Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )

Anbefalte innlegg

Jeg bryr meg om sannheten.

Det vet du ingenting om, hva som skjer etter døden er basert på tro, ingen vet hva som skjer.

Ikke i følge flere muslimer på forumet her. Det som skjer etter døden er det som står i koranen. Det vet de, de er sikre på det, det er sannheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Islam en krigersk-religon siden de må lokke med småjenter i himmelen etter man er drept på slagmarken ?

Ja så absolutt.

when the sacred months have passed, then kill the unbelievers wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush.

"Our Prophet ordered us to Fight you till you worship Allah alone or pay us the Jizyah tribute tax in submission. Our Prophet has informed us that our Lord says: Whoever amongst us is killed as a syahid shall go to Paradise to lead such a luxurious life as he has never seen, and whoever survives shall become your master."

"The Prophet said, "A single endeavor of fighting in Allahs Cause is better than the world and whatever is in it.""

Indeed, Allah has purchased from the believers their lives and their properties [in exchange] for that they will have Paradise. They fight in the cause of Allah , so they kill and are killed. [it is] a true promise [binding] upon Him in the Torah and the Gospel and the Quran. And who is truer to his covenant than Allah ? So rejoice in your transaction which you have contracted. And it is that which is the great attainment.

Hva lokkes kvinnelige selvmordsbombere med ?

Thou may pick randomly:

http://en.wikiquote.org/wiki/Jihad

Ang kvinnesyn, tror det er en nytolkning av Koranen (Trodde det var bare en koran!) som gir rom for Hijab, Niqab og kvinneundertrykning.

Dessverre. Da ville det vært lettere å rette på, men kvinneundertrykking har alltid vært en sentral del av islam.

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/007-veils.htm

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/010-women-worth-less.htm

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/002-rape_adultery.htm

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/003-wife-beating.htm

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/005-triple-talaq.htm

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/006-divorce-woman-remarry.htm

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/022-man-in-charge-of-woman.htm

http://www.thereligionofpeace.com/Quran/017-polygamy.htm

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er mye her som kommer av dårlig kunskaplig bakgrunn om islam. Du kan ikke sitere en setning tatt ut av sitt tema og si DETTE GJELDER oss osv.. for det er fullt mulig å peke ut hundrevis av slike settninger i norsk lov klippe og lime så lenge man får det han vil. det er komplett galskap. det er urettferdig måte å sammenligne på.

Noen snakker om midtøsten osv..

Hvilket land i midtøsten baserer seg 100% på islamske regler?

ingen? nettopp det fins ikke et 100% praktiserende land & det kommer først og fremst av at lederene i disse landene har gjort mye kurropsjon i systemene. mange av dem er der for penger & status. de ber ikke i hverdag slik muslimer gjør. det er det som skaper bråk der nede. det er ikke Islam.

Kunskap er viktig å få med før man bedømmer andre.

desutten er det veldig mye off-topic her.

Noen av dere begynner faktisk å tolke meg & samanta1 personlig å det er det frekkeste.

Hvorfor ikke la folk uttale seg selv? alt vi sier er "La oss akseptere Gud" , la oss bli de folka Gud liker. de som gjør det bra i livet. det er ikke noe galt med det . men Djevlen støtter dere & dere hører etter ham. for djevlen er mot menneskeheten, Han skal til helvete uansett så han vil ikke bli alene om det.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Dere må gjerne si hva dere mener, men når dere går ut ifra og påstår at det er sannheten synes jeg dere går for langt. Du er her ikke for å diskutere, men forkynne. I stedet for å bare si at det er tatt ut at sammenheng, kan du gjerne opplyse oss.

Redigert: Hvorfor er djevelen imot menneskeheten? Slik jeg har forstått det vil han kapre den.

Endret av Bozzeye
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du kan ikke sitere en setning tatt ut av sitt tema og si DETTE GJELDER oss osv..

Det er engang slik at doktrinen Islam støtter seg til Koranen som en bok om absolutt sannhet. Hva betyr dette for deg?

alt vi sier er "La oss akseptere Gud"

Løgn og bedragerier. For det første er utgangspunktet for denne tråden noe så barnslig som "dere har feil, og jeg har rett". Videre er din egentlige moral en ganske klar gnist av måten du skriver:

[..]de som gjør det bra i livet.

[..]men Djevlen støtter dere & dere hører etter ham.

Beklager, men måten du oppfører deg på er helt motbydelig. Du er ufordragelig, og den første til å kaste sten. Du er hverken reflektert eller særlig våken på emnet; du er innesluttet og ignorant, og sprer om deg med nedverdigende uttalelser. Du hevder å besitte på absolutt kunnskap, og ser vi bort fra hvor arrogant dette er, så oppfører du deg utrolig dumt i forhold til hva du påstår å vite.

http://www.youtube.com/watch?v=q-PX2Z4r-e4

Du er den første til å kaste sten. Motbydelig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Beklager, men måten du oppfører deg på er helt motbydelig. Du er ufordragelig, og den første til å kaste sten. Du er hverken reflektert eller særlig våken på emnet; du er innesluttet og ignorant, og sprer om deg med nedverdigende uttalelser. Du hevder å besitte på absolutt kunnskap, og ser vi bort fra hvor arrogant dette er, så oppfører du deg utrolig dumt i forhold til hva du påstår å vite.

http://www.youtube.com/watch?v=q-PX2Z4r-e4

Du er den første til å kaste sten. Motbydelig.

100% enig.

self-righteous, judgemental, first to throw a stone

Lenke til kommentar

Ikke svett nå, peace 2. Guden din har advart deg mot dette i koranen din:

”Dere som tror, om dere hører på en gruppe Jøder eller Kristne, vil de føre dere til frafall etter at dere er kommet til troen.”

(Sure 3:100)

Bare stå sterkt imot.

Allah ser det du gjør, og du vil belønnes seksuellt av houris i Jannah. ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke svett nå, peace 2. Guden din har advart deg mot dette i koranen din:

”Dere som tror, om dere hører på en gruppe Jøder eller Kristne, vil de føre dere til frafall etter at dere er kommet til troen.”

(Sure 3:100)

Bare stå sterkt imot.

Allah ser det du gjør, og du vil belønnes seksuellt av houris i Jannah. ;)

Du kom med godt eksempel, her ser man fort siteringsproblemene...

hva med verset etter?

(Sura 3:101) Men hvordan skulle dere falle fra, når Guds ord er lest opp for dere og Hans sendebud er til stede blant dere? Den som holder fast ved Gud, han er blitt ledet til rett vei.

Du gjør det dårlig for deg selv.

Vi kaller til fred, dere kaller til krig & uro.

Lenke til kommentar

Du kaller ikke til fred når du hevder at din religion er den eneste sannhet (ie. alle andre religioner er LØGN), og at du hører på gud, mens alle andre som ikke tror på deg hører på djevelen?

Faen så arrogant og frekk du er!

• Liker 7
Lenke til kommentar

peace2, trøst deg med koranen din. Den har forutsett dette:

”Jøder og Kristne vil aldri bli fornøyd med deg før du følger deres lære. Si: ”Allahs ledelse er ledelsen.” Om du følger deres meninger etter all den viten du har fått, da vil du ikke ha noen venn eller hjelper overfor Gud.”

(Sure 2:120)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Du kan ikke sitere en setning tatt ut av sitt tema og si DETTE GJELDER oss osv..

Det er engang slik at doktrinen Islam støtter seg til Koranen som en bok om absolutt sannhet. Hva betyr dette for deg?

Jeg er ikke noe problem med det.

alt vi sier er "La oss akseptere Gud"

Løgn og bedragerier. For det første er utgangspunktet for denne tråden noe så barnslig som "dere har feil, og jeg har rett". Videre er din egentlige moral en ganske klar gnist av måten du skriver:

Der dømmer du med dårlig grunnlag. det skader ingen av oss noe, men kanskje det vil gå utover deg senere, du bedømmer deg selv for å ikke tro på Gud. bare husk det jeg sier, tenk gjerne over det. Jeg har ikke noe hensikt med å provosere deg for det er det jeg bevitner er sant. Gud sente Koranen kun for å veilede folk fra helvete. ingen av oss vet hvor han skal, kun Gud vet. men Gud sa at dem som aksepterer at Gud er en & gjør gode gjerninger vil vinne.

[..]de som gjør det bra i livet.

Ja. sant.. tenk over det.

[..]men Djevlen støtter dere & dere hører etter ham.

Det er nevnt det at Djevlen støtter folk som er mot Gud. blant annet at han gjør sitt beste for at dem blir med ham til helvete.

Beklager, men måten du oppfører deg på er helt motbydelig.

Jeg har ikke sagt noe annet enn det jeg bevitner er sannheten.

Du er ufordragelig, og den første til å kaste sten.

Er ikke helt med deg der...

Du er hverken reflektert eller særlig våken på emnet;

Det har du ingen vite om. jeg er et vanlig menneske som alle andre. mennesker kan ha positive & negative sider.

du er innesluttet og ignorant

shitkasting?

, og sprer om deg med nedverdigende uttalelser.

:)

Du hevder å besitte på absolutt kunnskap

Jeg har aldri hevdet det. Jeg snakker kun ut i fra det jeg vet er rett.

, og ser vi bort fra hvor arrogant dette er, så oppfører du deg utrolig dumt i forhold til hva du påstår å vite.

Jeg påstår ikke at jeg vet alt.

Lenke til kommentar

Ah, så det er SÅNN det er!

Ja :) ser du vissdom bak det?

Gud vil det beste fo oss, men vil at vi skal forjene det selv.

-----------

Er ikke det Dumt å ikke takke den som skapte deg& alt det gode for deg? heller sitte på forum & si det værste som fins. synes ikke du det er urettferdig? , mot kongen av universet?:/

Lenke til kommentar

Du kaller ikke til fred når du hevder at din religion er den eneste sannhet (ie. alle andre religioner er LØGN), og at du hører på gud, mens alle andre som ikke tror på deg hører på djevelen?

Faen så arrogant og frekk du er!

Har du problemer med å se det? hvorfor skal du inn på tråden & skrive da? jeg hadde ikke gått inn på dine tråder om du hadde sagt Ateisme er eneste rett måte å leve på. selvom jeg vet det ikke er lxm.

Tja, det er vel kanskje dumt. Men det var ikke guden din som skapte meg, det var mamma og pappa.

Hvem skapte første mapmma og pappa?

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det har vi utviklet oss fra encellede organismer.

hvor kom de encellede organismer. fra? hvem skapte dem?

BTW:

I følge Gud så ble Adam (første mennesket skapt av leire.) (komplett kropp) så blåste Gud liv i ham.

.................

Spesijelle mennesker:

- Adam (Skapt uten mor & far)

- Eva / "Hawwa" (skapt fra Adam) ( uten mor)

- Noah (Vår andre far ) han forble alene med familien sin da Gud straffet resten av folket med vann for å ha benektet å tro på Gud over nesten 940 år. ( det var vanlig alder for mennesker den tiden)

- Jesus ( Skapt uten far)

Det står mye mer om dem.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...