Gå til innhold

Grande sin treningslogg

Grand

Anbefalte innlegg

Har du lest "Fallskjermjeger - Arven fra kompani Linge?"

Sekkegåing er utvilsomt den viktigste/beste treningen du kan gjøre. Jeg merker det jævlig godt nå etter bare en liten tur med 10kg.

Disse knehønene som tilbringer dagene på studio og tror brutal styrke er det som er tingen går på en kjempesmell. Syns din kombinasjon av helkropps styrketrening (buildringen) og kondisjonstrening både med og uten sekk er ganske så perfekt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt å høre bordplate! :) Har ikke lest boka nei, prøver egentlig å lese så lite som mulig om fallskjermjegeropptaket, og ta ting som det kommer. Jeg er klar for en uendelighet med utfordringer!

Løpte en 3000m i dag, med litt murring i halsen. Tiden ble 10.54 så jeg er fornøyd. Dagen ble avsluttet med 40 min buldring, der jeg kom opp et graderings system.

Planene for påska vil mest sansynlig se sånn ut:

Søndag - tirsdag 3 dagers skogstur

onsdag og utover blir det buldring. Vurderer å ta en liten pause fra buldringa på lørdagen og svømme istede. Må begrense meg litt så jeg ikke pådrar meg noen belastningskader i albuen.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Løper du i marsjstøvler Sno? Altså M-77 typen?

Gjør ikke det, har ikke fått funnet dem enda. Men, jeg har planer om å få skaffet dem så fort som mulig. Fant muligens en som solgte disse skoene og skal ta en telefon opp ditt.

Artig. Følger med her. Prøver meg på opptaket selv i sommer :)

Bra :) Hvordan går det med treninga?

Lenke til kommentar

haha, det er jeg fult klar over. Og det jeg faktisk frykter mest er gnagsår. 
Dagenstrening:

Hadde danseoppvisning på skolen, dette høres ikke så tungt ut egentlig, men når man la god vilja til og dro til med skikkelig holdning osv. Så ble det ganske intenst på slutten. 

Ellers så svømte jeg bare 500m. Lærte kameraten min litt crawl

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Blir nok en god del spotsteip og compeed under beina :p Innleggssåler skal jeg hente til onsdagen, så det er i boks.

Dagens trening:

1 time intensbuldring. Tok 3 ruter som var beintunge så jeg ga meg relativt tidlig for å ikke få skader i albuer ol.

20x4 push ups.

Tenker det blir en liten sykkeltur i dag også, men er ikke helt sikker.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Ble en sykkeltur. Syklet i rundt 40 min så var ikke store turen. SToppet etter 20 min og løp for å kjenne på overgangen fra sykling til løping mtp triathlonet som er 1 mai. Overgangen var jævlig, ganske lik følese som å hoppe på trampoline for å så gå ned på bakken å hoppe spensthopp. Dog, det tok 1 min og 30 sekunder før det løste seg opp i låra.

Det blir også en 3 dagers skautur fra søndag til tirsdag med et par kamerater. Den blir ikke hardcore, mer får å få litt energi og komme seg vekk fra folk og fe. men, sekk blir det! så jeg får 3 dager med sekk trening.

Jeg kommer også til å legge opp en buldrefilm om 1 ukes tid. Jeg overgikk meg selv i dag på den ene ruta, så det må dokumenteres!

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Angående å gå inn nye sko. Slet veldig med gnagsår selv før militæret. Kan ikke huske å ha gått en eneste skitur uten å få gnagsår. Så var mildt sagt skeptisk til å gå inn M77, men prøv å bruke et par tynne nylonstrømper innerst. Altså innenfor den gråe ullsokken. Funker ekstremt bra!

Lenke til kommentar

Da kom jeg hjem fra en 3 dagers fjelltur. Den skulle i utgangspunktet være rolig, men ble ganske hard. Jeg presterte å tråkke stygt over allerede den første dagen, ingen hardbarka fjellmenn snur, så vi fortsatte å gå. Første dagen gikk vi ca 3 - 4 timer effektivt. Dag nr 2 med hoven fot, og enda mer smerte enn før så gikk vi 4 timer effeketivt. Jeg lyver ikke om jeg sier at hvert jævla tråkk var vondt denne strekningen.

Foten ble betraktlig mye bedre i dag, men fortsatt så er den hoven. I dag gikk vi ca 2 timer, dog vi hadde ekstremt bra tempo, rundt 7 - 8 km/t tipper jeg. Tyngda på sekken lå på rundt 18 kg når jeg dro. Jeg skal vurdere om det blir noe buldring ut i fra hvordan foten min ser ut i morra.

Lenke til kommentar

dro ut i skogen og sov fra i går til i dag. Vi sov rett ved buldreområdet så det ble noen timer med klatring i går. I dag så ble det bare 1 time, vi var veldig slitene og jeg har ikke noe mere hud på fingrene. Må la de få restituert seg.

Blir muligens svømming seinere i dag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ligger bra ann :) ankelen begynner å bli bedre, men det har godt utover sekk turene. Har ikke gått på 10 dager nå, skal dog ut i morra og se hvordan ankelen er i skogen. Fullførte halv olympisk marathon i dag, 750m svømming (14.37, noe jeg ikke er fornøyd med og mener at jeg kunne ha kommet meg under 14 om jeg hadde vært litt mer taktisk) 20 km sykling som gikk bra, mtp at jeg har syklet kun 4 ganger før konkurransen på landvei og 5 km løping, som var mildt sagt; et helvette! går heller 20 timer med sekk enn den overgangen der. Har aldri vært så kjørt i beina før.

Det som fungerte for meg var tigerbalsam (smør godt på der du har mest betennelse) og glapakk rundt leggene. Fungerte fjell for meg. For å forebygge det så burde du kjøpe innleggssåler som er tilpasset beina dine, samt nye joggesko om de du har ikke er all verden.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Tigerbalsam + plastfolie rundt så det holder seg?

Har noen "dyre, ordentlige" joggesko, men må skaffe den Sole Ultra sålen til marsjstøvlene.

Har du testa deg på noen 3000 meter enda da?

Jepp, også burde du tøye litt imens du jogger.

Bra, da synes jeg du skal beholde dem om de fungerer bra.

Løpte 3000m på 10.54, så håper på å kanskje være nede på 10.40 tallet før opptaket.

Har slutta å blogge fordi jeg rett og slett glemmer det. Jeg kan heller legge opp oppdateringer 1 gang i uka. Og skrive ned mål/tester så jeg husker dem selv :p

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...