Gå til innhold

Hva tenker du om Islam (muslim) ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes vi skal la de religiøse menneskene være i fred og leve sitt religiøse liv uten å påvirke oss eller dytte deres religion inn i hodet på oss.

Og det er her problemet ligger hos så og si samtlige religioner så fort de får litt makt, for de erALDRI FORNØYD med hvordan andre lever sine liv! De skal ALLTID bry seg og skal ALLTID trykke jesus/allahh/muhammed opp i rektum på folk i den tro at de gjør folk en tjeneste og til mer MAKT de får over folk til hardere blir metodene de dytter dette opp i rektum på folk også.... Er det NOE historien har vist oss så er det nettopp de religiøses kåthet etter å ikke stå alene med idiotiet de tror på, de bare MÅ prakke dette på andre.

 

Er ikke for ingenting at religiøst vissvass blir forvist til den private sfære her i landet, da religiøs tro i aller høyeste grad ER privat og ikkenoe man skal belemre andre med, men vi har denne friheten ene og alene fordi kristendommen mistet sin makt og innflytelse her i landet... Hadde kirken og kristendom fremdeles hatt makt og innflytelse haddevi blitt tvangs indoktrinert hele gjengen, garantert, det er slik ALL religion virker...

 

En må huske på at ALL religion er tuftet på påstander og ville gjettninger uten rot i noen virkelighet og siden den IKKE er tuftet på hverken logikk, fornuft, kritisk tenkning eller rasjonalitet er vold og trussler og indoktrinering den eneste måten de kan spre dette på og da kun til mennesker som ikke tenker over den manglende logikken, rasjonaliteten og troverdigheten i religiøs tro. De får ikke "solgt" dette til rasjonelle, logisk og kritisk tenke mennesker, for de ser med en gang at religiøsitet bare er påstander og mangler enhver form for troverdighet når man er ærlig nok til å se skikkelig på religion. Dessverre mangler religiøse selv den ærligheten og de skjønner ikke at det er kognitiv dissonans de (mis)bruker for å opprettholde troen på noe så usannsynlig som disse bøkene fremstiller...

 

Og fordi de religiøse selv enser (de er også tenkende mennesker faktisk) at det ikke er videre troverdig det de tror på så bruker de også her kognitiv dissonans når de føler trangen til å misjonere, for hvis ALLE trodde på det samme så kan det ikke være så dumt, kan det vel? Hvor mange ganger har du ikke hørt argumentet "Men det er 2 milliarder som tror på dette, da må det jo være noe i det?". Her har du kognitiv dissonans på sitt beste...

 

Islam har ikke misjonering på samme måte som kristendom fordi det ikke har vært nødvendig i islamske land. Der gjelder tvang og bestialske straffer for de som ikke måtte tro, akkurat slik som kristendommen engang var her på berget også. de kristne tror i dag at kristendommen alltid her vært like mild og flott mot anderledes tenkende og skjønner ikke at den mildheten er tvunget på dem av sekulær tenkning som ikke godkjenner at folk trues til å tro på påstander, men så langt har ikke islam kommet enda. Islam truer og bruker vold når de møter motstand, den siste reaksjonen til muslimene stadfester dette, der de glatt kan brenne flagg, rasere eiendom og drepe uskyldige mennesker fordi noen tenner på en bok med påstander....

 

Så islam føyer seg bare inn som enda et fordummende system som får i utgangs punktet snille mennesker til å begå uhyrlige handlinger i den tro at påstander er sannhet... Hvor dum er det mulig å bli? Spør de religiøse, for de vet det, for det går ikke an å bli dummere enn når man dreper andre mennesker fordi man er innbildt at påstander er sannhet. Da er man dum når man tro det.... Du har dumskap og du har religiøs dumskap.... dessverre.

 

Det som er verst er at ALLE religiøse støtter muslimens "killing frentic" over det de anser som "krenkning av en hellig bok" og skjønner ikke at hverken koranen, bibelen eller toranen eller noen av de andre "hellige" bøker ikke er mer hellig enn en papiret på en vanlig dassrull er hellig, da den kun inneholder påstander og ikke beviselige sannheter eller på andre måter beviste ting. Men der har du religiøs dumskap igjen, der de forvarer det som ikke er verdt å forsvare over likene til sine naboer.... kvalmt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Spørsmål? Hva tenker DU om islam?

Jeg svarer: Islam er veien til paradis..Jeg snakker ikke for dere. Jeg snakker kun for meg selv ;)

Og gresk religion er veien til de Elysiske sletter. Svært mange religioner er veien til et sted i livet etter døden etter livet.

Ja greit, kjempefint..

Kall meg gjerne rar, men jeg har aldri sett på Mekka som et paradis.

Hvorfor skal jg kalle dg rar? Jg ser heller ikke på Mekka som et paradis.

Den eneste garantien for å få innpass i paradis er beskrevet i koranens sure 9:111.

Vil du gjengi den for oss, er du snill?

Jeg deler ikke samme mening ihvertfall ;)

Lenke til kommentar

Du er uenig med koranen når den befaler deg om å slåss og drepe i Allahs navn? Du burde vel ta opp dette med ... hvem det nå er som er den muslimske "paven", slik at dere kan få rettet opp koranen :) Eller er du uenig i at selv om man er forpliktet til å drepe de vantro, er det ikke dette som fører til paradis?

 

For det er jo slik at koranen er 100% allahs ord, alt i den er sant og riktig, det finnes ingen selvmotsigelser i den, og alt som står i den skal følges til punkt og prikke, samt at allah er vis og klok på alle måter. Så da lurer jeg på hvor mange vantro du har avlivet personlig, PrettyBoy?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du er uenig med koranen når den befaler deg om å slåss og drepe i Allahs navn? Du burde vel ta opp dette med ... hvem det nå er som er den muslimske "paven", slik at dere kan få rettet opp koranen :) Eller er du uenig i at selv om man er forpliktet til å drepe de vantro, er det ikke dette som fører til paradis?

 

For det er jo slik at koranen er 100% allahs ord, alt i den er sant og riktig, det finnes ingen selvmotsigelser i den, og alt som står i den skal følges til punkt og prikke, samt at allah er vis og klok på alle måter. Så da lurer jeg på hvor mange vantro du har avlivet personlig, PrettyBoy?

Jeg er enig i alt Koranen sier. og det er ikke en enkelt ting som får deg til paradis, det helhetlig deg som person, og hva du har gjort i livet.

 

Jeg har ikke drept noen,.

 

Så du mener at man må drepe vantro, for å komme til paradis?

Lenke til kommentar

Nei, ikke direkte, men det er vel en fordel om du adlyder når allah gir deg en direkte ordre?

 

Og ja, jeg har lest sammenhengen også, og det blir ikke noe bedre av den grunn. Ingen sammenheng kan stille surene nedenfor i et positivt lys.

 

 

9:5 Then, when the sacred months have passed, slay the idolaters wherever ye find them, and take them (captive), and besiege them, and prepare for them each ambush. But if they repent and establish worship and pay the poor-due, then leave their way free. Lo! Allah is Forgiving, Merciful.

 

9:123 O ye who believe! Fight those of the disbelievers who are near to you, and let them find harshness in you, and know that Allah is with those who keep their duty (unto Him).

 

 

 

Kjør på med bortforklaringer nå, det er alltid komisk å se noen prøve å forsvare de ravende gale fantasiene og påfunnene til en ondskapsfull, pedofil massemorder som ville innbille de lettlurte at han hadde kontakt med gud, for å fremme sin egen agenda :thumbup:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

8:65 O Prophet! Exhort the believers to fight. If there be of you twenty steadfast they shall overcome two hundred, and if there be of you a hundred (steadfast) they shall overcome a thousand of those who disbelieve, because they (the disbelievers) are a folk without intelligence.

 

 

 

 

Hahahahahaahaha.... vanvittig ironisk.

 

Ifølge denne listen over IQ etter land er Malaysia det beste muslimske landet på 39. plass. Stakkars Saudi-Arabia er på 60. plass!

Endret av Kalahari
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hahaha, tror du jeg har ork til dette her??

Orker ikke å starte no surekrig eller forklaring som du ik bryr dg om uansett,.Vi har to forskjellige meninger om islam/muslim og det er heelt greit for meg..

 

Mn fremme sin agenda? hva var profeten sin agenda, og hva tjente han på dette tror du?

Lenke til kommentar

Makt over andre mennesker?

Ja ok, makt over mennesker, men hvofor alle disse reglene??

Ikke alkohol, ikke gris, kjøtt må være halal? ikke sex før ekteskap? Renslighet, bønn, gi penger til de fattige??

 

Skjønner at du må ha regler for å styre en stamme/flokk/mennesker, men hva tjente han på de reglene?

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Hahaha, tror du jeg har ork til dette her??

Du har begynt å innse at du står ganske fast nedi gjørma ja. Forventet adferd. Så patetisk.

 

Orker ikke å starte no surekrig eller forklaring som du ik bryr dg om uansett,.Vi har to forskjellige meninger om islam/muslim og det er heelt greit for meg..

Meninger? Han bare påpeker ting som står i den boka, mens du prøver å vri deg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke alkohol: Alkohol var tidligere tillatt men når de så hva misbruk av alkohol førte til blant krigerne (de tapte), så fant de ut at det var best å forby det.

 

ikke gris: Gris er også forbudt innen kristendommen, pga dets urenslighet, folk ble i gamle dager syke av kjøttet. Selv i Norge for 100år siden spiste omtrent ingen grisekjøtt pga at de farene det kunne medføre/overtroiskhet. Nå med dagens regelverk ang dyrevelferd er det ikke det noe fare( eller du blir tjukk da).

kjøtt må være halal: Er bare regler for hvordan man skal slakte ett dyr, at dyret må være levende tror jeg folk forstod var lurt, at man må si at man dreper i Guds navn tror jeg ikke akkurat var dumt å ha med når man skulle starte en religion.

ikke sex før ekteskap?: Regler fra den tiden, kvinner man mannens eiendom, kvinner kunne ikke arbeide/ta vare på seg selv. Slik samfunnet i Norge er idag kan kvinner klare seg fint, samt at stigmatiseringen er så og si borte.

 

Renslighet: Trenger man virkelig å lage en lov av det for å skjønne at det er lurt?

 

bønn: Ute av øye, ute av sinn. Bare en påminner om at du ikke må glemme Gud og takke han for alt osv

gi penger til de fattige??: Folk har jo alltid hjulpet hverandre, i Norge har man skatter og slikt som tar seg av de som ikke jobber, er syke osv.

Lenke til kommentar
Meninger? Han bare påpeker ting som står i den boka, mens du prøver å vri deg unna.
han får påpeke så mye han vil, jeg orker ik den diskusjonen, når jeg vet hva utfallet blir, og regner med at han også vet hva det blir :)

Er jeg pålagt å diskutere hvergang noen slenger opp en sure og sier forklar???

Lenke til kommentar
Meninger? Han bare påpeker ting som står i den boka, mens du prøver å vri deg unna.
han får påpeke så mye han vil, jeg orker ik den diskusjonen, når jeg vet hva utfallet blir, og regner med at han også vet hva det blir :)

Er jeg pålagt å diskutere hvergang noen slenger opp en sure og sier forklar???

 

 

Du er på feil side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...