Gå til innhold

Hva tenker du om Islam (muslim) ?


Anbefalte innlegg

Islam er en ny religion, en ørkenreligion og en religion der kvinner ikke får samme rettigheter som menn. Islam er en religion som også inkluderer politikk, og er uforenelig med demokrati. Islam er en religion som fører de forferdelige lidelser, både for dyr og mennesker. Veldig mange land der muslimer er i flertall har diktatur og dårlig styre.

 

Ønsker bare å påpeke at muslimer flest bor i land med demokrati. Samtidig er det også min forståelse at Islam den religionen som sterkest søker innflytelse og makt, i tillegg til å rette seg mot individer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke snakk om å beøke en moské, og ei heller kan min kollega klassifiseres som en "bleikfeit svett europeer", hun er vel snarere en gyllenbrun flott dame som var påkledd anstendig etter forholdene (40 grader for en franskmann er rimelig heftig), hvor de eneste tilstedeværende var mitt følge samt butikkinnehaver og noen indere som var oppslukt i sitt arbeid.

 

Poenget er litt det at jeg var påkledd tilsvarende lite, og det var vår guide og (t-sjorte og shorts). Så hvorfor skulle politiet arrestere et annet menneske med den enkle forskjellen at hun ikke har penis?

 

Jeg mener dette er et perfekt eksempel for å illustrere det mindreverdige kvinnesynet islam har påført de arabiske landene.

 

Angående slavene: ta deg en tur til midtøsten og se hvordan indere blir kynisk utnyttet av saudi/UAE/Oman mm. Hvem vet, kanskje du blir mindre fan av sosial dumping og muligens får et annet syn på polakkene du så imbesilt sverter..?

Lenke til kommentar

Hvorfor kan man kjøpe alkohol som 15 åring i ett land mens i ett annet land er det ikke lov? Forskjellige kulturer, liker du det ikke, ta konsekvensene eller tilpass deg.

 

Kanskje det kvinnesynet er mer av respekt for kvinnen? Jeg hadde ikke latt samboeren min kledd seg opp i gjennomsiktig miniskjørt og topp hvis hun skulle på byen, mens andre hadde ikke hatt noe imot at samboeren sin gikk ut blant folk slik. Og ja, det er sammenlignbart.

 

Du og de "slavene" dine. Jeg har vært i midtøsten takk, og sett hvordan de stakkarene har det. 12 timers arbeidsdager, 1 dag fri i uka og tjener akkurat nok til å sende en liten slant med penger hjem til familien av og til. Som tillitsvalgt så er jeg faktisk over gjennomsnittet engasjert i den saken der, så ikke legg ord i munnen på meg her. Det er faktisk ikke landene selv som ansetter disse. De som jobber i staten i nevnte land er lokale folk. Inderene er stort sett ansatt av utenlandske selskap som deg og meg jobber for. Det er samme greia her i norge. Polakkene jobber for sleipe selskap som betaler minst mulig for mest mulig, men de er her frivillig og de vet at hvis de setter for store krav så er det plutselig nordmenn som tar over jobbene igjen, og de flytter hjem igjen til en enda større fattigdom. Heldigvis har norge en arbeidsmiljølov som er unik bra i verden, noe de ikke har der nede, men det har heller INGENTING med religion å gjøre, så sosial dumping kan du nok ikke skylde på islam. Det finnes grenser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam, som all annen religion, er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

 

Hva vet du om Islam? Null og niks? Tydeligvis aldri vert borte i koranen? Takk da sier vi hade til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam, som all annen religion, er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

 

Hva vet du om Islam? Null og niks? Tydeligvis aldri vert borte i koranen? Takk da sier vi hade til deg.

Hva er målet ditt med å diskutere her? Forklar istedet for å framstå som en idiot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam som all annen religion er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

Islam er kapret, men det er de moderate muslimene som ikke vil "fight in the way of Allah" som er kaprerne.

Du framstiller dette nesten som noe negativt. At religion tilpasser seg samfunnet er da bare positivt.

 

Problemet oppstår når disse moderate enten beskytter eller forholder seg nøytrale til helt klare fundamentalister/ekstremister.

(Nå kan det jo på en måte sies at all religion er ekstrem med de overnaturlige tingene sine, Jesus fløy opp til Himmelen, oppstår fra de døde osv..magisk kur mot sykdom.. u get it)

Lenke til kommentar

Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam, som all annen religion, er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

 

Hva vet du om Islam? Null og niks? Tydeligvis aldri vert borte i koranen? Takk da sier vi hade til deg.

Hva er målet ditt med å diskutere her? Forklar istedet for å framstå som en idiot.

 

noen er bare født sånn... :thumbdown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam, som all annen religion, er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

 

Hva vet du om Islam? Null og niks? Tydeligvis aldri vert borte i koranen? Takk da sier vi hade til deg.

Hva er målet ditt med å diskutere her? Forklar istedet for å framstå som en idiot.

 

Målet mitt er å forklare deg hvor dumt det du nettop sa er.

Kan du svare på spørsmålene mine?

Lenke til kommentar

Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam, som all annen religion, er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

 

Hva vet du om Islam? Null og niks? Tydeligvis aldri vert borte i koranen? Takk da sier vi hade til deg.

Hva er målet ditt med å diskutere her? Forklar istedet for å framstå som en idiot.

 

Målet mitt er å forklare deg hvor dumt det du nettop sa er.

Kan du svare på spørsmålene mine?

Så hvorfor forklarer du ingenting da? Hvilke spørsmål. Skal jeg ramse opp alt jeg kan om Islam? Skal jeg svare på om jeg har vært borte i koranen?

 

Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam som all annen religion er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

Islam er kapret, men det er de moderate muslimene som ikke vil "fight in the way of Allah" som er kaprerne.

Du framstiller dette nesten som noe negativt. At religion tilpasser seg samfunnet er da bare positivt.

 

Problemet oppstår når disse moderate enten beskytter eller forholder seg nøytrale til helt klare fundamentalister/ekstremister.

(Nå kan det jo på en måte sies at all religion er ekstrem med de overnaturlige tingene sine, Jesus fløy opp til Himmelen, oppstår fra de døde osv..magisk kur mot sykdom.. u get it)

Klart det oppstår konflikter da, men det er bedre det enn at islamistene får fortsette å holde på sånn som de vil.

Lenke til kommentar

Må huske at det er en forskjell på islam og islamisme. Islam, som all annen religion, er noe jeg har respekt for. Synd at noen må ødelegge for hele religionen ved å dra navnet ned i skiten. Spørsmål til trådstarter: Hva synes du om islamisme som politisk ideologi?

 

Hva vet du om Islam? Null og niks? Tydeligvis aldri vert borte i koranen? Takk da sier vi hade til deg.

Hva er målet ditt med å diskutere her? Forklar istedet for å framstå som en idiot.

 

Målet mitt er å forklare deg hvor dumt det du nettop sa er.

Kan du svare på spørsmålene mine?

Så hvorfor forklarer du ingenting da? Hvilke spørsmål. Skal jeg ramse opp alt jeg kan om Islam? Skal jeg svare på om jeg har vært borte i koranen?

 

EG forklarer deg etter at du har svart på spørsmålene, begynn nå, om du kan..

Lenke til kommentar

Klart det oppstår konflikter da, men det er bedre det enn at islamistene får fortsette å holde på sånn som de vil.

 

Nei det er nettop det som ikke skjer, moderate beskytter ekstreme, altså en moderat versjon av en religion er grobunn for ekstremisme/fundamentalisme.

 

EG forklarer deg etter at du har svart på spørsmålene, begynn nå, om du kan..

Hvilke spørsmål?

 

De som eg stilte deg, hva vet du om Islam? (om du vil korte det ned, hva med å se på moralen Islam lerer) Har du lest koranen eller lest litt i den?

Lenke til kommentar

 

Kanskje det kvinnesynet er mer av respekt for kvinnen? Jeg hadde ikke latt samboeren min kledd seg opp i gjennomsiktig miniskjørt og topp hvis hun skulle på byen, mens andre hadde ikke hatt noe imot at samboeren sin gikk ut blant folk slik. Og ja, det er sammenlignbart.

Respekt for kvinner ved at du skal bestemme over henne? Hvis hun vil gå slikt så er det opptil henne. Om du ikke liker det kan du si det til henne eller ev slå opp men til slutt er det opptil henne hva hun velger å gjøre uten at du skal true henne til noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor kan man kjøpe alkohol som 15 åring i ett land mens i ett annet land er det ikke lov? Forskjellige kulturer, liker du det ikke, ta konsekvensene eller tilpass deg.

 

Kanskje det kvinnesynet er mer av respekt for kvinnen? Jeg hadde ikke latt samboeren min kledd seg opp i gjennomsiktig miniskjørt og topp hvis hun skulle på byen, mens andre hadde ikke hatt noe imot at samboeren sin gikk ut blant folk slik. Og ja, det er sammenlignbart.

 

Du og de "slavene" dine. Jeg har vært i midtøsten takk, og sett hvordan de stakkarene har det. 12 timers arbeidsdager, 1 dag fri i uka og tjener akkurat nok til å sende en liten slant med penger hjem til familien av og til. Som tillitsvalgt så er jeg faktisk over gjennomsnittet engasjert i den saken der, så ikke legg ord i munnen på meg her. Det er faktisk ikke landene selv som ansetter disse. De som jobber i staten i nevnte land er lokale folk. Inderene er stort sett ansatt av utenlandske selskap som deg og meg jobber for. Det er samme greia her i norge. Polakkene jobber for sleipe selskap som betaler minst mulig for mest mulig, men de er her frivillig og de vet at hvis de setter for store krav så er det plutselig nordmenn som tar over jobbene igjen, og de flytter hjem igjen til en enda større fattigdom. Heldigvis har norge en arbeidsmiljølov som er unik bra i verden, noe de ikke har der nede, men det har heller INGENTING med religion å gjøre, så sosial dumping kan du nok ikke skylde på islam. Det finnes grenser.

 

Vi snakker da ikke om hva som er lovhjemlet i Oman og hvorvidt man bør respektere dette, det diskusjonen dreier seg om er hvordan kvinnesynet er i land hvor islam influerer lovgivning og sosiale normer i nevneverdig grad. Igjen: hvorfor er det slik at en penis skal avgjøre hva som er "anstendig"?

 

Og er du forøvrig sikker på at indernes (av og til uoffisielle) status som dhimmier ikke er korrelert med deres lave sosiale status og utnytning i arabiske land? Du skal være klar over at de rettighetene du nevner ikke akkurat blir etterfulgt av eksempelvis byggebransjen i UAE (og heller ikke fulgt opp av myndighetene som for det meste er investorer i de samme prosjektene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...