Gå til innhold

Til deg som bryr seg om sannheten ( muslimiske koranen )


Anbefalte innlegg

Jeg må få lov til å si at du er kunskapsmanglende , vi har ikke lov å drepe noen utenfor selvforsvar.

Så det er innleide ikke-muslimer som står for steiningen av folk rundt om i den islamske verden altså...? Akkurat, det viste jeg ikke... Men da kan dere jo ikke ta over hele verden allikevel da jo, for hvem skal steine alle de utro kvinnene da? Eller er det også definert som "selvforsvar", da hun like gjerne kunne ligget med deg?

 

 

Du vil fort finne ut av det. det at du har mange som støtter deg imot forhindrer ikke sola fra å komme opp neste morgen.

Hva er det jeg vil finne ut av? At solen ikke står opp i morgen? Ser ut for meg at så fort noen kommer med ting du ikke evner å svare på så svarer du med svade utrykk som sikkert er flotte og fine nede på moskeen men som er intetsigende for alle andre. Solen har stått opp i uallmindelige tider før den profeten, med flere, fant opp disse lamme straffene for å ikke tro på den guden din skjønner du, så hva guden din har med solen å gjøre aner jeg ikke... Er ikke allah en månegud opprinnelig eller er det bare tøys? Leste at det var der de fikk stjernen og måne sigden som er tegnet til islam fra... Er det noe i det eller?

 

En annen ting som du ser ut til å tro er at det er du som har rett. Hele tiden. Samme hva. For så fort noen slenger noe som motsier koranen på bordet tar du et skritt tilbake, øynene ruller bakover og du inntar default posisjonen til islamister, fornektelse!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SANNHET:

 

Wafa Sultan er pengemotivert. det vet vi alle nå etter å ha sett på dette:

 

Din sannhet er basert på terror og urettferdighet , med andre ord , støtter du Wafa Sultan så støtter du terror & uro. akuratt som om jeg hadde støttet Osama binladen. Så la meg kalle deg for terrorist nå av om du fortsatt støtter henne.

 

Så han mener at hun ikke skal kunne uttale seg om en religion hun selv har vokst opp med og kjent på kroppen fordi hun er kvinne og har jobbet på en bensinstasjon?

 

Så bruker har tid på å debatere hva er "turning point" er. Hva har det med saken å gjøre?

Hva om hennes turning point er en personlig opplysning om hva islam er? Bassert på erfaring. Hvorfor skal det være et krav om å gjøre noe spesielt? Hva kunne en kvinne som henne gjort for 20 år siden? Hvilken kanal skulle hun ha brukt? Skulle hun ruslet ut på gaten i Syria og ropt høyt sine meninger?

 

Han basserer sine meninger ut i fra informasjon han finner om henne på internett? Vell, har du prøvd å søke opp denne karen? Hvem er han? Hvorfor skal han ha rett til å si sin mening?

 

Man behøver ikke være en forfatterspire for å få publisert bøker som omhandler ders liv og erfaringer, hvis dette er interesant for leserne.

 

Dette er ren skittkasting og angrep på en person, det er ikke en diskusjon av sak. Tydeligvis et helt vanlig virkemiddel i din kultur virker det som. Alle som kritiserer islam skal knuses, tråkkes på og helst drepes.

 

Denne debatten så ut til å starte som deres ønske om å opplyse "oss", og det har den virkelig gjort, men ikke slik du kanskje ønsket. For hver gang jeg diskuter med en muslim, blir jeg mer og mer sikkert på at dere religion og kultur er en vedrestyggelighet. Jeg håper dette er fordi bare galningene blandt dere gidder bruke tid på å missjonere på slike forum.

 

Hvis du tror du skaper forståelse og aksept for din kultur, religion og muslimer generelt ved å gjøre dette må du tro om igjen.

Så han mener at hun ikke skal kunne uttale seg om en religion hun selv har vokst opp med og kjent på kroppen fordi hun er kvinne og har jobbet på en bensinstasjon?

Det er slik du har lært å putte ord i min munn.

jeg har abslutt ikke sagt noe av dette.

 

Wafa Sultan støtter terror. hun er en terrorist. selvom hun er kvinne så betyr det ikke hun ikke er terrorist da hennes gjerninger er terroriske gjerninger.

 

Støtter du også henne?

Putte ord i din munn? Når i svarte har jeg gjort det?

Jeg sitterer fra videoen som ble postet. Prøver du å fortelle at du ikke støtter videoen?

 

Det er ikke bare religionen i den muslimske verden (veldig generalisert) som er problemet, men kulturen sammen med religionen i sin helhet. Dere roper om tolleranse for deres religion, og aksept for deres ene sannhet. Men hvem er det mest inntolerante folkeslag på jord?

 

Hvis jeg kritiserer deres gud eller profet, da skal jeg drepes. Bare se på karikaturtegningene. Hele den muslimske verden gikk av skaftet, noe som resulterte i vold og store materielle ødeleggesler. Dette var ikke enkelte ekstremister, det var for svarte en folkevandring med hat og hevn i blikket.

 

Men at du skal sitte der og formane meg et etterliv i helvete, det skal være griet. Hvis det er noen her på jord som er intollerante og rasistiske så er det dere muslimer.

 

Ville dere med glede akseptert at deres søster ble sammen med meg, gav opp troen og hadde vill sex i høyet? At hun spiste juleribbe og åpnet gaver på julaften?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må få lov til å si at du er kunskapsmanglende , vi har ikke lov å drepe noen utenfor selvforsvar.

Så det er innleide ikke-muslimer som står for steiningen av folk rundt om i den islamske verden altså...? Akkurat, det viste jeg ikke... Men da kan dere jo ikke ta over hele verden allikevel da jo, for hvem skal steine alle de utro kvinnene da? Eller er det også definert som "selvforsvar", da hun like gjerne kunne ligget med deg?

 

 

Du vil fort finne ut av det. det at du har mange som støtter deg imot forhindrer ikke sola fra å komme opp neste morgen.

Hva er det jeg vil finne ut av? At solen ikke står opp i morgen? Ser ut for meg at så fort noen kommer med ting du ikke evner å svare på så svarer du med svade utrykk som sikkert er flotte og fine nede på moskeen men som er intetsigende for alle andre. Solen har stått opp i uallmindelige tider før den profeten, med flere, fant opp disse lamme straffene for å ikke tro på den guden din skjønner du, så hva guden din har med solen å gjøre aner jeg ikke... Er ikke allah en månegud opprinnelig eller er det bare tøys? Leste at det var der de fikk stjernen og måne sigden som er tegnet til islam fra... Er det noe i det eller?

 

En annen ting som du ser ut til å tro er at det er du som har rett. Hele tiden. Samme hva. For så fort noen slenger noe som motsier koranen på bordet tar du et skritt tilbake, øynene ruller bakover og du inntar default posisjonen til islamister, fornektelse!

du er kraftig hjernevasket av media. at du ikke ser forskjell på Islam & kultur.

Ang steiningen, det gjelder ikke de som ikke er muslimer btw.

Media er jo et våpen. har du ikke sett eksempler i Egypt & Libya? hva dems media sier nå? de vil aldri si sannheten om ikke dem følger relegion. samma gjelder resten av verden. VG vil ikke vise deg noe positivt om islam selvom det hadde vært 99% positivt . dem vil vise deg kun 1 % som kanskje virker negativt av islam , men så er det veldig ofte ikke Islam som står bak det. ( i de fleste tilfelder jeg har studert)

for deg blir sånn sånn at du få 99% negativ fakta. (kun de utplukkede 1%). derfor når du kommer fra et østlig land & kommer til Norge ser på media føler du deg som om verden har forandret seg rett etter du kom hit. for her sies det helt andre ting enn det som skjer i hverdagen.

Endret av peace2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sendt en haug med fakta. men han kommer simpelt til å si "Ja men dette er ikke noe bevis". dem vil at vi skal omformulere en bok til 3 setninger og si at dette er beviset. så dem kan si "aha!" dårlig bevis!, lureri osv...

 

Det er fakta ja, det står i koranen det du siterer, men det hjelper ikke om det står gud i koranen. Ble sendt til en side av deg der det bare var trykket inn ett søkeord; Gud og det var rundt 2500-3000 resultater. Men det beviser ikke allahs eksistens om det står skrevet i en bok at allah er mektig stor eller whatnot.

Lenke til kommentar

Det er bare sånn at dere ikke vil akseptere det

Akseptere hva? En haug med påstander om overnaturlige hendelser, magi, engler og demoner? Vi har ingen grunn til å tro at noe av dette eksisterer, så enhver bok som inkluderer dem blir straks som fantasi å regne.

 

Ja det er sånn det er, vi akesepterer ikke slike påstander, noe peace2 gjør grunnet indoktrinering e.l.

Lenke til kommentar

du er kraftig hjernevasket av media. at du ikke ser forskjell på Islam & kultur.

Der kom den ja, den har jeg ventet på...

Så du påstår altså at islam er en ting og kultur er noe helt annet? Så steining er KULTUREN i disse landene? Men hva basserer kulturen straffene sine på da, om ikke islam? Du min venn, er en gedigen hykler...

 

Ang steiningen, det gjelder ikke de som ikke er muslimer btw.

Så de steiner bare ikke muslimer altså... Men hvorfor bruker de ofte islamsk lovgivning i avstraffelsene da?

 

 

Media er jo et våpen. har du ikke sett eksempler i Egypt & Libya? hva dems media sier nå? de vil aldri si sannheten om ikke dem følger relegion. samma gjelder resten av verden.

Så sannhet kan ikke komme for en dag med mindre man tror på allah altså... Jøss, det viste jeg ikke... Tror du skrøner fælt jeg, juger gjør du også og du er nok neppe noen muslim hvis jeg skal tro deg på ditt ord at muslimer aldri juger... Nei har du sett, et sirkel argument...

 

VG vil ikke vise deg noe positivt om islam selvom det hadde vært 99% positivt . dem vil vise deg kun 1 % som kanskje virker negativt av islam , men så er det veldig ofte ikke Islam som står bak det. ( i de fleste tilfelder jeg har studert)

for deg blir sånn sånn at du få 99% negativ fakta. (kun de utplukkede 1%). derfor når du kommer fra et østlig land & kommer til Norge ser på media føler du deg som om verden har forandret seg rett etter du kom hit. for her sies det helt andre ting enn det som skjer i hverdagen.

 

Jeg er meget klar over at du ikke får noen sannhet fra VG og Dagbladet med flere, da de som jobber der gladelig selger bestemoren sin for et godt "scoop", så den tanken kan du legge fra deg med en gang. Tvert i mot er det slike som DEG som har dannet det bilde jeg har av islam, der dere durer frem og tramper i vei med den såkalte innbilte sannheten deres og driter en lang marsj i hva alle andre måtte tro og tenke hvis det bryter med den innbildte "sannheten". I hele tråden her har du ikke vist annet enn hykleri og unnfallenhet ovenfor ALT som ikke du finner rett og er det virkelig å ha "rett" for muslimer så sier det jammen mye om islam. For makan til arroganse og innbilthet som du har utvist i denne tråden skal en lete lenge etter. Ydmykhet er ihvertfall et ukjent begrep i islam skal en dømme islam etter hvordan du er, for du har rett, du har sannheten og alle andre ser du på som verdiløse tullinger fordi de ikke tror på den samme gud som du gjør... Vel mister, det forteller meg en MASSE om islam når en av de mest blindt troende kan oppføre seg som deg skjønner du... Så er det du her har vist islam, vel, da gjør religionen din meg kvalm!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg må få lov til å si at du er kunskapsmanglende , vi har ikke lov å drepe noen utenfor selvforsvar.

Så det er innleide ikke-muslimer som står for steiningen av folk rundt om i den islamske verden altså...? Akkurat, det viste jeg ikke... Men da kan dere jo ikke ta over hele verden allikevel da jo, for hvem skal steine alle de utro kvinnene da? Eller er det også definert som "selvforsvar", da hun like gjerne kunne ligget med deg?

 

 

Du vil fort finne ut av det. det at du har mange som støtter deg imot forhindrer ikke sola fra å komme opp neste morgen.

Hva er det jeg vil finne ut av? At solen ikke står opp i morgen? Ser ut for meg at så fort noen kommer med ting du ikke evner å svare på så svarer du med svade utrykk som sikkert er flotte og fine nede på moskeen men som er intetsigende for alle andre. Solen har stått opp i uallmindelige tider før den profeten, med flere, fant opp disse lamme straffene for å ikke tro på den guden din skjønner du, så hva guden din har med solen å gjøre aner jeg ikke... Er ikke allah en månegud opprinnelig eller er det bare tøys? Leste at det var der de fikk stjernen og måne sigden som er tegnet til islam fra... Er det noe i det eller?

 

En annen ting som du ser ut til å tro er at det er du som har rett. Hele tiden. Samme hva. For så fort noen slenger noe som motsier koranen på bordet tar du et skritt tilbake, øynene ruller bakover og du inntar default posisjonen til islamister, fornektelse!

du er kraftig hjernevasket av media. at du ikke ser forskjell på Islam & kultur.

Ang steiningen, det gjelder ikke de som ikke er muslimer btw.

Media er jo et våpen. har du ikke sett eksempler i Egypt & Libya? hva dems media sier nå? de vil aldri si sannheten om ikke dem følger relegion. samma gjelder resten av verden. VG vil ikke vise deg noe positivt om islam selvom det hadde vært 99% positivt . dem vil vise deg kun 1 % som kanskje virker negativt av islam , men så er det veldig ofte ikke Islam som står bak det. ( i de fleste tilfelder jeg har studert)

for deg blir sånn sånn at du få 99% negativ fakta. (kun de utplukkede 1%). derfor når du kommer fra et østlig land & kommer til Norge ser på media føler du deg som om verden har forandret seg rett etter du kom hit. for her sies det helt andre ting enn det som skjer i hverdagen.

Selvfølgelig vill du finne positive aspekter ved religioner, også med islam. Du vill også finne muslimer som er liberale og mye som "oss".

 

Dette forandrer imidlertid ikke på mange faktum som foreligger. Du kan på ingen måte sammenligne media i Libya med Norge. Det er ikke en gang i nærheten. Og spørr deg selv, er det ikke slik at norke myndigheter og media generelt jobber for en bredere aksept og forståelse for våre nye landsmenn her i landet?

 

Ikke prøv å kom her å påstå at det ikkestemmer og at vi er hjernevasket av media. Ikke prøv å si at steining ikke er relatert til islam, for det er med koranen i hånd dette utføres. Du kan prøve deg med at det ikke er rette islam, men det hjelper lite for religion er ikke mer enn de som følger den. Mennesker er religion.

 

Det som sies i media er såklart det som er verdt og si. - Og så til et spesialinnslag fra Libya der en liten gutt satt og leste Donald. Flott om hverdagen for muslimer også er slik, men det er det ikke noe poeng å sette fokus på med ell jævelskapen som foregår rundt.

 

Det er like mye mediedekning nær gærne kristne fundamentalister gjør sprell, men dette er stort sett små grupper, ikke hele nasjoner. Og det er svært lenge mellom.

 

Jeg har hele tiden prøvd å fortalt meg selv det du sier, at dette ikke er islam. Men for hver gang jeg diskuterer med en muslim trekkes jeg bare mer og mer i motsatt retning. Og det er faen så skremmende.

Endret av serpentbane666
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke sannsynlighvis, mange er muslimer bare fordi demes familie er muslimer og de er født som muslim, men ikke sikker at dem har lest koranen eller har forstått det...

Så det er en mulighet for at kun 50% av tallet peace2 presenterte er ekte muslimer?

25%? 10%? 1%? Mindre enn 1%?

 

peace2, det hjelper ikke å presentere et stort tall når man på forhånd har etablert at ikke alle registrerte muslimer er "ekte" muslimer.

 

jeg vet mange norske og andre europiske som ble muslim, fordi de viste at de tapper ikke noe hvis de bare en gang leser hele koranen og tenker litt i seg selv og si hva lever jeg for? hvor går jeg etter døden? er dette livet skapt kunn for å leve i noen år og ferdig ? tenk det er ikke noe farlig å lese koranen.

Og det er sikkert mange ikke-vestlige muslimer som har blitt kristne, fordi de visste at de ikke taper noe på å lese hele Bibelen, og spørre seg selv hva de lever for, hvor de går etter døden og om hva meningen med livet er. Det er ikke noe farlig med å lese bibelen.

Prøver du å servere meg dårlig propaganda?

De fleste religioner gir svar på alle disse spørsmålene.

Og de fleste forsyner like mye bevis for påstandene sine; Nada.

 

 

P.S.

Du glemte å svare på spørsmålet mitt:

Hvorfor skal noen som helst respektere din religion når du antyder at alle andre religioners helliger skrifter er løgn da de ikke er "sannheten"?

 

profet mohammad vær den siste profeten og han fikk guds ord og det er det som het koranen, den vær den siste og den kom etter alle de andre, gud ville at folk skal få vite at det er profet mohammad han har send til oss og at han har send hans ord med han osv...

 

Når det gjelder spørsmålet ditt så har jeg ikke srevet at deres religion er løgn, men jeg sier at sannheten finnes i korannen !!

 

finnes i noen bibel og andre religiøse bøker noe som het islam ??

nei, men i koran så har gud nevnt alle de andre religionene med mange info...

 

 

SÅ har det seg også slik at Koranen ble skrevet etter Islam. Det finnes ingen henvinisnginger til Islam før dette, etter min mening. Men selvfølgelig eg aksepterer at dersom du tror at Jødedommen var den tidlige Islam, så er det nok rett at Islam var "Fra begynnelsen" men, det har seg slik at jødene ikke vil kalle seg for ur-muslimer, og de har en egen religion. Det er derfor ett definisjonsspørsmål, men står man utenfor de abrahamske religioners kretser finner man lett ut at her er det snakk om 3 forskjellige rettninger av den første religionen, jødedommen. Kristendommen bygger jo f.eks på Jødedommen, og Islam bygger på kristendommen og Jødedommen.

Endret av Gabbe
Lenke til kommentar

Tar en vekk babbelet og trusslene til den gale profeten i koranen så sitter en igjen med en god rip-off fra kristendom og jødedom ja, der løgnene bare ble tatt til fordel for arabere, som sikkert med rette følte seg tilside satt av kristendommen på den tiden koranen ble funnet på av den såkalte profeten...

 

Islam er liksom den endelige versjonen av guds ord... :roll: likzzzzom...

Endret av RWS
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ikke sannsynlighvis, mange er muslimer bare fordi demes familie er muslimer og de er født som muslim, men ikke sikker at dem har lest koranen eller har forstått det...

Så det er en mulighet for at kun 50% av tallet peace2 presenterte er ekte muslimer?

25%? 10%? 1%? Mindre enn 1%?

 

peace2, det hjelper ikke å presentere et stort tall når man på forhånd har etablert at ikke alle registrerte muslimer er "ekte" muslimer.

 

jeg vet mange norske og andre europiske som ble muslim, fordi de viste at de tapper ikke noe hvis de bare en gang leser hele koranen og tenker litt i seg selv og si hva lever jeg for? hvor går jeg etter døden? er dette livet skapt kunn for å leve i noen år og ferdig ? tenk det er ikke noe farlig å lese koranen.

Og det er sikkert mange ikke-vestlige muslimer som har blitt kristne, fordi de visste at de ikke taper noe på å lese hele Bibelen, og spørre seg selv hva de lever for, hvor de går etter døden og om hva meningen med livet er. Det er ikke noe farlig med å lese bibelen.

Prøver du å servere meg dårlig propaganda?

De fleste religioner gir svar på alle disse spørsmålene.

Og de fleste forsyner like mye bevis for påstandene sine; Nada.

 

 

P.S.

Du glemte å svare på spørsmålet mitt:

Hvorfor skal noen som helst respektere din religion når du antyder at alle andre religioners helliger skrifter er løgn da de ikke er "sannheten"?

 

profet mohammad vær den siste profeten og han fikk guds ord og det er det som het koranen, den vær den siste og den kom etter alle de andre, gud ville at folk skal få vite at det er profet mohammad han har send til oss og at han har send hans ord med han osv...

 

Når det gjelder spørsmålet ditt så har jeg ikke srevet at deres religion er løgn, men jeg sier at sannheten finnes i korannen !!

 

finnes i noen bibel og andre religiøse bøker noe som het islam ??

nei, men i koran så har gud nevnt alle de andre religionene med mange info...

 

 

SÅ har det seg også slik at Koranen ble skrevet etter Islam. Det finnes ingen henvinisnginger til Islam før dette, etter min mening. Men selvfølgelig eg aksepterer at dersom du tror at Jødedommen var den tidlige Islam, så er det nok rett at Islam var "Fra begynnelsen" men, det har seg slik at jødene ikke vil kalle seg for ur-muslimer, og de har en egen religion. Det er derfor ett definisjonsspørsmål, men står man utenfor de abrahamske religioners kretser finner man lett ut at her er det snakk om 3 forskjellige rettninger av den første religionen, jødedommen. Kristendommen bygger jo f.eks på Jødedommen, og Islam bygger på kristendommen og Jødedommen.

 

Dette er uansett feil da kristendommen og islam henter sine "unike" religiøse myter fra et utall andre gamle religioner. Når for eksempel kristendommen skulle innføres var det vanskeligere å endre folks kultur og dagligdagse rutiner enn deres gud.

 

Hvorfor tror du vi feirer jul? Når døde egenlig Jesus?

 

Hvis du ser på religionene som dominerte for mer enn 2000 år siden og nedtegningene fra disse ser du fort at skapelsesberetningen og mange andre sentrale tema i bibelen og koranen er lånt.

Lenke til kommentar

En ting er vaffal sikkert, slik jeg ser det lever allerede mange muslimer i et helvete på jord, undertykt av den islamske religion og kultur. Hvis dette er det Gud ønsker av oss, velger jeg gladlig et etterliv i helvete i sympati for disse.

 

At jeg slipper å støte borti samanta1 og peace2 får reknes som et pluss.

 

Så skal jeg ta den praten med Gud når vi kommer så langt og får sett ant forholdene litt. Har en ting eller to jeg skulle tatt opp med ham jeg også...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Dette er uansett feil da kristendommen og islam henter sine "unike" religiøse myter fra et utall andre gamle religioner. Når for eksempel kristendommen skulle innføres var det vanskeligere å endre folks kultur og dagligdagse rutiner enn deres gud.

 

Hvorfor tror du vi feirer jul? Når døde egenlig Jesus?

 

Hvis du ser på religionene som dominerte for mer enn 2000 år siden og nedtegningene fra disse ser du fort at skapelsesberetningen og mange andre sentrale tema i bibelen og koranen er lånt.

 

I know, men de stammer fra jødedommen. Selv om eg ikke skrev at de har mye fra andre religioner.

Lenke til kommentar

Nei, koranen er ikke 100 % korrekt, uansett hva du er blitt fortalt, eller har lest om på idiotiske og misinformerende Islam-sider. Det er tonnevis av historiske feil, mange som allerede har blitt bevist her på forumet.

 

Og for hundretusende gang, om du skal si noe om religionen din, støtt opp det du sier med fakta og ordentlig argumentering. Ikke bare skriv hva du vil, siden de fleste melder seg ut av debatten og det bare blir en grøt av elendig diskusjon og følelsesmessige svar på enhver post.

 

Og ja Peace2, dette var rettet til deg også, siden du har en forferdelig irriterende vane med å ikke svare ordentlig på noen andre argumenter, men går heller over til å plapre om at "du vet", når det passer deg best. Når du føler deg litt fornærmet skriver du "Din ape idiot" i caps lock og nekter å svare på argumenter. Kom med noe håndfast for EN GANGS SKYLD.

du er urettferdig der.

 

Hvorfor det? Du må kunne komme med gyldig argumentasjon, ellers er det jo fritt fram for å le av deg og dine meninger?

 

Det som er mest skremmende er at både Pease2 og samanta1 er villige til å drepe folk over påstandene de i sin religiøse forvirring tror er sannhet hvis de hadde kommet til makten. Og det uten å tenke annet enn "de trodde ikke på vår sanne gud".. :no:

 

De minner meg om det regimet som ble bygget opp for 70 år siden nede i tyskland, der folk på samme måte ble hjernevakset og truet til å tro at det kun var tyskere som hadde den eneste sannheten og alle andre som sa i mot ble skånsesløst drept. De lå riktig nok ikke å lekte sykkelstativ fem ganger om dagen, men de hadde forbigående stive høyre albuer som henviste hvor høyt de hadde hoppet dagen før for lederen sin... Same shit, different wrapping!

 

Det som også er skremmende er at både Pease2 og samanta1 og andre islamske skrullinger som dem har levd i vårt samfunn antagelig i flere år, men klarer ikke å se på samfunnet med annet enn forakt og syntes alle de som ikke følger vissvasset til den pedofile landeveis røveren som trodde han så gud i sine mange eplepsi anfall er mindreverdige poteter og griser som for deres del godt kunne utryddes fra jordens overflate slik at ekte sannhets søkende mennesker, som dem!, kan få leve i det de tror er den jordiske ekvalenten til himmelen. De forstår ikke at dette kun er påstander fra en mann som antagelig led av alvorlige epleptiske anfall og som hadde et gedigent ønske om å lage en religion for arabere også (kristendommen passer dårlig, også for arabere...), men tror i sin enfoldhet at de besitter sannheten.

 

De begriper ikke at de er på god vei allerede nå til de en dag i fremtiden vil klikke seg inn på nettsider med oppskrifter for å lage bomber og som de vil bruke den dagen de i sin fortvilelse over at ingen andre i dette gudeløse og foraktelige samfunnet forstår at det er de som kommer med sannheten og BOOM!!, så skal de bevise at de har rett..... også uten å forstå at de lar galskapen sin gå utover uskyldige mennesker... En dag vil vi opprette egne innheininger for slike som disse, for de har ingenting i våre samfunn å gjøre...

 

For de har ingen sannhet, de har kun påstander som de i sin forvirrende religions tåke tror er sannhet og slike folk er ikke bare farlige for seg selv, men ødeleggende for andre... De burde ha lært noe fra alle de "muhammedstan" landene der de praktiserer islam som de vil at den skal praktiseres, nådesløst og brutalt mot alle som går mot den store profeten og hans påståtte gud og da foreslår jeg at dere heller reiser til et av de landene isteden for å, i fremtiden, bombe oss som ikkevil ha noe med det verdiløse tankegodset som den profeten kom med. Så kan dere selv avgjøre hvor gode slike total islamske styresett er...

 

Det ekte muslimske budskapet tyter frem ser jeg, spesielt fra Pease2, for så fort ikke sukkeret han tror ligger tykt oppå ørkenreligionen hans virker er han kjapp med å finne frem stålet under fløyelen, der han lover folk som ikke tror på guden hans det samme han lover dem fra før, nemlig påstander og atter påstander om en skjebne som hverken Pease2 eller noen andre har det minste begrep om. Tomme tømmer skramler mest er det et ordtak som heter og det er mulig at Pease2 og samanta1 tror på trusslene og lovnadene de sprer rundt seg, men de glemmer at det er rasjonelle, logiske og kritisk tenkende mennesker de forsøker å formidle dette til, ikke ignorante beduiner og folk uten viten og kunnskap, som faktisk ikke finner allah og profeten hans mer, eller mindre, troverdig enn et hvert annet eventyr.

 

Når det kommer til sannhet er hverken Pease2 og samanta1 opptatt av den, det de er opptatt av er et inderlig ønske om å få flere med seg til å tro på den totalt ulogiske, dogmatiske og idiotiske troen de er ignorante nok til å tro på selv, dette kalles på fagspråket for kognitiv dissonans og er meget utbredt blandt religiøse nettopp fordi de ikke søker sannhet, men aksept for de valgene de selv har gjort. Fordi de etterhvert skjønner, når den første store forelskelsen går over, at valgene har store logiske brister og feil ønsker de å få flere å peke på når noen kommer med ubehagelige spørsmål om valget de har tatt, i den tro at hvis flere tror på det er de ikke så dumme selv.... Kristendom kaller seg selv for "dårens" tro og det er det tydeligvis flere som burdeha gjort!

 

Makan til frekkhet å komme her og påstå at de har noen sannhet når alt de har å komme med er løse påstander og trussler... De burde rødmet av skam der de sitter og lover ting de overhodet ikke kan holde, men siden ærlighet IKKE er en religiøs dyd, (hvordan kan det være det når de lyver så det renner både til seg selv og andre?), lider de under det enhver religiøs lider av, nemlig uærlighet mot seg selv og mot andre. For å dekke den uærligheten lærer alle religioner bort at den som tror er ærlig bare ved å tro, men tenk over det, finnes det åpne og ærlige religiøse? Som er ærlige nok til å innse at det de tror blindt på er påstander? De er ihvertfall i få tall, for når de er så ærlige må de også være ærlige nok til å innrømme en del andre flauser og da rives troens teppe vekk under dem... Hadde flere religiøse vært ærlige hadde de ikke vært religiøse vil jeg påstå! Tenk over den dere... he he

Jeg må få lov til å si at du er kunskapsmanglende , vi har ikke lov å drepe noen utenfor selvforsvar.

Du vil fort finne ut av det. det at du har mange som støtter deg imot forhindrer ikke sola fra å komme opp neste morgen.

 

SÅ først og fremst eksisterer sola. Husker noe vagt om spør tre ganger om konvertering til Islam elrs død..mne jaja, står det i koranen PCS2?

Lenke til kommentar

Ofte sier man at det er feiltolkninger i Koranen som gjør at folk steiner, omskjærer kvinner osv.

 

Om denne boken var skrevet av guds ord, burde ikke gud da ordlagt seg på en slik måte at selv barn forstod hva han mente? Når man er gud må man da klare å lage regler som er så enkle å forstå at det ikke er rom for diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er uansett feil da kristendommen og islam henter sine "unike" religiøse myter fra et utall andre gamle religioner. Når for eksempel kristendommen skulle innføres var det vanskeligere å endre folks kultur og dagligdagse rutiner enn deres gud.

 

Hvorfor tror du vi feirer jul? Når døde egenlig Jesus?

 

Hvis du ser på religionene som dominerte for mer enn 2000 år siden og nedtegningene fra disse ser du fort at skapelsesberetningen og mange andre sentrale tema i bibelen og koranen er lånt.

 

I know, men de stammer fra jødedommen. Selv om eg ikke skrev at de har mye fra andre religioner.

Nåh ja, hvis man bare ser på disse tre så stemmer nok dette. Men jødedommen er heller ikke eldst, den er eldst av de tre.

 

Hvis man ser på andre religioner som faktisk ikke har noe med disse rent religiøst, så er det flere av historiene som er direkte integrert og brukt.

 

Så kan man spørre seg, hvis man har lånt sannheter fra andre religioner, med andre guder, hvordan kan man forklare bibelen, toran eller koranen som noe annet enn en billedlig og menneskelig tolkning av gud?

 

Når bibelen, guds bok, inneholder historier fra helt andre religioner, med helt andre guder.

Lenke til kommentar

Så kan man spørre seg, hvis man har lånt sannheter fra andre religioner, med andre guder, hvordan kan man forklare bibelen, toran eller koranen som noe annet enn en billedlig og menneskelig tolkning av gud?

 

Når bibelen, guds bok, inneholder historier fra helt andre religioner, med helt andre guder.

For det første så vil mange være uenige i deg her. For det andre så sier vel islam noe sånn som at de tidligere religionene var inspirert av gud, men det var først ved koranen at alt ble 100% korrekt, fordi guden deres selv sitter med samme boka oppe i himmelen.

Lenke til kommentar

Så kan man spørre seg, hvis man har lånt sannheter fra andre religioner, med andre guder, hvordan kan man forklare bibelen, toran eller koranen som noe annet enn en billedlig og menneskelig tolkning av gud?

 

Når bibelen, guds bok, inneholder historier fra helt andre religioner, med helt andre guder.

For det første så vil mange være uenige i deg her. For det andre så sier vel islam noe sånn som at de tidligere religionene var inspirert av gud, men det var først ved koranen at alt ble 100% korrekt, fordi guden deres selv sitter med samme boka oppe i himmelen.

 

Uenig? Hvis en religion feiret sin guds fødsel 25. desember (Jesus ble foøvrig ikke født da, men etter som befolkningen allerede feiret denne dagen var det lettere å endre hvilken gud de tilba enn å endre tradisjonene.), hadde et barn som ble besøkt av gjetere, et barn forøvrig født av en jomfru, samtidig som den beskriver den hellige treenighet og den udødelige sjel, og samtidig er eldre enn kristendommen, synes du ikke det blir litt i overkant tilfeldig at det samme skjer i bibelen, med noen kunstneriske endringer.

 

Og hva med evangeliene som ikke ble tatt med i bibelem. Kirkemøtene som ble hold, ikke bare for å avgjøre hvilke evangelier som skulle med, men dermed også avgjøre om Jesus var gudommelig eller bare en profet.

 

Bibelen er som Koranen skapt og forfattet av mennesker, og det bærer begge preg av.

Lenke til kommentar

Sitter og ser nå på en film om selvmord - terrorister fra Tsjetsnja. Shakhider kalles disse kvinner... Om vahhabizme (vet ikke om jeg sier disse ord riktig på norsk). Det er helt forferdelig hvordan disse menn tvunger egne koner og søstrer til døden og sier, at de blir heltinner og vil komme til paradisen... Det er noe jeg aldri kommer til å forstå... Den andre filmen sier om propaganden av volden og terrorismen i Palestina... De er propaganden mot alle form av personlig utviklingen, utdanningen. Bare soldater er nødvendige, legene og lærerne er unødvendige, sier de... Og alle disse ting er knyttet til islam... Beklager, men det er vanskelig å holde positivt mening om islam etter slike ting...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sitter og ser nå på en film om selvmord - terrorister fra Tsjetsnja. Shakhider kalles disse kvinner... Om vahhabizme (vet ikke om jeg sier disse ord riktig på norsk). Det er helt forferdelig hvordan disse menn tvunger egne koner og søstrer til døden og sier, at de blir heltinner og vil komme til paradisen... Det er noe jeg aldri kommer til å forstå... Den andre filmen sier om propaganden av volden og terrorismen i Palestina... De er propaganden mot alle form av personlig utviklingen, utdanningen. Bare soldater er nødvendige, legene og lærerne er unødvendige, sier de... Og alle disse ting er knyttet til islam... Beklager, men det er vanskelig å holde positivt mening om islam etter slike ting...

 

Disse bruker de for å ødelage positivt menning om islam, Islam er ikke sånn, det er ikke det Allah(gud) vil, og gud hater dem som tar andres ånd.

 

terrorister er bare gal i hodet, de er syke i hode, det har ikke noe med religionen og gjøre, de gjør det under dette navnet, men det er ikke Gud som sier om de gjør det de går til paradise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...