Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Ofte sier man at det er feiltolkninger i Koranen som gjør at folk steiner, omskjærer kvinner osv.

 

Om denne boken var skrevet av guds ord, burde ikke gud da ordlagt seg på en slik måte at selv barn forstod hva han mente? Når man er gud må man da klare å lage regler som er så enkle å forstå at det ikke er rom for diskusjon.

 

For at barn skal forstå alt, så må det være en barne bok, så du trenger ikke å komme med forslag.

 

gud er ikke menneske, han ble ikke født og føder ikke, han er den som skaper alt. den eneste guden alle har heter Allah som har 99 navn.alle navnene har menning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den eneste guden alle har heter Allah som har 99 navn.alle navnene har menning.

Det er feil. Folk flest har helt andre guder enn Allah.

 

Odin har mer enn 200 navn, uten at jeg skjønner hvorfor det er relevant. Hvorfor trekker du inn i debatten at din gud har 99 navn? Skal vi plutselig endre spor og snakke om hvor mange navn hver enkelt gud har???

terrorister er bare gal i hodet, de er syke i hode, det har ikke noe med religionen og gjøre, de gjør det under dette navnet, men det er ikke Gud som sier om de gjør det de går til paradise.

Det som er ironisk er at jeg kunne brukt de samme karakteristikkene på deg. Du utnytter Islam til å fremstille den som en positiv religion, men det er så mye jævelskap og lidelse som du prøver å bortforklare!

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting er vaffal sikkert, slik jeg ser det lever allerede mange muslimer i et helvete på jord, undertykt av den islamske religion og kultur. Hvis dette er det Gud ønsker av oss, velger jeg gladlig et etterliv i helvete i sympati for disse.

 

At jeg slipper å støte borti samanta1 og peace2 får reknes som et pluss.

 

Så skal jeg ta den praten med Gud når vi kommer så langt og får sett ant forholdene litt. Har en ting eller to jeg skulle tatt opp med ham jeg også...

 

 

hehehe, må le litt beklage, det er ikke religionen som har gjort at muslimene en del av dem lever sånn så du nevner,det er mye annet som kan gjøre at mann lever sånn,hvis du mener kvinnelige rettigheter så har ikke gud sagt at kvinner får ikke rettigheter, i koranen står det hvordan alle menneske har rettigheter og hva vi må gjøre for å ha det alltid godt, men det er dessverre folken menneskene som gjør at de lever sånnt.

den opprinnelige islamen er den beste,det finnes fake og original !!

 

mange er muslim men det hjelper ikke å si jeg er muslim når du dreper,lyver,stjeler, gjør alt verst.

 

en ekte muslim er ren,har et hjerte som en hvitt bommul, hjelper andre, respekterer, aksepterer å leve som den er,er glad i livet for gud,og lever som en konge fordi de føler at de har alt mens de ikke har noe, om det skjer noe og de mister noen de er glad i de blir ikke trist å ta livet av seg selv men de føler at det er gud som har skapt h*n det er gud som eier oss. vi er tilbake til han uansett om det er i dag eller imorgen eller neste år, ingen vet når.

Lenke til kommentar

serpentbane666:

Det er ikke noe vits at du sier det , du tror ikke så gå heller å nyt livet om du ikke er intressert å akseptere Gud. det er ikke noe annet å gjøre , det vil ikke forandre noe å diskutere. det blir akuratt som å klage over at sol kommer fra øst hverdag... du får ikke den til å komme fra vest uansett.. sånn er det ...

Synes derfor at det ikke er så nyttig å bruke så mye energi på det , hverken jeg eller Samanta1 kan forandre noe som helst. vi er like svake som alle andre mennesker. vi aksepterer Gud med åpen hjerte, det er det eneste som skiller oss fra deg og noen andre her.

Lenke til kommentar

Sovehest sitt. Det lyder som følger: Om denne boken var skrevet av guds ord, burde ikke gud da ordlagt seg på en slik måte at selv barn forstod hva han mente? Når man er gud må man da klare å lage regler som er så enkle å forstå at det ikke er rom for diskusjon.

 

Med andre ord: Hvorfor er det rom for feiltolking?

Lenke til kommentar

Hva samanta1 og peace2 er ute etter: "Bekjemp dem som ikke tror på Gud og Dommens dag, som ikke forbyr det Gud og Hans sendebud har erklært forbudt, og som ikke bekjenner Sannhets religion, av skriftfolkene, til de punger ut med tributt i ydmykhet." så pass dere nå...

 

Det er ikke bare vondskap i islam: "Ta til ekte det som passer dere av kvinner, to, tre eller fire. Men, hvis dere er redde for ikke å kunne gjennomføre full likhet, så nøy dere med èn, eller med deres slavinner." :)

 

Koranen flyter over av trusler og galskap mot oss vantro og lover som hører hjemme i middelalderen, derfor skal faktisk ikke koranen tolkes bokstavelig. Koranen er bare noe som blir brukt for hjernevasking slik at folk ikke tør å bryte ut, og så sitter det noen lærde i saudi-arabia eller noe og tolker koranen og setter retningslinjer for muslimene, dette er da for å tilpasse religionen endringer som skjer i verden. Man kan nemlig ikke føre hellig krig mot alle vantro og hogge hendene av tyver lenger. Dette er faktisk det samme som skjer i kristendommen, noe som er et av argumentene til muslimene for at kristendom er en uting. Det er utrolig at de ikke fatter at muslimske lærde gjør akkurat det samme...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at islam gir grunnlag for et perfekt og harmonisk samfunn, når nesten enhvert samfunn påført av Islam på jorden er i varierende grader umenneskelig? Du har engelske skoler som nå blir avslørt, hvor de slår og sparker elevene og sier at ikke-troende er satan, du har iranske barn som får hendene lagt på puter for så å få en bil ryggende sakte over hånden sin fordi de har stjelt som et resultat av at de sulter. Homofile blir hengt verden over, til og med i Egypt som vi nylig så på nyhetene. Jeg har selv snakket med en Egyptisk muslim som mente at homofile verden over burde lynsjes.

 

Hvordan kan dere tolerere bigami, men ikke homofili? Hvordan kan dere tolerer at barn får hendene knust? Hvordan kan dere tolerere anti-semittismen i koranen (Disiplene spør Muhammed hva lydene de hører er, han svarer at det er jødene som vrir seg i helvete eller noe lignende)? Hvordan kan dere tolerere at man kan slå en kvinne (en gang i måneden eller noe slikt? Husker ikke)? Koranen er en giftig bok, og det faktum at du tror Allah er et annet navn for alle andre guder på jord er FEIL. Islam var en sen religion, og hadde naturligvis derfor mange navn vevd inn i dette vrøvlet.

 

"Hjerte av bomull" hahahahah. Du får si til de to englene mine at de burde heller bruke tiden sin på som er feil med Allah enn meg. Han virker som en pedofil fylt med hat etter det jeg har lest.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

terrorister er bare gal i hodet, de er syke i hode, det har ikke noe med religionen og gjøre, de gjør det under dette navnet, men det er ikke Gud som sier om de gjør det de går til paradise.

 

Terroristene er gale i hodet ja, de er også helt syke, men det har MASSE MED STERK INDOKTRINERING AV ISLAM å gjøre.

 

 

thx.

 

Nei for hva er i følge dine hellige skrifter straffen for å forlate islam? Kan du fortelle oss det?

 

 

I demand answer, can u plzz tell us?

Endret av Gabbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ofte sier man at det er feiltolkninger i Koranen som gjør at folk steiner, omskjærer kvinner osv.

 

Om denne boken var skrevet av guds ord, burde ikke gud da ordlagt seg på en slik måte at selv barn forstod hva han mente? Når man er gud må man da klare å lage regler som er så enkle å forstå at det ikke er rom for diskusjon.

 

For at barn skal forstå alt, så må det være en barne bok, så du trenger ikke å komme med forslag.

 

gud er ikke menneske, han ble ikke født og føder ikke, han er den som skaper alt. den eneste guden alle har heter Allah som har 99 navn.alle navnene har menning.

 

Poenget var ikke at barn skulle forstå boken, poenget mitt var at regler satt av gud (som er allvitende i følge dere), burde vært laget slik at alle forstod dem. Det er mye som tyder på at reglene i Koranen kan tolkes forskjellig, og dermed ikke kan være laget av noen som er allvitende.

 

I tillegg er det relativt sterke straffer for løgn, tyveri og andre småting i Koranen. Man skal kappe hender til dem som stjeler. Det står vel også at man ikke skal tale usant, likevel kan man se imaner i Norge som sier en ting til norske myndigheter, men noe helt annet til folket i menigheten.

Et fint eksempel på det siste var omskjæringssaken for noen år siden hvor flere imaner ble avslørt da de anbefalte omskjæring av småjenter innad i menigheten, mens de ovenfor myndigheter sa de kjempet imot dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

terrorister er bare gal i hodet, de er syke i hode, det har ikke noe med religionen og gjøre, de gjør det under dette navnet, men det er ikke Gud som sier om de gjør det de går til paradise.

 

Terroristene er gale i hodet ja, de er også helt syke, men det har MASSE MED STERK INDOKTRINERING AV ISLAM å gjøre.

 

 

thx.

 

Nei for hva er i følge dine hellige skrifter straffen for å forlate islam? Kan du fortelle oss det?

 

 

I demand answer, can u plzz tell us?

 

Straffen for å forlate islam er ikke så farlig hvis man har forlatt den. Den går nemlig ut på at Gud skal straffe dem når de dør, ikke mennesker. Dette har jo ingenting å si for en som ikke er muslim hvor hvis han f.eks har blitt kristen, så kommer han til himmelen uansett. Hele poenget med dette er at andre muslimer skal hjelpe denne personen til å komme tilbake på rett spor. Nett som i kristendommen og generelt ellers i livet når man ser at noen gjør noe man oppfatter som ikke særlig lurt. :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Ofte sier man at det er feiltolkninger i Koranen som gjør at folk steiner, omskjærer kvinner osv.

 

Om denne boken var skrevet av guds ord, burde ikke gud da ordlagt seg på en slik måte at selv barn forstod hva han mente? Når man er gud må man da klare å lage regler som er så enkle å forstå at det ikke er rom for diskusjon.

 

 

Poenget var ikke at barn skulle forstå boken, poenget mitt var at regler satt av gud (som er allvitende i følge dere), burde vært laget slik at alle forstod dem. Det er mye som tyder på at reglene i Koranen kan tolkes forskjellig, og dermed ikke kan være laget av noen som er allvitende.

 

I tillegg er det relativt sterke straffer for løgn, tyveri og andre småting i Koranen. Man skal kappe hender til dem som stjeler. Det står vel også at man ikke skal tale usant, likevel kan man se imaner i Norge som sier en ting til norske myndigheter, men noe helt annet til folket i menigheten.

Et fint eksempel på det siste var omskjæringssaken for noen år siden hvor flere imaner ble avslørt da de anbefalte omskjæring av småjenter innad i menigheten, mens de ovenfor myndigheter sa de kjempet imot dette.

 

Husk at det er mennesker som leser boken. Vi er ikke perfekte. Vi har forskjellige meninger og da blir det jo forskjellige tolkninger. Det står riktig nok at man skal kappe hånden av tyven, men han skal også bli tilgitt hvis han angrer seg etterpå. Man kan ikke tilgi ved å sy hånden på igjen, men kanskje det egentlig menes at ved å forhindre at denne personen stjeler igjen "kapper" man hånden av ved å sette personen i fengsel og tilgir når personen innser at det er galt og slipper han ut igjen? Noen tolker det slik og andre tar alt bokstavelig.

 

Imamer som lyver er det ikke noe galt i. Alle lyver jo en gang i blant.

Lenke til kommentar

Om det er greit at imaner, som er lærde innen Koranen, lyver "en gang i blant", så vil jeg påstå at det er et ekstremt problem med religionen. Om man ikke kan stole på de lærde innen en religions integritet, kan man heller ikke stole på at det de forteller som guds ord stemmer.

 

Om man først tror på imaner, må man nødvendigvis også tro på alt dem sier, ikke være selektiv å tro på det som passer en best.

 

Nettopp fordi mennesker leser Koranen burde tekstene ikke gi rom for feiltolkninger, noe de selvsagt ikke ville vært dersom det hadde vært en god allvitende makt som stod bak innholdet.

Om det er en allvitende makt bak innholdet, vil det uten tvil være djevelen eller islams alter ego, som står bak, ettersom disse "feiltolkningene" eller forskjellige tolkningene har laget splid blant mennesker siden religionens opprinnelse.

Sunni- og Shia-muslimer hogger vel løs på hverandre i stort sett alle U-land med en muslimsk diktator.

Lenke til kommentar

Sitter og ser nå på en film om selvmord - terrorister fra Tsjetsnja. Shakhider kalles disse kvinner... Om vahhabizme (vet ikke om jeg sier disse ord riktig på norsk). Det er helt forferdelig hvordan disse menn tvunger egne koner og søstrer til døden og sier, at de blir heltinner og vil komme til paradisen... Det er noe jeg aldri kommer til å forstå... Den andre filmen sier om propaganden av volden og terrorismen i Palestina... De er propaganden mot alle form av personlig utviklingen, utdanningen. Bare soldater er nødvendige, legene og lærerne er unødvendige, sier de... Og alle disse ting er knyttet til islam... Beklager, men det er vanskelig å holde positivt mening om islam etter slike ting...

 

Disse bruker de for å ødelage positivt menning om islam, Islam er ikke sånn, det er ikke det Allah(gud) vil, og gud hater dem som tar andres ånd.

 

terrorister er bare gal i hodet, de er syke i hode, det har ikke noe med religionen og gjøre, de gjør det under dette navnet, men det er ikke Gud som sier om de gjør det de går til paradise.

Hva sier du om alle faktafeilene jeg påpekte på nettstedet ditt da?

 

vi er ikke undertrykt av islam eller lignende vi føler det motsatte. Islam gir oss fred med oss selv, den fjerner all slags beskymring & renser våre hjerter.

Så det du sier er at religionen passifiserer deg så du slutter å bry deg om verden rundt deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...