Gå til innhold

Hva tenker du om Islam (muslim) ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet mange vers som har gitt mer tanken "wow, det hadde vært praktisk", i lys av at jeg er en mann som er gift med en relativt egenrådig kvinne. Islam ville gitt meg en rekke religiøse verktøy til å kneble henne og trumfe igjennom min vilje, men jeg har også et moralsk kompass som forteller meg at dette ville vært riv ruskende galt.

 

Dette med å få viljen sin over kvinnfolket sitt er det eneste som har virket "fristende", for å si det på den måten.

 

Om du lurer på om jeg noen gang har tenkt "wow, denne koranen er kanskje fra Gud likevel. Jeg tror kanskje dette stemmer..", så er svaret et blankt nei.

 

Det jeg skal gi islam, eller nærmere bestemt Muhammed, er at hele konseptet bak islam er genialt. Å påstå at man kan snakke med Gud hver gang man ønsker seg noe nytt, eller vil ha noen til å gjøre noe for deg, var et genitrekk. Som jeg har sagt tidligere, så tror jeg kanskje Muhammed ligger an til å vinne darwins survival-of-the-cunning pris.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

[...]

Tankene jeg har om islam har, etterhvert som jeg har sett og lært mer om den, gitt meg mer og mer usmak i munnen og jeg kan ikke fatte at noen engang TØRR å kalle islam for fredens religion, for det er jo ikke annet enn ufred og undertrykkelse med den jo, overalt der den praktiseres! Bevis meg gjerne feil på det punktet, men en trenger bare å se på de landene som har islamsk styre så ser en fort at all glede, frihet og naturlighet er borte, erstattet av en enorm trang til å tving folk til å foreta unaturlige ting, idiotiske ting og ting som bryter med vår natur.

[...]

Islam er fredens religion jo. Når alle i verden følger sharialoven så vil det være total fred.

Jeg synes islam er helt ålreit. Dere islamofober bør ta dere en tur til midtøsten og prate med disse såkalte "galningene", dere skal lete lenge etter mer vennlige og åpne mennesker. Å kritisere islam ut i fra det dere ser på tv blir feil.

Men det finnes en god del slike også:

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar

La meg som en muslim merke folk som har medbringet faktafeil i sine påstander.

Rødt=Feil fakta

Orange= "?" / for å mobbe / blanding?

Grønn= OK

Svart=nøytral

 

Islam er en ny religion, en ørkenreligion og en religion der kvinner ikke får samme rettigheter som menn. Islam er en religion som også inkluderer politikk, og er uforenelig med demokrati. Islam er en religion som fører de forferdelige lidelser, både for dyr og mennesker. Veldig mange land der muslimer er i flertall har diktatur og dårlig styre.

 

 

Islam er som alle andre religioner funnet opp av mennesker for å forklare ting vi ikke vet, og for å styre folket.

Bare tull!

 

 

Islam er som andre religioner noe jeg helst ser folk holde for seg selv, og heller ikke presser sine barn til å tro på. Islam har ikke noe grunnlag for å påstå at innholdet har noe med virkeligheten å gjøre, og har ingenting med å fortelle mennesker hva vi skal og ikke skal gjøre. Og det er like mye misbruk at Islam brukes til å true barn med Helvete som at Kristendom gjør det.

 

 

Jeg hadde lyst å spørre om hva dere synes om Islam og hvilken tanke har dere om dem?

 

En totalitær versjon av Kristendommen som er laget for å ta over steder og som grenser til det politisk ekstreme uansett hvor den er, og er uforenlig med Demokrati og Vestlige idealer.

 

  1. Islam er ikke "funnet opp"
  2. Islam ble ikke "innført" av Mohamed (pbuh).
  3. Islam er ikke en versjon av kristendommen osv. men motsatt ( Islam eksistens gjald siden første mennesket, det er kun folk som har gått seg ville & laget egne relegioner for makt som mange sier)
  4. Islam er for hele menneskeheten.
  5. Islam er en veiledelse som Gud har lovet Adam og Adams barn (oss) .
  6. Islam er løsningen for mennskets nesteliv.

Sender en oppdatering senere inshallah hvor jeg tauer opp alt jeg sa mot lenker så ingen påstår at det er påstander fra min side.

 

Muslim.

Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med et veldig dårlig inntrykk etter å ha lest flere sitat fra koranen gjennom tidene.

 

Huggslangen, du som sier at kunnskap er nøkkelen for å forstå og ta kloke vurderinger.

Har du lest gjennom koranen?

 

Du bør lese selv "'SteamWaves" de fleste her er Ateister og hater islam for politiske / rase grunner.

Huggslangen plukker ut vers fra forskjellige temaer og setter det opp slik at det ser veldig galt ut med en topic.

 

Om det feks hadde stått i koran: "en voldtektsmann skal fengsles"

ville han putte det i en form så det ser ut som "menn skal fengsles" så det kan virke mest mulig urettferdig. Jeg kan aldri forklare deg nok. men jeg kan gi deg en nettside så du kan titte på hele bakgrunnen om islam i en rolig & sammenhengende rekkefølge.

Håper det er til hjelps!

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Legg merke til at Abdur-Raheem Green holder foredrag i Norge, og sier i klartekst at den vestlige måten å leve på er en form for avgudsdyrking. Han definerer en gud som "noe man tilber fordi det kan gi deg det du ønsker deg og det du trenger", hvorpå han trekker en linje til kapitalismen vår og hevder at dette er å tilbe penger. Han sier at vi i vesten er hjernevasket av store selskaper som vil tjene penger, og at vi egentlig er dypt ulykkelige. Han oppfordrer derfor alle muslimer til å ta avstand til denne ideologien.

 

Hva betyr det i praksis, når muslimer som bor i vesten tar avstand til vestens ideologi?

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg merke til at Abdur-Raheem Green holder foredrag i Norge, og sier i klartekst at den vestlige måten å leve på er en form for avgudsdyrking. Han definerer en gud som "noe man tilber fordi det kan gi deg det du ønsker deg og det du trenger", hvorpå han trekker en linje til kapitalismen vår og hevder at dette er å tilbe penger. Han sier at vi i vesten er hjernevasket av store selskaper som vil tjene penger, og at vi egentlig er dypt ulykkelige. Han oppfordrer derfor alle muslimer til å ta avstand til denne ideologien.

 

Hva betyr det i praksis, når muslimer som bor i vesten tar avstand til vestens ideologi?

 

 

Tar det han Abdur-Raheem Green sier med en klype salt. Men hvis det han sier skulle vise seg å stemmer, så skal ikke en muslim bare ta avstand fra ideologien, men hjelpe de menneskene.

 

Islams lære sier slikt: Den er virkelig troende som ønsker for andre det han ønsker for seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halvdan Koht tok det Adolf Hitler sa med en klype salt...

Hva muslimer skal gjøre med ikke-muslimer er beskrevet i koranens sure 9:29

 

http://quran.com/9/29

 

Islams lære sier det som du hevder, men du glemmer å spesifisere at islam trekker et kategorisk skille mellom troende og vantro. Islams budskap i den nevnte sammenheng er heller:

 

Den er virkelig troende som ønsker for andre troende det han ønsker for seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Halvdan Koht tok det Adolf Hitler sa med en klype salt...

Hva muslimer skal gjøre med ikke-muslimer er beskrevet i koranens sure 9:29

 

http://quran.com/9/29

 

Islams lære sier det som du hevder, men du glemmer å spesifisere at islam trekker et kategorisk skille mellom troende og vantro. Islams budskap i den nevnte sammenheng er heller:

 

Den er virkelig troende som ønsker for andre troende det han ønsker for seg selv.

Da er vi kanskje enig, da? Budskapet gjelder både muslimer og ikke muslimer. Når det snakkes om vantro så er det de urettferdige menneskene som ikke lever et rettskaffent liv. Det sies også slikt: Fyll hjertet med mildhet, velvilje og godhet (mot folk) ... For de er av to slag, enten dine brødre i troen eller dine likemenn i skapelsen.

Lenke til kommentar
Fyll hjertet med mildhet, velvilje og godhet (mot folk) ... For de er av to slag, enten dine brødre i troen eller dine likemenn i skapelsen.

 

Hvilken sura er dette fra?

 

Da er vi kanskje enig, da? Budskapet gjelder både muslimer og ikke muslimer.

 

Den beste måten å beskrive koranen er å si at det er en bok for muslimer, mot ikke-muslimer.

Det kategoriske skillet mellom muslimer og vantro er fundamentet for tidenes mest hyklerske dobbeltstandard. Koranen sier til eksempel at man kan drepe en muslim som straff for mord av en annen muslim, men en muslim kan aldri få dødsstraff for å ha myrdet en vantro.

 

Måten islam omtaler de vantro er også helt avslørende. Jeg orker ikke å skrive hele raden ennda en gang, men her har du en god link som beskriver det enorme skillet islam skaper mellom troende og vantro.

 

http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Quran-Hate.htm

 

Consider the elements that define hate speech:

 

Drawing a distinction between one’s own identity group and those outside it

 

Moral comparison based on this distinction

 

Devaluation or dehumanization of other groups and the personal superiority of one's own

 

The advocating of different standards of treatment based on identity group membership

 

A call to violence against members of other groups

 

Sadly, and despite the best intentions of many decent people who are Muslim, the Quran qualifies as hate speech on each count.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvorfor dere muslimer ikke lærte sist gang dere prøve å okkupere Europa? Dette er ikke deres land. Dere har store landområder dere kan boltre dere på. Det eneste som er bra med Islam er at koranen påpeker jødenes ondskap. (les talmud før dere sier dere uenige).

 

Ellers lurer jeg på hvorfor muslimske menn ikke har empati eller følelser? De er mest opptatt av å være tøff og stolt og ha massevis av ære, men IQ-en ligger på bånn. Hvorfor er ikke muslimer opptatt av å være intelligente istedet for å leke en flokk med sjimpanser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muslimene (ihvertfall de radikale) hevder at vi (europeere) ikke har noe krav på Europa. Hele jorden er jo Allahs, og den som er trofast til islam vil ta over alt. Les til eksempel på islam.no sitt forum. Der er slike holdninger utbredt, og dette er blandt norske muslimer.

 

Det er klart de ikke slutter å prøve, så lenge Ummah er sterk og de har slik formidabel fremgang, her i det tannløse Europa, hvor metroseksualitet, toleranse, selvforakt og politisk korrekthet er de nye "kjerneverdiene".

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Ellers lurer jeg på hvorfor muslimske menn ikke har empati eller følelser? De er mest opptatt av å være tøff og stolt og ha massevis av ære, men IQ-en ligger på bånn. Hvorfor er ikke muslimer opptatt av å være intelligente istedet for å leke en flokk med sjimpanser?

Tanken om at du er litt vel generaliserende har aldri slått deg?

Lenke til kommentar

Ellers lurer jeg på hvorfor muslimske menn ikke har empati eller følelser? De er mest opptatt av å være tøff og stolt og ha massevis av ære, men IQ-en ligger på bånn. Hvorfor er ikke muslimer opptatt av å være intelligente istedet for å leke en flokk med sjimpanser?

Tanken om at du er litt vel generaliserende har aldri slått deg?

 

Bedre å være generaliserende og uskadd enn å late som om multikultur er bra og ende opp voldtatt og mishandlet av en beriker etter å ha gått uredd inn i et beriker-område.

 

Se for eksempel her hvordan denne sjimpanse lookaliken oppfører seg mot en gammel hvit mann:

 

http://www.youtube.com/watch?v=lAfYRmc8n4E

 

Han truer med å gi ham juling for ingenting.

Endret av nico69
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Ellers lurer jeg på hvorfor muslimske menn ikke har empati eller følelser? De er mest opptatt av å være tøff og stolt og ha massevis av ære, men IQ-en ligger på bånn. Hvorfor er ikke muslimer opptatt av å være intelligente istedet for å leke en flokk med sjimpanser?

Tanken om at du er litt vel generaliserende har aldri slått deg?

 

Bedre å være generaliserende og uskadd enn å late som om multikultur er bra og ende opp voldtatt og mishandlet av en beriker etter å ha gått uredd inn i et beriker-område.

Jeg har alltid vært åpen for andre kulturer, har nytt godt av dette og fått mange nye venner, hatt gode ferier og gøye opplevelser med personer fra andre kulturer.

 

Fremmedfrykt er vel ordet du leter etter?

Lenke til kommentar

Muslimene (ihvertfall de radikale) hevder at vi (europeere) ikke har noe krav på Europa. Hele jorden er jo Allahs, og den som er trofast til islam vil ta over alt. Les til eksempel på islam.no sitt forum. Der er slike holdninger utbredt, og dette er blandt norske muslimer.

 

Det er klart de ikke slutter å prøve, så lenge Ummah er sterk og de har slik formidabel fremgang, her i det tannløse Europa, hvor metroseksualitet, toleranse, selvforakt og politisk korrekthet er de nye "kjerneverdiene".

 

Ja, stemmer det. Sånn som han der Mohyldeen som truet Norge med terror. Hvis man lurer på hvordan norske muslimer oppfører seg kan man søke på youtube "muslim riot oslo" så finner man masse berikere som elsker å etterligne sjimpanser. Før dere sier at "nei de oppfører seg ikke om sjimpanser, så burde dere sjekke ut hvordan sjimpanser oppfører seg i slåsskamper". De går alltid på med mange mot en og angriper aldri alene. Samme med muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...