Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ordboka om passiv: som selv ikke deltar eller griper inn, uvirksom

 

Jeg siterer Narsissisten: «Du følger en bok blindt og tror du har alle svarene, istedenfor å stille seg åpen til livet og alt det innebærer.»

 

Dersom man gjør nettopp dette, stiller man seg passiv til å finne ut hva som er rett og galt. Du følger andre, i stedet for å selv tenke over hvorfor det er godt eller ondt. Skjønner du nå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ordboka om passiv: som selv ikke deltar eller griper inn, uvirksom

 

Jeg siterer Narsissisten: «Du følger en bok blindt og tror du har alle svarene, istedenfor å stille seg åpen til livet og alt det innebærer.»

 

Dersom man gjør nettopp dette, stiller man seg passiv til å finne ut hva som er rett og galt. Du følger andre, i stedet for å selv tenke over hvorfor det er godt eller ondt. Skjønner du nå?

 

Nei, passiv til hva? jeez...

Lenke til kommentar

Ordboka om passiv: som selv ikke deltar eller griper inn, uvirksom

 

Jeg siterer Narsissisten: «Du følger en bok blindt og tror du har alle svarene, istedenfor å stille seg åpen til livet og alt det innebærer.»

 

Dersom man gjør nettopp dette, stiller man seg passiv til å finne ut hva som er rett og galt. Du følger andre, i stedet for å selv tenke over hvorfor det er godt eller ondt. Skjønner du nå?

 

Nei, passiv til hva? jeez...

 

Livet skal nytes, oppleves, undres og filosoferes over. Man skal stille spørsmål over sin egen eksistens, hva man gjør her, hva som kommer etterpå, hva som var før, hvordan man skal oppføre seg mot andre, betrakte seg selv, og stort sett alt mulig. Er dette min mening? Ja. Betyr dette at det er subjektivt? Ja.

 

Men blir det korrekt å kalle en person passiv når nevnte følger en bok "blindt", mener han/hun har svar på alt, og stort sett bare lever livet og venter på å sveve i de flotte skyene med jomfruer og hva det måtte være? Selvfølgelig!

 

Vi har fått en sjanse så fantastisk som å leve livet. Hvorfor legge all nysjerrigheten på hylla og følge eldgamle bøker som er fullstendig uoverens med dagens mennesker/samfunn?

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

uenig. Å studere gamle skrifter kan være like givende, det er jo ikke slik at man leser en gang og så legger bøkene på i en pappeske og hiver på loftet. Det er tolkninger, seminarer og mye annet snask. Det er ikke passivt å dedikere livet til noe sånt, ihvertfall ikke i negativ stand slike som visse mener her.

Lenke til kommentar

Okei folkens, da har vi funnet svaret på alle problemene i hele universet, og de står i koranen. Koranen er sann, fordi det står i Koranen. Allah har skapt hele universet, fordi det står i Koranen. Om du ikke tror på det er det synd for deg, for Islam er den riktige religionen, om noen lurer på hvorfor, så står det i koranen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg om sannheten.

 

 

Det vet du ingenting om, hva som skjer etter døden er basert på tro, ingen vet hva som skjer.

 

 

 

Alle gjetter i vilden sky uten noe grunnlag om hva som skjer etter døden, og mange er skråsikre i sin sak, selv om de bare tror, som du sier.

 

Med svært høy sannsynlighet tar du også feil, Dobain.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, men lurer litt på dette:

 

Er Islam en krigersk-religon siden de må lokke med småjenter i himmelen etter man er drept på slagmarken ?

 

Hva lokkes kvinnelige selvmordsbombere med ?

 

Normale folk har ikke behov for å tro på et liv etter døden med jomfruer!!

Spør de som jobber på Seksjon for Lindrende behandling på et sykehus nær dere så skjønner dere kanskje mer av dette med liv og død.

De fleste vil ha familien rundt seg når de dør, og mange vi ha sine siste timer i hjemmet sitt.

 

Ang kvinnesyn, tror det er en nytolkning av Koranen (Trodde det var bare en koran!) som gir rom for Hijab, Niqab og kvinneundertrykning.

Det Muslimske broskapet vil jo gjerne ha det slik.

 

Hvordan dette henger på greip når det bare finnes en koran får nesten trådstarter svare på. Brorskapet liker i allefall ikke Profeten sin noe særlig når de forkynner vranglære jfr trådstarters ord om at det finnes bare en ekte koran.

 

Hvorfor er ikke de sanne muslimene i Afganistan og forkynner den rette læren når de hevder at alt annet er vranglære ? Eller Saudi for den saks skyld.

 

Kan dere Muslimske troende her inne forsvare de som kaster syre på damer i nord-Pakistan eller Afganistan ?

 

Jeg mener dere som er troende som det fremgår her bør ta kampen der den skal utkjempes, og det er ikke her i Norge.

 

 

Hilsen Agnostiker

يتعين على وديع يرثون الأرض

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...