 3gr av sink. Eventuelle senking i disse verdiene kan føre til tap av hukommelse, impotens, reduksjon av evnen til å handle og svekkelse av sansene av lukt og smak. Insuffisiens av selen kan føre til svekkelse av musklene, åreforkalkning og hjerte muskler ...

 

Koranen er nøyaktige i sine uttalelser. Opprette et levende vesen som mannen fra slike vanlig materie er en av de manifestasjoner av Guds allvitenhet. Forsiktig kombinasjon i følge andel av alle bestanddeler av menneskekroppen demonstrerer Guds makeløse design. Skapelsen av mennesket, et mesterverk, ut av en sak av enkle aspektet som leire, viser igjen Guds storhet.

 

 

 

Kapitel 30: - ...and from water We made all living things. Will they

Hvis du fortsatt ikke tror:

se kap 21 (The Prophets), vers 30

 

se kap 45- God created every moving creature from water...

se kap 24-The Light, 45

 

se kap 24- He is God, the Creator, the Maker, the Designer; to Him belong the most beautiful names. Whatever is in the heavens and the earth glorifies Him. He is the Almighty, the Wise.

se kap 59-Exodus, 24

 

2- Verily, We created the human from a drop of a liquid mixture in order to try him. Thus We made him a hearer and a seer.

76-The Human, 2

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Skapelsen av mennesket, et mesterverk, ut av en sak av enkle aspektet som leire, viser igjen Guds storhet.

 

Nå har jeg lest gjennom dette koranverset, men jeg ble ikke noe klokere. Så du i det hele tatt på lenken jeg gav deg? Mennesket ble ikke skapt av leire. Mennesket ble ikke skapt i det hele tatt. Mennesket er et produkt som er formet av dets forgjengere: http://no.wikipedia.org/wiki/Mennesker

 

Kapitel 30: - ...and from water We made all living things. Will they

Hvis du fortsatt ikke tror:

se kap 21 (The Prophets), vers 30

 

se kap 45- God created every moving creature from water...

se kap 24-The Light, 45

 

Alle levende skapninger ble dannet av vann? Sier koranen noe om hva vann består av da?

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar
Skapelsen av mennesket, et mesterverk, ut av en sak av enkle aspektet som leire, viser igjen Guds storhet.

 

Nå har jeg lest gjennom dette koranverset, men jeg ble ikke noe klokere. Så du i det hele tatt på lenken jeg gav deg? Mennesket ble ikke skapt av leire. Mennesket ble ikke skapt i det hele tatt. Mennesket er et produkt som er formet av dets forgjengere: http://no.wikipedia.org/wiki/Mennesker

Japp: men "er en gruppe aper" stemmer ikke med hva Gud sier om mennesker. aper er forskjellige dyr skapt av Gud som alt det andre.

 

Men Gud har konvertert noen mennesker til aper før i tid, dem ble straffet for å ha brytet et løfte med Gud.

 

Skapelsen av mennesket, et mesterverk, ut av en sak av enkle aspektet som leire, viser igjen Guds storhet.

 

Nå har jeg lest gjennom dette koranverset, men jeg ble ikke noe klokere. Så du i det hele tatt på lenken jeg gav deg? Mennesket ble ikke skapt av leire. Mennesket ble ikke skapt i det hele tatt. Mennesket er et produkt som er formet av dets forgjengere: http://no.wikipedia.org/wiki/Mennesker

 

Kapitel 30: - ...and from water We made all living things. Will they

Hvis du fortsatt ikke tror:

se kap 21 (The Prophets), vers 30

 

se kap 45- God created every moving creature from water...

se kap 24-The Light, 45

 

Alle levende skapninger ble dannet av vann? Sier koranen noe om hva vann består av da?

trengte Gud å uttdype mer der egentlig? jeg hadde ikke krevd mer enn det for jeg vet som mange andre hva vann er. trenger man å vite mer studerer man det.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Spesijelle mennesker:

- Adam (Skapt uten mor & far)

- Eva / "Hawwa" (skapt fra Adam) ( uten mor)

- Noah (Vår andre far ) han forble alene med familien sin da Gud straffet resten av folket med vann for å ha benektet å tro på Gud over nesten 940 år. ( det var vanlig alder for mennesker den tiden)

- Jesus ( Skapt uten far)

Det står mye mer om dem.

 

Seriøst, 940år, normalt på den tiden da de færreste ble mer enn 35-40år? Og dette tror du på? Latterlig, men lykke til :)

Lenke til kommentar

Spesijelle mennesker:

- Adam (Skapt uten mor & far)

- Eva / "Hawwa" (skapt fra Adam) ( uten mor)

- Noah (Vår andre far ) han forble alene med familien sin da Gud straffet resten av folket med vann for å ha benektet å tro på Gud over nesten 940 år. ( det var vanlig alder for mennesker den tiden)

- Jesus ( Skapt uten far)

Det står mye mer om dem.

 

Seriøst, 940år, normalt på den tiden da de færreste ble mer enn 35-40år? Og dette tror du på? Latterlig, men lykke til :)

da kan du egentlig bare begynne å forske, ikke drit deg ut, det er snakk om mange 1000 år =)

masse lykketil =)

 

tips (folk var større fysisk før )...

Lenke til kommentar
Japp: men "er en gruppe aper" stemmer ikke med hva Gud sier om mennesker. aper er forskjellige dyr skapt av Gud som alt det andre.

 

Nei, nettopp, det "gud" sier er altså riv ruskende galt. Vitenskapen forteller oss i detalj om menneskets opprinnelse, allikevel velger du å tro på en eventyrfortelling.

 

jeg hadde ikke krevd mer enn det for jeg vet som mange andre hva vann er. trenger man å vite mer studerer man det.

 

Ble mennesket skapt av vann, leire eller "gud"? Du velger altså å studere for å vite mer om vann. Det synes jeg er fornuftig. Hvorfor velger du ikke å studere for å få vite mer om menneskets opprinnelse? Da hadde du funnet ut at mennesket absolutt ikke ble dannet av vann, leire eller "gud".

Endret av Rotteh
Lenke til kommentar

Om folk var større fysisk med den menneskelige kroppen betyr det at de levde kortere din forbanna dust

 

For noen som er såpass stolt av å kunne støtte sine religiøse argumenter med vitenskap (som forøvrig også har vært feil helt opptil nå i denne unnskyldningen av en tråd), så er det overraskende at du ikke innser at det er biologisk umulig.

 

Om det ikke var klart at du var en religiøs skrulling før så er det hvertfall det nå.

 

"Japp: men "er en gruppe aper" stemmer ikke med hva Gud sier om mennesker. aper er forskjellige dyr skapt av Gud som alt det andre.

 

Men Gud har konvertert noen mennesker til aper før i tid, dem ble straffet for å ha brytet et løfte med Gud."

 

Du argumenterer ikke for en jævla dritt, men prøver heller å forkynne religionen din ved å fortelle om Islam. Ta å kom deg av nettet

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om folk var større fysisk med den menneskelige kroppen betyr det at de levde kortere din forbanna dust

Pass på oppførslen din ,samma gjelder han andre...

 

For noen som er såpass stolt av å kunne støtte sine religiøse argumenter med vitenskap (som forøvrig også har vært feil helt opptil nå i denne unnskyldningen av en tråd), så er det overraskende at du ikke innser at det er biologisk umulig.

Studer det igjen , enkelt! du vil huske meg for det :) da kan du egentlig bare akseptere Gud, du trenger ikke å kontakte meg/lignende.

 

Om det ikke var klart at du var en religiøs skrulling før så er det hvertfall det nå.

 

"Japp: men "er en gruppe aper" stemmer ikke med hva Gud sier om mennesker. aper er forskjellige dyr skapt av Gud som alt det andre.

 

Men Gud har konvertert noen mennesker til aper før i tid, dem ble straffet for å ha brytet et løfte med Gud."

 

Du argumenterer ikke for en jævla dritt, men prøver heller å forkynne religionen din ved å fortelle om Islam. Ta å kom deg av nettet

hva er galt med det jeg sa? ble du bare tom for argumenter & heller ville gå for å angripe Islam?

hadde jeg vist du var en drittsekk..

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Men «skapt fra leire» stemmer ikke med hva vitenskapen sier om mennesker.

hvor kom vitenskapen fra? er den utsatt for feil? jupp? takk!

Hvor kommer guden din fra? Og ikke prøv å lure deg unna.

Gud er første & siste. Skaper av alt.

Mennesket er en skapning blant det Gud skapte.

 

 

001 Ved tidens makt!

 

002 Mennesket kommer visselig til kort!

 

003 Unntatt er de som tror og lever rettskaffent, som legger hverandre sannheten på hjertet, og standhaftighet.

Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte f*en kan du ikke selv argumentere for hvordan mennesker liksom levde i tusen år? Du nevnte det jo, eller gidder du ikke gjøre annet enn å sitere koranen? Hva var isåfall vitsen med denne ubrukelige tråden?

 

Men «skapt fra leire» stemmer ikke med hva vitenskapen sier om mennesker.

hvor kom vitenskapen fra? er den utsatt for feil? jupp? takk!

Hvor kommer guden din fra? Og ikke prøv å lure deg unna.

Gud er første & siste. Skaper av alt.

Mennesket er en skapning blant det Gud skapte.

 

 

001 Ved tidens makt!

 

002 Mennesket kommer visselig til kort!

 

003 Unntatt er de som tror og lever rettskaffent, som legger hverandre sannheten på hjertet, og standhaftighet.

 

Gratulerer, du lurte deg nettopp unna.

Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte f*en kan du ikke selv argumentere for hvordan mennesker liksom levde i tusen år? Du nevnte det jo, eller gidder du ikke gjøre annet enn å sitere koranen? Hva var isåfall vitsen med denne ubrukelige tråden?

 

Men «skapt fra leire» stemmer ikke med hva vitenskapen sier om mennesker.

hvor kom vitenskapen fra? er den utsatt for feil? jupp? takk!

Hvor kommer guden din fra? Og ikke prøv å lure deg unna.

Gud er første & siste. Skaper av alt.

Mennesket er en skapning blant det Gud skapte.

 

 

001 Ved tidens makt!

 

002 Mennesket kommer visselig til kort!

 

003 Unntatt er de som tror og lever rettskaffent, som legger hverandre sannheten på hjertet, og standhaftighet.

 

Gratulerer, du lurte deg nettopp unna.

Jeg svarte deg fullstendig , er nok bare du som vil stemple meg for det :dontgetit: men er jo ikke mitt problem egentlig , jeg har sagt i fra , så tro eller ei! det du velger gjelder deg.

 

 

Nå skal jeg sove så God natt.. tenk litt mer før du bedømmer andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...