Bordplate Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Har du lest "Fallskjermjeger - Arven fra kompani Linge?" Sekkegåing er utvilsomt den viktigste/beste treningen du kan gjøre. Jeg merker det jævlig godt nå etter bare en liten tur med 10kg. Disse knehønene som tilbringer dagene på studio og tror brutal styrke er det som er tingen går på en kjempesmell. Syns din kombinasjon av helkropps styrketrening (buildringen) og kondisjonstrening både med og uten sekk er ganske så perfekt Lenke til kommentar
Grand Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 (endret) Godt å høre bordplate! Har ikke lest boka nei, prøver egentlig å lese så lite som mulig om fallskjermjegeropptaket, og ta ting som det kommer. Jeg er klar for en uendelighet med utfordringer! Løpte en 3000m i dag, med litt murring i halsen. Tiden ble 10.54 så jeg er fornøyd. Dagen ble avsluttet med 40 min buldring, der jeg kom opp et graderings system. Planene for påska vil mest sansynlig se sånn ut: Søndag - tirsdag 3 dagers skogstur onsdag og utover blir det buldring. Vurderer å ta en liten pause fra buldringa på lørdagen og svømme istede. Må begrense meg litt så jeg ikke pådrar meg noen belastningskader i albuen. Endret 14. april 2011 av Sno Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Artig. Følger med her. Prøver meg på opptaket selv i sommer Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Løper du i marsjstøvler Sno? Altså M-77 typen? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 Løper du i marsjstøvler Sno? Altså M-77 typen? Gjør ikke det, har ikke fått funnet dem enda. Men, jeg har planer om å få skaffet dem så fort som mulig. Fant muligens en som solgte disse skoene og skal ta en telefon opp ditt. Artig. Følger med her. Prøver meg på opptaket selv i sommer Bra Hvordan går det med treninga? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Flott. Det vil bli et helvette å gå med uingåtte sko under rekrutt/opptaksfasen (just ask my mum). Lenke til kommentar
Grand Skrevet 15. april 2011 Forfatter Del Skrevet 15. april 2011 (endret) haha, det er jeg fult klar over. Og det jeg faktisk frykter mest er gnagsår. Dagenstrening:Hadde danseoppvisning på skolen, dette høres ikke så tungt ut egentlig, men når man la god vilja til og dro til med skikkelig holdning osv. Så ble det ganske intenst på slutten. Ellers så svømte jeg bare 500m. Lærte kameraten min litt crawl Endret 28. september 2015 av Sno Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Kult! Forøvrig er det kanskje kjekt å vite at du har lov til å ha med både gnagsår-plaster (Compeed gjør UNDRE!!!) og innleggssåle Lenke til kommentar
Grand Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Blir nok en god del spotsteip og compeed under beina Innleggssåler skal jeg hente til onsdagen, så det er i boks. Dagens trening: 1 time intensbuldring. Tok 3 ruter som var beintunge så jeg ga meg relativt tidlig for å ikke få skader i albuer ol. 20x4 push ups. Tenker det blir en liten sykkeltur i dag også, men er ikke helt sikker. Endret 16. april 2011 av Sno Lenke til kommentar
Grand Skrevet 16. april 2011 Forfatter Del Skrevet 16. april 2011 (endret) Ble en sykkeltur. Syklet i rundt 40 min så var ikke store turen. SToppet etter 20 min og løp for å kjenne på overgangen fra sykling til løping mtp triathlonet som er 1 mai. Overgangen var jævlig, ganske lik følese som å hoppe på trampoline for å så gå ned på bakken å hoppe spensthopp. Dog, det tok 1 min og 30 sekunder før det løste seg opp i låra. Det blir også en 3 dagers skautur fra søndag til tirsdag med et par kamerater. Den blir ikke hardcore, mer får å få litt energi og komme seg vekk fra folk og fe. men, sekk blir det! så jeg får 3 dager med sekk trening. Jeg kommer også til å legge opp en buldrefilm om 1 ukes tid. Jeg overgikk meg selv i dag på den ene ruta, så det må dokumenteres! Endret 16. april 2011 av Sno Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Angående å gå inn nye sko. Slet veldig med gnagsår selv før militæret. Kan ikke huske å ha gått en eneste skitur uten å få gnagsår. Så var mildt sagt skeptisk til å gå inn M77, men prøv å bruke et par tynne nylonstrømper innerst. Altså innenfor den gråe ullsokken. Funker ekstremt bra! Lenke til kommentar
Grand Skrevet 19. april 2011 Forfatter Del Skrevet 19. april 2011 Da kom jeg hjem fra en 3 dagers fjelltur. Den skulle i utgangspunktet være rolig, men ble ganske hard. Jeg presterte å tråkke stygt over allerede den første dagen, ingen hardbarka fjellmenn snur, så vi fortsatte å gå. Første dagen gikk vi ca 3 - 4 timer effektivt. Dag nr 2 med hoven fot, og enda mer smerte enn før så gikk vi 4 timer effeketivt. Jeg lyver ikke om jeg sier at hvert jævla tråkk var vondt denne strekningen. Foten ble betraktlig mye bedre i dag, men fortsatt så er den hoven. I dag gikk vi ca 2 timer, dog vi hadde ekstremt bra tempo, rundt 7 - 8 km/t tipper jeg. Tyngda på sekken lå på rundt 18 kg når jeg dro. Jeg skal vurdere om det blir noe buldring ut i fra hvordan foten min ser ut i morra. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Dagens trening: 1500m svømming 500m oppvarming 200m x5 med isolerte bein. Tatt litt hangups og klatret litt også, men ble lite. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 dro ut i skogen og sov fra i går til i dag. Vi sov rett ved buldreområdet så det ble noen timer med klatring i går. I dag så ble det bare 1 time, vi var veldig slitene og jeg har ikke noe mere hud på fingrene. Må la de få restituert seg. Blir muligens svømming seinere i dag. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ikke lenge igjen nå, Sno! Hvordan ligger du ann? Men må spørre, hva var det du gjorde mot beinhinnebetennelsen din igjen som var så fantastisk? Kjenner jeg kanskje begynner å pådra meg noe dritt igjen selv! Lenke til kommentar
Grand Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Ligger bra ann ankelen begynner å bli bedre, men det har godt utover sekk turene. Har ikke gått på 10 dager nå, skal dog ut i morra og se hvordan ankelen er i skogen. Fullførte halv olympisk marathon i dag, 750m svømming (14.37, noe jeg ikke er fornøyd med og mener at jeg kunne ha kommet meg under 14 om jeg hadde vært litt mer taktisk) 20 km sykling som gikk bra, mtp at jeg har syklet kun 4 ganger før konkurransen på landvei og 5 km løping, som var mildt sagt; et helvette! går heller 20 timer med sekk enn den overgangen der. Har aldri vært så kjørt i beina før. Det som fungerte for meg var tigerbalsam (smør godt på der du har mest betennelse) og glapakk rundt leggene. Fungerte fjell for meg. For å forebygge det så burde du kjøpe innleggssåler som er tilpasset beina dine, samt nye joggesko om de du har ikke er all verden. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ok, takk for svar. Tigerbalsam + plastfolie rundt så det holder seg? Har noen "dyre, ordentlige" joggesko, men må skaffe den Sole Ultra sålen til marsjstøvlene. Har du testa deg på noen 3000 meter enda da? Lenke til kommentar
Grand Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Ok, takk for svar. Tigerbalsam + plastfolie rundt så det holder seg? Har noen "dyre, ordentlige" joggesko, men må skaffe den Sole Ultra sålen til marsjstøvlene. Har du testa deg på noen 3000 meter enda da? Jepp, også burde du tøye litt imens du jogger. Bra, da synes jeg du skal beholde dem om de fungerer bra. Løpte 3000m på 10.54, så håper på å kanskje være nede på 10.40 tallet før opptaket. Har slutta å blogge fordi jeg rett og slett glemmer det. Jeg kan heller legge opp oppdateringer 1 gang i uka. Og skrive ned mål/tester så jeg husker dem selv Endret 1. mai 2011 av Sno Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Wow! Kondisjonen er i alle fall ingenting å si noe på! Åssen ligger motivasjonen for opptaket da? Spør fælt, men er jo kun 2 mnd igjen! Lenke til kommentar
Grand Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Veldig bra Endret 28. september 2015 av Sno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå