Gå til innhold

Grande sin treningslogg

Grand

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjørte testene i dag og kan si så meget at jeg er over alle kravene. Husker ikke nøyaktig hva jeg hadde på de forskjellige øvelsene, men en har en god margin på de fleste.

Resultatene er relativt dårlige, siden kameraten min var skikkelig streng på hvordan jeg utførte øvelsen (noe som er veldig bra) og jeg tok det litt "halv" høytidlig. Som dere sikkert har skjønt så er det utholdenheten jeg har lagt mest vekt på, og den begynner å bli ganske bra nå. Tror ikke det er nødvendig med noe formtopp før jeg drar inn i forsvaret, så jeg kjører grunnlagstrening fult ut.

Kan legge til at jeg gleder meg noe ekstremt, og kan egentlig nesten ikke vente på å få testet meg selv i forskjellige utfordinger og situajsoner.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Neimen se hvem som begynte å blogge igjen! :p Høres bra ut det. Skal selv teste meg på øvelsene i morgen.

Utifra boken Fallskjermjeger - Arven fra kompani Linge tror jeg at jeg trygt kan si det er kondisjonen man har størst behov for ja ;) i tillegg til syke og sterke skuldre/rygg for sekken.

De sier jo at "man trenger ikke være supermann" (og hvem forventer det når det er vernepliktige 18/19-åringer som søker) så regner med at styrke i aller minste grad er vesentlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Høres meget bra ut, Sno!

Tittet litt i fallskjermjegerboka mi "Arven fra kompani Linge" og vil bare minne deg på at stuping baklengs og sidelengs fra 3-meteren tydeligvis er et krav! :ohmy: I tillegg til flere svømmeølveser, men disse regner jeg med at du klarer fint.

Lenke til kommentar

Må ikke utføre perfekt stup nei, egentlig bare å tørre å slenge seg utfor :p

haha, det burde jeg klare :p

Hadde vært veldig kjipt å dratt seg gjennom forbanna mange uker med blodslit også ryket ut på at man ikke kan ta baklengssalto :p

Lenke til kommentar

veit ikke helt egentlig. For jeg er litt skeptisk når det gjelder pysken, kanskje boka gjør meg litt for opphengt i småting. Jeg føler at jeg har mer kontroll på hodet mitt om jeg ikke har kontroll på hva som skjer.

Da blir det til at jeg godtar det som skjer og gjør det så bra jeg kan

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Baklengs militærstup er ikke så stress. Handler bare om å tørre å slippe seg utafor og ikke trekke seg (som nesten alle gjorde i den filmen). Egentlig var det ganske morsomt, de sier at det er det nærmeste du komme følelsen av å hoppe i fallskjerm uten å faktisk gjøre det.

Lenke til kommentar

Kjapp oppdatering:

Er frisk igjen

Ankelen er bra igjen.

Har trappet opp sekkgåinga

Planlegger 5 dagerstur nå, med masse kart og kompass.

I morra skal jeg svømme og prøve på baklengssalto, kan ikke love at jeg begynner på 3m for har aldri tatt en baklengssalto før :p

Lenke til kommentar

Salto? Var bare stup som var kravet, men sikkert greit å øve på det også ;) Jeg ville begynt på 1 meter'n først jeg. Gjort meg heeeelt trygg på det og så ville jeg prøvd å stupe vanlig fra 3-meteren før jeg til slutt prøvde sidelengs og baklengs.

Lenke til kommentar

Jogga i dag, 8,4 km. Noe av den fæleste joggeturen jeg har hatt. Sikkert 30 varmegrader ute og vindstille + at jeg løpte på en åpen slette. Etterpå det ble det 4 timer med volleyball ute i sola.

Sekkgåinga går dritt bra nå, og formen er tilbake etter sjukdommen. Har begynt å svømme langdistane nå, 1500m ++ i strekk uten pause. Noe som er mye bedre enn intervaller :p

Lenke til kommentar

Har ikke planer om å gjøre så veldig store forskjeller, blir mye rolig trening og noen harde økter i uka. Det eneste jeg kommer til å gjøre er å trappe opp sekkgåinga til 2 eller 3 dager i uka, der jeg har 1 lang tur og 1 - 2 speedmasjer på 30 - 40 min med veldig høyt tempo. Blir nok noen 3 dagersturer i skogen, med kart og kompass. 5 dagersturen blir vanskelig mtp at jeg har sommerjobb :(

Styrketreninga går også ganske greit.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...